Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Łukasz ETM

Porady przed zakupem VC kombi

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Do tej pory biernie uczestniczyłem na forum zbierając wiedzę na temat VC i postanowiłem założyć temacik poamagający mi w wyborze , mam nadzieję że trafnym, porządnego egzemplarza. Miałem się spotkać z "żywcią" i miał mnie wtajemniczyć ale jakoś mało czasu mam ostatnio.

Nie chcę wrzucać tu linków z ogłoszeniami bo nie czas i miejsce na takie zabawy. Przyjdzie czas, będę prosił o pomoc.

Teraz chciałbym uzyskać od Was kilka porad. Myślę, że temat będzie rozwojowy bo nie pamiętam na chwilę obecną wszystkich interesującyh mnie rzeczy.

Wersja nadwoziowa tylko i wyłącznie caravan. Chodzi o miesce na tylnej wersalce i bagażnik. I teraz jaki silnik do tej budy? Diesle mnie nie interesują. Za dużo elementów za drogich w naprawie. W grę wchodzi PB + LPG.

Którego konkretnie motoru szukać? Do pewnego czasu zastanawiałem się nad 2.2 ale po wizycie u znajomego gaziarza polecił mi 2.0T z20net. Co sądzicie na ten temat. Doczytałem, że rozrząd jest na łancuchu (na + ) Czy przy tym silniku występuje również dwumasa?

Jak z awaryjnością turbinki?

Dlaczego ten z20net jest słabszy od występującego w AG z20let? A jeśli te dwie propozycje są liche to jaki inny silniczek mi polecicie?

Dalej. Naczytałem się w necie o awaryjności zawieszenia, zwłaszcza przestawiania się geometrii na tyle. Rzeczywiście jest to często występująca awaria?

Na chwilę obecną to tyle moich pytań. Z doświadczenia wiem, że lepiej posiąść wiedzę wcześniej i szukać konkretów niż później żałować. Tak miałem z moją astrą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Póżniej będę zawracał wam głowę na temat wyglądu zewnętrznego (polift) i wyposażenia.

Pozdrawiam i czekam na liczne celne odpowiedzi.

Edit:

Mam OP-COM'a, oczywiście obsługującego CAN'a. Czy posiadając ten sprzęt mogę wystarczająco zdiagnozować VC. Realny przebieg jest do odczytania, czy tylko pokaże mi to co jest na wyświetlaczu. Co jeszcze można sprawdzić, a co cwany sprzedający mógł "zataić"?

Edited by Łukasz ETM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na temat benzynikow nie bede sie wypowiadal bo sam mam klekota natomiast jezeli chodzi o kombi na pewno warto dokladnie obejzec zamek tylnej klapy zarowno ten manualnie jak i automatyczne otwierany( Zwlaszcza automatycznie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro już skorek włączył się w rozmowę to nie będę edytował po raz drugi. Czy przy z20net występuje tylko 6 biegowa skrzynia manualna? Szczerze powiedziawszy to taka mnie najbardziej interesuje.

@ Skorek

Możesz rowinąć swoją wypowiedź? Na co zwrócić uwagę przy manualnym zamku i automacie? Właśnie, w jakiej wersji występuje automatycznie zamykana klapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z20net wyłącznie manualna 6 biegów, automatów nie było z tym enginem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do klapy to nie wiem dokladnie w jakiej wersji wystepuje automat napewno jest w Cosmo ale nie tylko bo u nas na spocie byl gosc co nie ma cosmo a automatyczna klape mial!!!

Tak napawde nie wiem czy jest jakis skuteczny sposob sprawdzebia zamka najlepiej zamykac i otwierac kilkanascie razy zamknac centralny i otworzyc, ja to u mnie zlekcewarzylem i pozniej mialem tego efekt iz pozniej nie obylo sie bez wizyty u elektronika na szczerscie okazalo sie to brakie styku mimo ze sam przeszperalem przewody ze cztery razy natomiast w przypadku awarii w automatycznie otwieranej klapie to koszty juz sa znaczne sam mechanizm plus chyba silowniki rowniez do otwierania klapy daj juz pokazna sumke!!!

W sumie zazwyczaj konczy sie to na drobnej operacji sprawdzenie stykow badz czyszczeniu zamka ale lepiej sie przed zakupem przyjzec i pozniej spac spokojnie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 2,0T występuje dwumasa , jesli chodzi o silnik to moim zdaniem najlepszy kompromis pomiędzy spalaniem a kosztami eksploatacyjnymi, problem w tym że VC z tym silnikiem jest bardzo mało i znalezienie dobrego egzemplarza to nie lada wyzwanie , OP-COM-em zdiagnozujesz wiekszośc usterek w VC , ww. motor nadaje się do LPG, pod warunkiem jesli bedzie to zakładał prawdziwy gazownik a nie kucharz który 2 m-ce temu przekwalifikował sie na gazownika.Co to diagnozy przebiegu żadnym kompem tego nie sprawdzisz nawet tech bedzie bezradny jeśli handlarz cofnie licznik umiejętnie. Jesli bedziesz sie decydował na motor 2,2 to ten 155 konny nie lubi gazu , Turbo to juz sprawa indywidualna jak się o nią dba nie powinno być żadnych problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie chodzi o to, że ten z20net w porównaniu do innych silników wypada najlepiej porównując osiągi, ekonomię jazdy i samo serwisowanie (jeśli trafi się nie katowany egzemplarz). Na duży + dla mnie jest 6 biegów.

O gazownika się nie martwię. Robią dobrze autka. Wiadomo, że partacz może spitolić nawet najprostszą instalkę.

Rozrząd wydaje się bezawaryjny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> , martwi mnie ta dwumasa nieszczęsna. Że też muszą coraz więcej awaryjnych elementów montować... Czy suszarka należy do jakiś delikatnych i są z nią jakieś problemy? Słyszałem, że turbo montowane w benzynie jest znacznie bardziej wytrzymalsze niż te w klekotach, prawda?

Znajdę gdzieś jakieś informacje dotyczące montowanych silników? Chodzi mi o oznaczenia modelowe, katalogowe, bo z doświadczenia wiem, że o tej samej pojemności może być kilka różniących się w niewielkim a czasem w wielkim stopniu modeli.

Czy były jakieś akcje serwisowe i poprawki GM w jakiś latach, gdzie były poprawiane niedoróbki fabryczne? Wiedziałbym od jakiego rocznika szukać.

Jakie są różnice zewnętrzne i wewnętrzne jeśli chodzi o wersje poliftowe?

Czy występujące navi obsługują Polskę i mapy są aktualizowane? Dodatkowo czy radia fabryczne obsługują mp3 (jeśli tak to jaki mode) ?

Nie ukrywam, że szukałbym wersji "wszystko mającej". Po przygodach z astrą chciałbym uniknąć takich sytuacji, że wkładam kolejne graty=pieniądze w rzeczy, które już na starcie powinny być. Domyślam się, że ciężko będzie znaleść wersję z korbotronikiem ale takie bajery jak klimatronik, czujniki parkowania, xenony chciałbym mieć. Czy bogate wersje są jakoś oznaczane czy nie należy się sugerować "cosmo" "gts" itp bo zdarzają się modele lepiej wyposażone od wymienionych przed chwilą? Szyby przednie typu "solar" to seria w którejś wersji? Czy zdarzają się podgrzewane szyby?

Fotele, hmmm nie zależy mi bardzo na skórze, ale wolałbym jakieś półkubełki niż te brzydkie serie ala welur.

Czy występuje szajbedach? Jakoś przeglądając oferty z allegro nie rzucił mi się nigdzie w oczy.

Czy występują problemy z korozją? Jeśli tak to gdzie jej szukać na starcie?

Please login or register to see this quote.

Czytałem o tym że można zmienić przebieg w sterowniku ale podobno są to większe koszta. OP-COM ma wgląd do hodometru?

Nadal nie mam info dotyczących zawieszenia.

Wiem, że jestem marudny, ale chciałbym wybrać taki model, którego przez dłuższy czas nie będę potrzebował zmieniać z różnych względów.

Edited by Łukasz ETM

Share this post


Link to post
Share on other sites

z20let to jest silnik oploski przestazaly tak naprawde montowanu juz w VA

z20net to silnik sabowski calkiem inna konstrukcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ papas

Dwa te same linki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Polift występuje po który roku? Są jakieś modele przejściowe typu półlift?

Nie mogę wrzucać fotek.... pokazałbym o co mi chodzi.

Spotykam różne wersje kierownic:

-4 ramiona

-3 ramiona z przyciskami lub rolkami

W czym leży zależność?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są modele przejściowe (lifting wewnętrzny a z zewnątrz po staremu) - okolice 2004/2005. Dokłądnie nie pamiętam ale napewno poznasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Rolki są w poliftowym wnętrzu więc mogą być w polifcie i "przejściówce". W przedlifcie były przyciski.

Kierownica w przedlifcie może być 3 lub 4 ramienna - zależy od wersji nadwozia i wyposażenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oprócz kiery są jakieś znaczne różnice w wnętrzu polifta i przejsciówki?

Co w końcu z tym zawieszeniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przejściówka ma wnętrze z polifta a na zewnątrz jest jak przedlift (pooglądaja auta na allegro - różnice trudno przeoczyć)

o zawieszeniu to się jakichś niesprawdzonych wieści naczytałeś - nie jest gorsze niż w innych autach tej klasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy GTS był w budzie kombi? W ogłoszeniach jest kilka sztuk z frontem gts ale już progi to seria. Mam rozumieć, że to taki lift home/garaż edition z zakupionym zderzakiem od gts?

Jeśli chodzi o różnice między wersjami lift/polift to wewnątrz nie widzę znaczącej różnicy. Może kiepsko pacze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po przejrzeniu ofert na rynku muszę stwierdzić jedno. Bieda jeśli chodzi o wyposażenie caravana w benzynie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> w klekocie do wyboru do koloru. Gdybym nie szukał kombi to wybór padłby na gts'a (fajne foteliki i ten ładny zderzak). Nie powiem, że marzą mi się takie kubły jak w OPC, ale to chyba nadal zostanie marzeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam kombi 2005 przejściówka , zderzak gts, fele alu gts, i czarne lampy, to prawda że klekoty były dobrzy wyposażone lepiej niż benzyna mówie tu o motorach 1,6 , 1,8 , w 2,0T i 2,2 było troche lepiej no i w 2,8 najlepiej, różnice są wewnątrz kosmetyczne głównie chodzi w nowe wzory listwe ozdobnych , inne kratki nawiewów itd. po lifcie zaczeły się tez małe oszczedności np. brak drugiego wyświetlacza na obrotościomierzu (tylko z automatem był) brak drugiego przycisku na drzwiach pasażera do otwierania bagaznika i co wiekszośc irytuje klapa silnika na drucie a nie teleskopie ja przedliftem

Share this post


Link to post
Share on other sites

papas w polifcie juz nie ma tego bzdurnego otwierania klapy z guzika i wlasnie nie ma go juz na drzwiach, a klape mozesz w kazdym momencie otworzyc jak jest auto otwarte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak siłowników do maski nie jest taki irytujący. W astrze miałem drut a teraz mam teleskopy, więc dla chcącego nic trudnego.

O przycisku do klapy nawet nie wiedziałem. Czyli w przedlifcie bagaj otwiera się z przycisków na słupkach? Nie ma możliwości otworzenia bezpośrednio z klapy?

Co raz bardziej mnie martwi ubogi rynek z20net oraz wyposażenia benzyn :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

w przedlifcie klape bagażnika można otworzyć przyciskiem na drzwiach kierowcy lub pasażera lub z pilota , po wciśnieciu jakiegokolwiek ww. przycisków zapalają się podświetlenie tablicy rej, można również przy zamknietym aucie otworzyć samą klape bagaznika która po zatrzsnięciu ma zwłokę i sama się zamyka ,wówczas gasna lampki od podświetlenia tablicy rej. dłuygość palenie sie lampek można ustawiać kompem ja mam minimum czyli chyba 20 sek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie papas że tak aktywnie włączyłeś się do dyskusji. Szkoda jednak, że jest mała aktywność użytkowników z20net

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na mobile.de znalazłem tylko 1 sztukę którą mógłbym się zainteresować. Reszta to same 2.2 bądź w górę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mesjasz 3210

witam. zamierzam rowniez w niedlugim czasie zakupic vc kombi. interesuje mnie 2,2 pb lub 1,9 cdti. o 1,9 cdti wiem juz wiele i jestem przekonany do niego ale chcialbym sie dowiedziec troche o 2,2 a mianowice: oznaczen 2,2 jest kilka (niby moc ta sama) ktory z 2.2 jest dobry, do tego jak 2,2 spisuje sie na lpg sekwencja. czy w 2,2 wystepuje 6-biegowa skrzynia manualna i ile biegow ma automat. wolabym skrzynie automatyczna ale znow jaka jest awarjnosc tych skrzynn wystepujacych z 2,2. dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W związku z biednym wyposażeniem benzyn mam pytanko. Czy wszystkie egzemplarze są wyposażone w wiązki do podłączeń jakiś tam bajerów, których ewentualnie brakowałby mi ? Pytam, bo wiem jak to było w astrach. Wersje z Gliwic były tak biedne, że nawet wiązek nie było puszczonych.

Myślę o takich rzeczach jak twin audio (jak to działa w ogóle?), czujnik deszczu, tempomat.

Wracając do silnika. Jak z jego elastycznością? Jestem przyzwyczajony do jazdy 8V więc lubię elastyczne motory. Trzeba kręcić tą turbawkę czy odpycha się z samego dołu i nie trzeba wachlować drążkiem ?

Jak z olejożernością?

Edited by Łukasz ETM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op-Com ma wglad do hodometru - a teraz ciekawe info - sterownik z20net jest jedynym sterownikiem, ktory stwarza gigantyczne problemu "w kreceniu przebiegu" ze wzgledu na to ze jest na motoroli. Latwiej jest uwalic sterownik niz go przekrecic. Wiec jesli odczytasz przebieg z hodometru to mozesz miec niemal 100% pewnosc ze to orginalny przebieg. Ale tyczy sie to tylko Z20NET.

Co do elastycznosci to nie ma problemu - bardzo dobrze sobie radzi na kazdym biegu.

Oleju nie pozera - jak jest wszystko sprawne to nie ma prawa pozrec wiec jak 100-200ml od wymiany do wymiany

Tempomat dolozysz w 10 minut

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czujniki parkowania, twin audio, kolor cd70/dvd90 tez da sie zrobie bez wiekszych problemow

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info dot. hodometru. Jak już będzie blisko zakupu to będę się kontaktował z Tobą kolego Levy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo widzę, że masz poparcie tłumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli na gaz to 2,2 ( 147 koni ).

Skrzynia 6 biegowa występuje w 2,2 ( 155 koni - direct ) ale do tego silnika nie założysz gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...