Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Niunio92

Zbyt niska temperatura silnika

Recommended Posts

Guest Niunio92

Witam, ostatnio zauważyłem że na zegarach wskazuje mi 80-90" nie więcej. Wczoraj w upalny dzień było to samo. Co mogło się popsuć i co mogę sprawdzić? Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz normalną temperaturę.Martwiłbym się ,gdyby była wyższa.Wtrakcie normalnej jazdy tak pokazuje.Jadąc w korku może skoczyć wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to trzyma 80 ? czy lata między 80-90 ? możę czujnik oszukiwać lub termostat nie pracuje tak jak powinien. Na zimnym samochodzie po odpaleniu zobacz czy grzeje się chłodnica powinna od 80 dopiero zaczynać , jak się grzeje zaraz po odpaleniu- termostat , jak nie - czujnik.

Edited by Synek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze leonidas92 popatrz czy na postoju nie robi się więcej niż 90 i czy załącza się wentylator...

jak lata to możliwe że się termostat otworzył i nie zamknął

Edited by tomxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optymalna dla silnika temp pracy to ok. 85-90 stopni także wg mnie wszystko jest ok. Gorzej jeżeli silnik łapałby temp powyżej 100 st. Dla pewności można sprawdzić termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio wymieniałem termostat u siebie. Pokazywał ok 70-75 st i zaraz po odpaleniu nagrzewał się gruby przewód. Teraz po wymianie pokazuje mi podczas jazdy 80-85 st a w korku 90-95 więc uważam że wszystko jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Niunio92

dziś wskazywało mi ok 78' ;/ jak można sprawdzić termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po odpaleniu kiedy silnik jest zimny sprawdź (grube) węże przy termostacie, jeżeli obydwa nagrzewają się równomiernie to termostat masz otwarty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Niunio92

i jeżeli jest otwarty to źle?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Niunio92

sprawdziłem dziś po odpaleniu i ten cieniutki delikatnie się nagrzał a gruby nie dopiero po jakichś 5minutach na jałowym gruby zaczął się grzać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gruby ma się zagrzać dopiero po rozgrzaniu silnika i wtedy otwiera się termostat. Z tego co piszesz masz termostat stale niedomknięty , także wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak koledzy radza odpal silnik i czekaj az temperatura na zegarach dojdzie do jakis 80C, wiadomo waz gruby przy termostacie bedzie troche cieply od silnika ale dotykajac chlodnicy do tego momentu ona powinna byc caly czas i cala zimna po osiagnieciu tej temperatury ( okolo ) termostat sie otwiera a chlodnica bedzie goraca jesli tak jest to wszystko ok moze czujnik przeklamuje a jesli chlodnica robi sie letnia niemal od poczatku pracy silnika to niestety czeka Ciebie wymiana termostatu ktory przepuszcza no prosciej nie da sie tego wytlumaczyc. Ze swojej strony moge polecic termostat Meyle do 1,6 16V kosztowal mnie wraz z obudowa 40zl, wymienilem w listopadzie i jak do tej pory sprawuje sie wysmienice na blacie mam ciagle odpowiednia temperature 85-90C czy to zima czy lato czy miasto czy trasa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Edited by RedBull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cos mi się nie chcę wierzyć, że przy zew temp 25 Stopni w mieście masz między 85-90. Założe się, że nie raz masz więcej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wierz lub nie ale tak jest wczesniej zanim zrobilem wiatraki przy wlaczonej klimie temperatura podchodzila pod 100C teraz temperaturka jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> no moze wskaznik czasem powedruje z milimetr nad 90C ale nic poza tym, w sumie to i nie ma narazie takich temperatur puki co ale poczekamy zobaczymy

moze i u Ciebie kolego cos wymaga interwencji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by RedBull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie nic nie wymaga interwencji bo w aucie wszystko mam nowe prócz skrzyni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> i normalne jest, że w mieście przy upalnych dniach temp. podchodzi do 95 a w korkach nawet i pod 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...