Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kwiatu

BŁĄD P0400

Recommended Posts

Witam wszystkich

Od trzech dni walczę z błędem P0400. Mniej więcej tydzień temu w czasie jazdy autko zaczęło się dusić, szarpać przy tym nie wywalając w ogóle błędów. Pomyślałem że to może przetarty wężyk albo lipne paliwo. W tygodniu znalazłem chwilkę by zajrzeć pod maskę i wtedy się zaczęło.

Dziś mija trzeci dzień zmagań a ja zrobiłem już chyba wszystko co mogłem zrobić a błąd wciąż istnieje.

Mianowicie co zrobiłem do tej pory:

1 Wymiana filtrów powietrza i paliwa.

2 Zatankowanie Vervy ON + Mixol

3. Wymiana wszystkich elektorozaworów

4. Wymiana gumowych przewodów w układzie podciśnień

5. Sprawdzenie Vacu pompy

6. Czyszczenie kolektora wraz z czyszczeniem EGR

7. Wymiana przepływki

Na chwile obecna auto pali check'a na wolnych obrotach. Jak dam w pedał i obroty przekroczą 2000 tyś. to check znika a auto pruje jak szalone. wystarczy ze zatrzymam się na chwilę na światłach i od nowa to samo.

Proszę o pomoc i jakieś fachowe wskazówki. Wiem że takich tematów było mnóstwo ale ja już przeczytałem co mogłem, zrobiłem co mogłem i wciąż nic. Powoli załamuję ręce.

Z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy przepływka oryginał i czy egr dobry ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływka oryginalna tyle że używka ze szrotu. Natomiast EGR wydaje mi się ze jest dobry. Wyczyściłem go porządnie, naciskając na grzybek sprawdziłem czy jest ruch powietrza i czy cieżko nie chodzi ale jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszesz że sprawdziłeś VACu pompe - jak?

Elektrozawory wymienione - na nowe?

Czy w ogóle mierzyłeś podciśnienie?

Czy ten chek to na pewno p0400?

Napisz wiecej szczegółów co i jak sprawdzałeś i robiłeś. Bo skoro przeczytałeś juz wszystko odnośnie p0400 to musimy wiedzieć co i jak robiłes żeby wiedzieć czy czegoś nie pominąłeś lub czegoś nie zrobiłeś żle.

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolne obroty i P0400 ano coś mi widzi że serwo puszcza a pompa vacum słaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zgadujmy prosze...

Wolne obroty i p0400 to może być serwo, pompa VAC i EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

marcinek180 => Vacu pompę sprawdzał mi w sobotę koleś który rzekomo zna się na Oplach ("znajomy znajomego"). Pomierzył, powymieniał wszystkie trzy elektrozawory i stwierdził że nie wie co jest przyczyna błędu, stwierdził że może to turbo. Co do numeru błędu to podpiąłem się pod kompa i po wczytaniu błędów, P0400 był jedynym wyświetlanym błędem.

Pamiętam że rok temu maiłem podobne cyrki z autem i wtedy pomogło wymiana gumowych łączników i czyszczenie kolektora. Teraz sprawa jest poważniejsza. Żałuje z nie mam znajomego mechanika w Łodzi który wiedziałby jak się za to zabrać. Sam jestem zielony i muszę się zdawać na wiedzę i umiejętności innych osób.

Zna ktoś z was dobrego mechanika z Łodzi który wiedziałby jak podejść do problemu P0400? Nie chce oddawać auta w ręce kogoś kto nie ma pojęcia o tego typu awariach.

Edited by Kwiatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałeś, że przeczytałes tematy o p0400 - jeśli byś przeczytał to bys byc może problem sam rozwiązał i wiedział byś co zrobiłeś a czego nie. A tak to właściwie nie wiesz nic co koleś zrobił i czy robił czy udawał że robi...

Jeśli rezygnujesz z szukania problemu sam - napisz w oddziale łódzkim to może ktoś z forum pomoże lub naprowadzi na mechanika.

PS. Ze skromnego opisu wynika, że:

- sprawdził pompe VAC - czym? Jak? Wakuometrem?

- wymienił elektrozawory - tzn. wymienił na nowe? używane? czy zamieniał tylko miejscami?

- a czy sprawdzał elementy wykonawczy? sprawność zaworu EGR? siłownika klapek zawirowań?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poddałem się, bo nie mam już siły i nie będę miał teraz w ogóle czasu na grzebanie przy aucie. Nie chce liczyć na pseudomechaników dlatego chcę oddać auto do warsztatu.

marcinek180 ==>

-Pompę VAC sprawdził wakuometrem ale nie wiem jakie były parametry pomiaru.

-Elektrozawory były powymieniane na inne, używane, nie były zamieniane miejscami

-Nie sprawdzał Elementu wykonawczego, EGR i siłownika k.z

Dziękuję za wszystko. Jak odbiorę auto to napiszę co było powodem awarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc sprawdź czy EGR trzyma - 5 minut roboty a jedna rzecz z listy podejrzanych wykluczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj bylem u swojego dawnego mechanika.Sprawdził wszystko. EGR, VACu, Servo, wężyki ...wszystko w normie. Okazało się że elektrozawór od EGR jest na wykończeniu i to on jest przyczyną błędu P0400.

Co dziwniejsze że podmieniałem wcześniej ten zawór chyba ze 3 razy i błąd był dalej. Wczoraj wieczorem zamieniałem miejscami trzy elektrozawory i jak na razie wszystko działa. Zobaczymy na jak długo.

Raz jeszcze dziękuję za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...