Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

xavier01

Montaż oryginalnego haka

Recommended Posts

Witam

Czy orientuje się ktoś jak wygląda sprawa z hakiem - nie mam w mojej viki i chcę założyć taki jak w fabryce składany elektrycznie czy jest to możliwe na zasadzie plug&play czy może są jakieś problemy a i na co mam zwracać uwagę przy zakupie( chce kupić używkę na all koszt około 600zł )

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam taki hak i na 100% to nie jest plug@play.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Montowałeś sam - jakieś wskazówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja montowałem i nie licząc wiercenia dziur to można powiedzieć, że to plug & play. Wrócę do domu to opiszę co i jak.

Do montażu oryginalnego haka (automat) potrzebujesz :

1. Hak z dwoma płytami montażowymi

2. Dźwignię zwalniającą wraz z głośniczkiem

3. Tylną wiązkę (od REC-a) - jeśli nie mamy kostki do haka i głośniczka

4. Moduł haka

Po zebraniu tych wszystkich elementów należy rozebrać podłogę bagażnika oraz boczne ścianki.

Po rozebraniu zobaczymy zapunktowane otwory które należy powiększyć do rozmiaru (22-23 mm), następnie przykręcamy hak i puszczamy wiązkę z haka oraz linkę do wnętrza (przez otwór technologiczny). Wymieniamy tylną wiązkę na taką która posiada kostkę do haka i puszczamy linkę w okolicę tylnego lewego błotnika, linkę zakładamy na dźwignię podpinamy kostkę do głośniczka i przykręcamy dźwignię do płyty haka oraz łączymy wiązki. Wpinamy do REC-a moduł. Teraz pozostaje nam tylko aktywacja haka, dasz radę zrobić to Op Com-em ( muszę poszukać gdzie, ale pewnie REC, zestaw wskaźników i chyba gdzieś jeszcze).

Aha jeszcze ważna rzecz linka musi na całej długości leżeć na elementach nadwozia ponieważ nie ma żadnej możliwości jej regulacji. Gdy będzie luźno hak nam sam nie wypadnie .

Cała robota zajęła mi ok 2 godz. teraz już poszłoby dużo szybciej.

Edited by Pałasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Super porada praktycznie manual - dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to gratulacje... Ja się z tym mordowałem chyba z 6h.

Taka ciekawostka. Ja kupiłem używany moduł haka i po włożeniu okazało się, że wszystkie opcje "same" się uaktywniły -> wyłaczanie tylnego parkronika, przeciwmgielne.

A gdzie się podłacza dzwignie? -> jest tam kostka na chyba 3piny, która pewnie steruje brzeczykiem i lampką, ale ponieważ miałem tylko wtyczkę do RECa pusiłem kable bezpośrednio do haka pomijając dzwignie

No i jako dodatek, przy montażu lepiej się zaopatrzyć w sprzęt umozliwiający rozwiercenie otworów - ja się męczyłem kamianiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej wywiercić dziury nawiększym posiadanym wiertłem i potem użyć rozwiertaka stożkowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy podpowie ktoś w temacie...

Moj kumpel ma automatycznie otwierany hak w VC i sie nie otwiera.... (jego relacja) pociaga dziwgienke naciska przycisk... piszczy ikonka sie zapala ale hak sie nie wysuwa jakas podpowiedz.

Dzieki

Edited by Pampam69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hak się nie ma wysuwać, ma zostać odblokowany dźwignią i ewentualnie opaść pod własnym ciężarem, ale jeśli nie był dłuższy czas użytkowany to nie opadnie i trzeba go samemu wyciągnąć i zablokować w pozycji otwartej. Generalnie ludzie myślą, że hak automatyczny to to samo co np elektryczna klapa a tak nie jest dźwignia to tylko zwalniacz blokady a lampka i brzęczyk służy jako ostrzeżenie, przed poobijaniem sobie nóg w momencie otwierania się haka, dostanie hakiem prosto w nogę do przyjemnych nie należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Paweł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oraz informuje o źle rozłożonym/złożonym haku. Po prawidłowym wpięciu pisk znika i można używać hak. Sprawdźcie jeszcze napięcie linki - jeśli będzie zbyt luźna to hak sam nie wypadnie (nietety nie ma regulacji tejże linki)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, aktualnie jestem po montażu oryginalnego haka do kombi, wszystko ładnie pasuje, otwory na podłodze bagażnika są zaznaczone - wystarczy wywiercić, kupiłem wiertło 17,5mm za 16zł i bez problemy poszło - blacha w podłodze jest cienka (następnie należało je trochę rozwiercić - końcówka oryginalnych tulei jest większa niż 17,5mm), dodatkowo musiałem zrobić dwa otwory w podłodze bagażnika - jeden na linkę a drugi na wiązkę elektryczną, nie mam podłączonej tylko dźwigni zwalniającej - przewód niebieski podłączony jest oryginalnie do wiązki która idzie do przyczepy, natomiast przewód czerwony i brązowy nie jest nigdzie podłączony w związku z tym nie zapala się dioda i nie brzęczy podczas rozkładania, jako, że lubię mieć u siebie wszystko podłączone to może ktoś z kolegów dysponuje chwilą czasu i może zerknąć u siebie gdzie są podłączone te dwa przewody? byłbym wdzięczny,

Please login or register to see this link.

jak ktoś ma zamiar sobie zamontować hak to oryginalny jest fajnym rozwiązaniem,

ps. pamiętajcie o bezpieczniku F13 - 20A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszła odpowiedź na PW.

Niebieski to sygnał z haka

Czerwony +12 V

Brązowy masa

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

kupilem wlasnie uzywany zestaw haka elektrycznego (vectra c kombi) i probuje go uruchomic - na razie na sucho:

- podlaczylem hak do gniazdka (mialem juz zamontowana kompletna wiazke)

- podlaczylem dzwignie

- bezpiecznik juz byl

- wczepilem modul do gniazda przy REC

- opcomem ustawilem wszystko (chyba) co dotyczy haka (REC, wskazniki, wyswietlacz)

i nie dziala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> proubuje ruszyc wajcha ale prawie nie drgnie tylko piszczy i swieci dioda, hak nie chce sie odblokowac.

macie moze jakies pomysly co sprawdzic? (sprawdzilem jescze zasilanie we wtyczce od haka - jest).

pozdrawiam

julo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może spróbuj rozruszać ten hak, mechanizm się zastał...

Cały ten mechanizm sprzęgu jest z dołu (kanał ) zdejmowalny (2 śruby).

Linkę od rączki di siłownika puściłeś oryginalnymi i wytrasowanymi otworami ?

To ważne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na razie testuje wszystko na sucho czyli belka z hakiem lezy w bagazniku (w razie gdybym musial reklamowac). czemu wazny jest przebieg linki? chodzi o to zeby byla wyprostowana? szarpanie haka czy tez silowanie sie z raczka nie daje rezultatu (w koncu to plastik wiec za mocno nie moge ciagnac zeby nie popekalo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W podłodze bagażnika masz zaślepione otwory technologiczne do zamocowania takiego haka (Westfalia).

Trzeba je rozwiercić zarówno pod same legary haka jak i pod instalację (masz czujniki cofania ?) jak i pod linkę.

Ona nie może leżeć przypadkowo, bo po założeniu hak Ci się nie będzie otwierać prawidłowo.

Jeśli chcesz otworzyć hak przed montażem to niech Ci ktoś pomoże bo samemu pociągnąć tę dźwignię kiedy nie jest zamocowana będzie Ci raczej trudno.

Trochę waży ten zestaw, mam rację ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli mam na sile ciagnac dzwignie czy probowac szarpac hak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie odciągniesz dźwigni to hak się nie wysunie.

Chyba, że odepniesz mechanizm (linkę) od siłownika.

Lepiej jest brać się za montaż haka kiedy jest on w stanie rozłożonym bo nie ma problemu z zamocowaniem linki do rączki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w jaki sposob mozna odpiac linke od silownika?

i jescze jedno ogolne pytanie: czy moj problem to jedynie kwestia odpowiednio silengo pociagniecia linki czy tez moze tu wystepowac kwestia jakiejs strowanej elektrycznie blokady ktora uniemozliwia pociagniecie linki? czy jest np. mozliwe ze cos jest nie tak z modulem lub wiazka przewodow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwarcie/ zamknięcie haka to tylko kwestia mechaniczna. Trzeba pociągnąć aż do momentu zwolnienia haka - ze swojego doświadczenia wiem, że na podłodze to dość trudne, ale wykonalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładałem do VC kombi Mariusza ten hak i powiem, że też miałem zagwozdkę z odpięciem haka.

Problem tkwił właśnie w lince, którą ciężko było zamocować w dźwignię kiedy hak był schowany.

Odkręciłem od spodu mechanizm i linka się delikatnie wydłużyła, brakowało dosłownie 1 cm.

I jakoś poszło, hak się wysunął, skręciłem wszystko do kupy i śmiga.

Przedtem wszystko zaprogramowałem jak trzeba opcomem.

Samemu jest ciężko to zrobić zwłaszcza, że to cholerstwo waży parę kg...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

U Mariusza dodatkowo po montażu haka usiadł tył do tego stopnia, że wymieniliśmy sprężyny z tyłu na wzmocnione...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smiga, smiga - ostatnio robilem przeglad i wbijalem hak do dowodu wiec potwierdzam wypowiedz Piotrka. Sprezyny wzmacniane tez sie przydaja - na poczatku troche twardo sie wydaje, ale z czasem mozna sie przyzwyczaic...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiatam mam pytanko czy hak z kombi będzie pasował do hatchback nie wiem czy jest oryginalny opla a jeszcze o co chodzi z tą linką czy ona musi być przy każdym haku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie będzie, bo podłoga jest inna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...