Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Pakooo

X16XEL poważny problem

Recommended Posts

Guest Pakooo

Witam. mam problem z vectra b silnik x16xel rano chodzi wszystko w porządku jak sie rozgrzeje dobrze nie chodzi równo telepie nią wrażenie jest jak by palił na 3 cylindry brak mocy

wszystko juz sprawdziłem 0 błędów po wpięciu ciśnienie ma 15,5 15,5 15,5 15,5 wtrysk żaden nie leje cewkę wkładałem inną i nową to samo podciśnienia sprawdzone

przepustnica wyczyszczona sonda dobrze oscyluje próba olejowa zrobiona głowica dobra prosze o poradę niech ktoś mądry rzuci okiem na zapis z bloków pomiarowych

Wybrany model>,1999,Vectra-B,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,13.8 V

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.62 V

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.20 bar

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.96 V

Temperatura cieczy chłodzącej,99 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,1.75 V

Temperatura powietrza wlotowego,29 °C

Temperatura powietrza wlotowego,0.00 V

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Aktywne 12V

Impuls wtrysku,2.4 ms

Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny

Wyprzedzenie zapłonu,10 CA

Numer komórki stukania,10

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Aktywny

Solenoid kontroli powietrza,Nieaktywny

żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,548 mV

Stosunek powietrze/paliwo,14.6

O2 Pętla sensora,Otwarte

Status Powietrze/Paliwo,Uboga

O2 Integrator,128 kroki

O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Aktywny

O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18

O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),126

Prędkość silnika,825 obr/min

IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny

Kontrola powietrza jałowego,14 kroki

Pożądane jałowe P-N,850 obr/min

Regulacja jałowa P-N,Nie zmodyf.

Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1),850 obr/min

Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1),Nie zmodyf.

Pożądane jałowe,850 obr/min

Regulacja jałowa,Nie zmodyf.

Obciążenie silnika,9 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V

Klimatyacja,Nie występuje

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

żądanie migania,Nieaktywne 12V

Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny

Wzbogacenie siły,Nieaktywny

Edited by Pakooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie szybkie i błahe pytanie - świece wymienione??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pakooo

tak nowe ngk

moze coś z mieszanką pokazuje

Status Powietrze/Paliwo,Uboga

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody też ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furman tam jest cewka zapłonowa... w przypadku kolegi może być że dostaje przebicia ta cewka pod wpływem ciepła.

podmieniałeś na zamiennik czy oryginał?

Edited by tomxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pakooo

podruba ze sklepu na wymówienie od ziomka oryginał i to samo się dzieje

stopniowo jak się rozgrzeje zaczyna mi przerywać 4 cylinder jak się dobrze rozkręci to tylko chodzą 3 gary po około 30min tu jest listwa DIS nie ma tutaj przewodów

mroziłem poszczegulne części coś reagule na ciepło nic nie namieżyłem

macie takie modele silników mógł mi ktoś wklejić zapiś z bloku z x16xel op-com

czarna magia

Edited by Pakooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie zwróciłem uwagi że to 99rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co się tak czepiasz tych bloków pomiarowych?? O niczym niedobrym nie świadczą a poza tym trzeba posprawdzać w czasie rzeczywistym jak wszystko działa - te odczyty się zmieniają. Sonda nie wpływa na to że silnik pracuje na 3 gary. Który cylinder nie pracuje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja posiadam X16XEL:P fajne silniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

czego konkretnie potrzebujesz z bloków pomiarowych ? to wieczorem Ci mogę podrzucić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Pakoo niepotrzebnie szukasz błędów w blokach pomiarowych, wszystko jest ok i czujniki też masz w porządku. Te silniki 1.6 po lifcie mają komputery przymocowane do silnika a nie jak pozostałe w podszybiu, przez to ich wadą jest to że są przy silniku często psują od temperatury. Proponuję Ci sprawdzenie od podmiany kompa na sprawny. Miałem już kilka przypadków w tych silnikach 1.6 że po odpaleniu samochód chodził idealnie a po nagrzaniu chodził na 3 cylindry i zawsze nie działał ten 4 ostatni przy rozrządzie. Po wymianie na sprawny komp usterka ginęła jak ręką odjął. Gwarantuję Ci że to uszkodzony komp będzie przyczyną twoich problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pakooo

dokładnie tak jak napisałeś 4 baniak od rozrządu wariuje jak sie dobrze rozgrzeje zastanawiałem sie nad kompem umnie ciężko namierzyć kogoś z takim silnikiem żeby podmienić

komp sam nie wystarczy immo kluczyk ring i pastyka? chyba będę musiał zaryzykować

Share this post


Link to post
Share on other sites

do podmiany tak jak napisałeś komp ring i pestka. Ogólnie zrób to jak najszybciej bo jak będziesz tak jeździć to wiadomo brak smarowania na cylindrze a poza tym może Ci załatwić disa i kolejny wydatek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pakooo

komp zamówiony dziekówa za pomoc

napisze co z tego wyszło jeszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pakooo

komputer kompletny przyleciał i to samo już nie wiem czy też uszkodzony czy to coś innego wszystko po dwa razy sprawdzone

Edited by Pakooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...