Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

HDTeam

X20DTL- Błędów ZERO A Rano Problem Z Odpalaniem

Recommended Posts

Witam!

Szukam wszelakiej pomocy na wielu forach i u wielu mechaników, a mój nadal nie rozwiązany problem to odpalanie X20DTL po dłuższym postoju i po dotychczasowej obserwacji w zakresach od +6,5 do +11,0 a przy +16,0/+17,0 już pali dobrze.. Wczoraj miałem kulminacyjny punkti i nawet z pomocą AutoStartu się nie dało, potem próbowałem raz jeszcze, ale sąsiad psikał pulsacyjnie a ja kręciłem i po 5/6 sek. auto odpaliło. Pojechałem bezpośrednio na kompa.. Gość wpiął mi się najpierw w aucie, sprawdział silnik i sterownik na pompie- ZERO jakiegokolwiek błędu, potem wpiął się bezpośrenio w pompę poprzez tą dużą wtyczkę i tak też ZERO. Obory wałka pompy to silnika idealnie 2:1, wszystkie dawki, temp. i parametry idealne, aż sam był zdziwiony i stwierdził, że od strony elektronicznej wszystko OK!

W okolicach Bożego Ciała jestem umówiony z mechanikiem na robienie uszczelniaczy wtrysków i kompletnie przelewy + zrobie czyszczenie doloty + jeszcze sam nie wiem co więcej, aby tylko się pozbyć tego problemu, bo teraz to jedna wielka loteria..

Może macie jakąś radę dla mnie co opócz prób z zapowietrzaniem się mogę zrobić?

Byłbym wdzięczny za wszelaką pomoc.

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ci nie chce zapalić to na próbę zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź.Lub już słaba kompresja czyli by zostało założenie oszukacza temperatury co by grzały świece żarowe podczas zapalania.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Próbowałem na oryginalnym i na zamienniku. Po odpaleniu z wypiętym wtykiem nie zgasła kontrolka 'silniczka', po wpięciu zgasła, ale nie miało to wpływu na jakość samego odpalenia. Na ksaowaniu błedów wyszło to, więc komp to widział..

Pozdrawiam, HDTeam!

Please login or register to see this quote.

Witam!

A gdzie montuje się taki oszukiwacz? Jak to wygląda?

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Luknij tu lub na alledrogo idzie kupić elektroniczny ale spróbuj z guzikiem jak będzie ok to zakup elektroniczny.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Na allegro jak widzę firmują dla problemów z odpalaniem na ciepłym, a ja mam problemy tylko z zimnym, jak już odpale i pochodzi 5 min. to rewelka od pierwsze puknięcia pali jak nówka.. Z tym 'wspomagaczem' to może być dobre, aczkolwiek to metoda oszukańcza a w swoim już półrocznym uporze szukam samego diabła, ale dzięki za sugestię!

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli masz problemy z rozruchem zimnego silnika -a wyeliminujesz jako powód zapowietrzanie układu paliwowego -to tak jak pisze Dziadek -mozesz oszukać ECU -elektronicznym wspomagaczem kupionym na A--ro -ale nie tym z załaczonego linka(poszukaj do DTI i DTL dedykowany jest inny model) -wymusisz nim dogrzanie swiec w temp.powyżej 7 oC - lub szykuj sie na regeneracje pompy wtryskowej bo diabeł którego szukasz własnie w niej siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Tylko dlaczego żaden komp nie zdradza, że to pompa? Obroty pompy do obrotów silnika idealne, nie wywala, że to sterownik, nie wywala, że to czujnika Halla, facet sam był lekko zdumiony, że wszystko takie książkowe.. Już tak na chłopski rozum dochodzę, że może elementy tłoczące są na tyle wytarte, że nie są w stanie wygenerować takiego ciśnienia startowego po postoju?! Oby to było zapowietrzanie poprzez przelewy, bo to jeszcze małe koszty..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego mogę ci powiedzieć tak,skoro nie masz błędów to wszystko powinno być okej od strony elektrycznej..Ale teraz jest pytanie co od strony mechanicznej..Gdzieś Ci łapie powietrze i się zapowietrza..Sprawdzałeś uszczelkę na filtrze paliwa,szczególnie tą małą co przychodzi na śrubę mocującą,sprawdź obudowe filtra czy nie ma pęknięć,jeżeli to wyeliminujesz szukaj dalej..Przewody przelewowe z trójnikami wymieniłeś? jeżeli nie to zrób to od razu koszt nie wielki a na pewno nie zaszkodzi.. U mnie było tak że jak sobie postała dłużej to musiałem ją kręcić i kręcić zanim pompa zaciągnęła paliwo.. powymieniałem przelewy,trójniki,obudowe filtra,pompę uszczelniłem i co się okazało nic nie pomogło.. Dopiero po odkryciu zapowietrzenia się na wężyku powrotu do baku.. Weź odepnij te węże co są pod kanapą z tyłu i nie wtykaj ich,poczekaj dzień, i przed uruchomieniem wepnij je i odpal samochód i zobacz czy pomogło.. Powodzenia i cierpliwości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Dzięki Kryś za rady..

Uszczelki na filtrze paliwa nie sprawdzałem, bo znając życie po rozkręceniu będzie ona choćby profilaktycznie do wymiany, a komplet tych 2 uszczelek jest chyba razem z wkładem filtra.. Przewodów przelewowych jeszcze nie wymieniłem; czekam na czerwcową wizytę u mechanika- bo jak mi się przy wyciąganiu gdzieś tam w środku wężyk urwie, to na pełnym osprzęcie do okoła chyba nie zdołam ew. resztek wydłubać, a sam niechciałbym rozbierać pokrywy, tryskow itd.

Proszę powiedz mi, co rozumiesz pod pojęciem uszczelnienia pompy? Dałeś ją mechanicznie do oględzin i tam ją rozładami, czy tylko poprzez miedziane podkładki na 'drutach'?

Zakupiłem oryginalne trójniki, wąż zwykły gumowy do ropy za 5PLN/m. Zastanawia mnie też jedno, dlaczego za taki wąż ASO liczy sobie już 100PLN/m?! Jakaś inna jakość?

W okolicach Bożego Ciała mam wizyte i mam zamiar zrobić właśnie przelewy, uszczelniacze na wtryskiwaczach (może i to wali), olej, filtry, zdjąć i wyczyścić kompletnie kolektor ssący(zgodnie z instruktażem), może też nowe świece, żeby i to wykluczyć.

Wczoraj zauważyłem także, że jeden w węży idący od filtra do pompy, pomiędzy rurkami jest taka krótka cześć gumowa, jest też totalnie spraciały i widać pęknięcia. Nie mogę tylko zczytać jaka tam jest średnica wew.

Pozdrawiam, HDTeam!

--------

AKTUALIZACJA:

Dzisiaj rano, po 12 godz. stania pod chmurką, auto odpaliło wręcz idealnie. Bez sprzęgła, bez dodawania gazu, tylko z kluczyka.. W aucie pokazało +17,0. Ogólnie lekka biała chmurka była + lekko nierówna praca przez jakieś 4 sek. później się unormowało.. I teraz czy rzeczywiście guma na wężach przy takiej temp. puchnie i się tak nie zapowietrza? ECU rozłącza za szybko świeczki i od tych +7,0 już nie grzeją i chechła? Czujnik temp. płynu chłodzącego w pewnych zakresach coś psuje?

--------

Edited by HDTeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelnienie pompy rozumiem przez to ze dałem cała pompe do warsztatu co sie w tym specjalizuje i wszystkie oringi i elementy gumowe powymieniali mi na nowe.. koszt nie mały bo 450 z l.No to przed odpaleniem odepnij wtyczke od tego czujnika, i komp odczyta ze jest zimno i bedzie dawal wieksza dawke paliwa,jezeli to nie pomoze to trzeba szukac przyczyny gdzies inndziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Jeszcze raz Dzięki za odzew. Próbowałem wypinać czujnik, ale nie wpłynęło to na jakość odpalania, a błąd jako taki po tym się zapisał.. Mechaniczną regenerację pompy stawiam za ostateczno, najpierw wszystkie przelewy i trawersy, nowe filtry i solidne odpowietrzanie..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jeszcze przed napisaniem postu miałem wymieniony tylko zawór w postaci śruby w pompie, ale jak tez pisałem na niewiele się to zdąło, bo problem dalej występował.. Następnie zabrałem się za przelewy, wymieniłem wszystko na nowe, nowe filtry + MEGA porządne odpowietrzanie, nowy czujnik temp. płynu chłodzącego i nowy soft.. Udało mi się ściągnąć także na zamówienie drugi zaworek na pompie a mianowiecie zawór regulacyjny ciśnienia wstępnego ok. 100 PLN z nowymi oringami, ale to także nie rozwiązało problemu.. Było minimalnie lepiej, ale odplać czasem nie chciał..

Ostatnio będąc u mechanika i chcą robić kompletne trawersy dokopaliśmy się do jakiś 'lewych' zaworków zwrotnych, i na dojściu i wyjściu.. Zostały niezwłocznie usunięte w miejsce czystych przewodów paliwowych i jak narazie przy niższych temp. jest OK, gdzie wcześniej było kiepsko. Mam nadziejęm, że to nie wyjątek o reguły i nie będę musiał uskuteczniach rytualnych tańców co rano..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Po ok. 2 tyogdniach wszystko wróciło do normy, jak problemy były tak są :| Chyba jednak regeneracja się kłania, bo innego powodu zapotiwerzania się już nie widzę..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oring na pompie wymieniał a ?.

Please login or register to see this link.

czytaj o nim na forum.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Do tego się jeszcze nie dokopałem.. A za co ten oring odpowiada?

Ale dokopałem się chyba do numerów:

- Blaszka: 1 461 016 308

- Oring: 1 460 225 083

- Śruba: 1 463 445 020

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co to jest za numer? GM? bo w serwisie ten numer nie dziala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bosch

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Tak, to numer Bosch;a.. Najlepiej wejdz sobie na stronę Intercarsu, tam mają już od jednej sztuki (bo np. w Bosch Service będą starać się wkręcić Ci temat obowiązku kilku sztuk jako opak. zbiorcze). Od ręki mają też tą blaszkę, ale samą śrubę trzeba zamowić już osobiście w jakiejś stacjonarnej filii..

Pozdrawiam, HDTeam!

---

---

Witam!

No i się przeliczyłem.. Niestety 'tajemniczego' oringu na pompie w aucie Opel Astra z silnikiem X20DTL i z klimatyzacją BEZ ZDJĘTEJ POMPY wymienić się nie da.. Ani z góry, ani z dółu, ani nawet po zrzucenia koła i nadkola nie ma dostępu.. Trzeba albo zrzucać chłodnicę, abo rozbebeszać wszystkie węże od chłodnicy i obudowy termostatu :|

Zrobiłem jedynie uszczelanicze trawersów + po raz kolejny porządne odpowietrzanie.. Rano, co prawda nie od pierwszego obrotu korbą a od czwartego, ale Astra odpaliła, od razu na równych obrotach, lekka białą chmurka była, ale nie wiem, czy od wilgoci i wszędobylskiej wody, czy jeszcze od np. oleju.. O ew. skutkach będę mógł powiedzieć po paru takich porannych odpalaniach..

No chyba, żę ktoś ma jakiś sposób na zrobienie oringa na pełnym 'osprzęcie'?!?

Pozdrawiam, HDTeam!

---

---

Witam!

A więc po wymianie trawersów po tych paru dniach zauważyłem pewną prawidłowość.. Jest lepiej, bo za każdym razem auto odpala, a do tej pory tak nie było, bo można było chechłać do rozładowania aku i nic..

Auto potrzebuje za każdym porankiem 8 obrotów wałem, potem dostaje jakby pełną dawkę i odpala.. Do tej pory było to takie falowanie obrotów, dawka była jakby poszarpana i biała chmura była MEGA.. Teraz jest mniejsza..

Aku może nie mam najnowsze, ale kręci równo.. Aczkolwiek 8 takich 'suchych' obrotów to chyba za dużo?!? No i nadal musi uciekać gdzieś ta ropa??

Czy to jednak nieszczelność na samej pompie, czy coś jeszcze?

Może poradzicie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam, HDTeam!

---

---

Witam!

Pompa jednak umarła, jest już u pompiarza, wynik to zatarty tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, lekko nadpalony tranzystor/steorwnik(nie wiem dokładnie co) i takie nieszczelności, że jak to Pan pompiarz ujął lało się jak z podziurawionej świnii.. Jutro może odbiór

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam, HDTeam!

Edited by HDTeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napisz kto ci robił pompę, jeżli wiesz to też co było robione, jaki koszt i jakie efekty

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Robiłem w:

D-TECH Sp. z o.o.

Tysiąclecia 35

84-230 Rumia

Za 1800 PLN pompa została wyjęta i włożona do auta, nowy tłoczek przestawiacza, nowy komplet uszczelniaczy, nowy tranzystor w sterowniku i sprawdzenie na stole.

Auto odebrałem 01.10 i jak narazie pali idealnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam, HDTeam!

Edited by HDTeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...