Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adamskibdg

Zakup Vectry C OPCline - porada i pomoc

Recommended Posts

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem zainteresowany w najbliższym czasie zakupem opla vectry w wersji opc line z rocznika 2007/2008 r. Interesuje mnie wersja z silnikiem 1.9 CDTI (150 KM). Chyba, że polecacie inna jednostkę godną uwagi? Chciałbym Was prosić o porady na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie tego auta, co dokładnie sprawdzić, przed czym się ustrzegać. Chciałbym również zapytać o realne spalanie tego samochodu w tej wersji silnikowej oraz jaka relana cena jest za ten samochód w tym roczniku? Nie ukrywam, że nie miałem jeszcze do czynienia z vectrą bo na codzień jeżdzę autem innej marki. Z góry dziękuję za pomoc oraz podpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Adamskibdg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realne ceny obczaj na mobile, spalanie w trasie przy mocnej jezdzie wyszło mi 6,4 a tak jak lekko to do 5.0 zejdzie sie , no i miasto - zalezy jakie po warszawie ( ruszanie ze swiatel pali mi 9)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powodzenia w zakupie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejdź na mobile.de, wpisz parametry samochodu jakie chcesz mieć: wyposażenie rocznik silnik i zobacz jakie średnie ceny są na niemieckim rynku. Okaże się, że w Polsce wszystkie są za bezcen sprzedawane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Silnik jak silnik, swoje wady ma, ma również zalety, ale o nich niech wypowiedzą się użytkownicy 1,9cdti...

na pewno w tym silniku musisz spojrzeć na dolot i jego klapki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w telefraficznym skrócie na co zwrócić uwage motor cdti z19dth czyli 150 koni

- dwumasa

- EGR czy nie zacina sie - test kompem

- kolektor z klapkami i listwa w jakim stanie jest , obszerny temat na forum

- turbo to nie wada tylko jak poprzedni włąściciel nie umiał dbac to juz może byc do wymiany

- kostka 3-ego wtrysku jeśli sa w kolorze niebieskiem to OK jesli żółte to nie były wymieniane , koszt niewielki nawet w ASO

PAMIETAJ ŻE opc bedzie zawsze drozsze niż jego odpowiednik bez pakietu, to tak na szybko , reszta opisana na forum, wklejaj konkretne linku to sie pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglbys jeszcze luknac na maglownice czy nie cieknie i sprawdzic ladowanie altka. Postaraj sie znalesc egzemplarz bez filtra czastek stalych to ci potem ulatwi ekspluatacje. Czy dana VC ma DPFa mozna wyczytac na czarnej naklejce na slupku ''napis w ramce na samym dole'' 0,5 jest DPF 1,2 i 1,3 nie ma DPFa.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest figielf

Witam wszystkich,

Kolego

Please login or register to see this link.

, pozwolisz ze podlacze sie do Twojego posta bo mam dokladnie taki sam problem, wiec pociagne ten temat dalej.

Mi akurat nie zalezy koniecznie na

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

i jak widac cena za ta niby lepsza jest spora a nie mam pojecia czy to jest wersja dobrze doposarzona za ta cene.

Wszelkie sugestie zwiazane z zakupem mile widziane, tak samo jak oferty sprzedazy autka ktoregos z klubowiczow.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obie dosyć biedne jak za te pieniądze, myślę że za 40 tysięcy Nawigacja, podgrzewane siedzenia, parktronic i klima dwustrefowa to podstawa.

Please login or register to see this link.

Tu masz wersje wyposażenia, ale nie sugeruj się tym za bardzo, bo ktoś mógł dobrać sobie za dopłatą itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest figielf

Ok, dzieki, przyda sie.

Czy po VINie rozkoduje sie wyposarzenie jakie bylo w dniu wyjazdu z salonu ..., czy moze jakie oficjalnie zgodnie z wiedza ASO na obecna chwile jest (tzn mogl ktos cos dodac potem, np czujnik parkowania, ISOFIXy itp.)?

Dodam ze szukam autka z Polski zeby latwiej bylo potwierdzic historie samochodu, a za autka krajowe ludzie sobie licza...

Powiedzcie prosze jakies podstawy jak ze zdjec rozpozanac wazniejsze elementy wyposarzenia, bo nie chce dzwonic po ludziach, czytac im calej listy i odfajkowywac co tam jest.

Czyli np ta wedlug Ciebie Adam_GA jest juz ok?

Please login or register to see this link.

w zaleznosci od stanu technicznego oczywiscie.

Z tym ze zanim sie wybiore w Polske wole dokladnie przejrzec lokalne podworko, czyli Dolny Slask i okolice.

Edited by figielf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeby nie załować musisz mieć wszystko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest figielf

Oczywista najprawdziwsza prawda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale... chyba najwazniejsze jest zeby autko jezdzilo i mi malucha z zona wozilo, wiec poswiece tchoche luksusu dla niezawodnosci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A uzywanego autka z full wypasem z pewno historia to raczej nie znajde :/

Jak to czytam to zaluje ze nie zaczeli produkowac Vectry 3 lata wczesniej:

Please login or register to see this link.

W sumie 80k to nie 40, ale przynajmniej autko by bylo nowe i na 10 lat bez problemu by starczylo (a banki duzo kasy na nasze samochody maja i sie dziela z tego co wiem po zlozeniu wnoisku)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Widzial ktos moze ten samochodzik:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isofixy wydaje mi się że większość ma, ale dokładnie sprawdzisz to po VIN, zresztą jest temat na forum Co do dokładanego sprzętu, są tutaj zapaleńcy, którzy to robili, po prostu musisz porównać VIN z wyglądem auta, Parktronic Navi czy podgrzewane siedzenia znajdziesz na konsoli środkowej i zobaczysz przyciski, także to zależy, ale raczej ludzie którzy tylko użytkują auto nie będą dokładali sobie wyposażenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyposażenie całkiem OK

Nie ma nawigacji, ale ja np. wolę Automapę od fabrycznych nawi.

Są podgrzewane fotele - to bardzo fajna rzecz w zimie. Żałuję że nie ma w mojej VC.

Jest klimatyzacja dwustrefowa - ale czy to taka konieczność? I tak przecież dużych różnic temperatur pomiędzy prawą a lewą stroną nie da się uzyskać? Zwykła klimatyzacja automatyczna też daje radę.

Ksenony - niby fajne i lepsze od zwykłych lamp ale niektórym potrafią nieźle dać się we znaki.

Tempomat - fajna sprawa

Elektryczne zamykanie klapy bagażnika - da się bez tego żyć

Radio z MP3 - dużo wygodniejsze niż zwykłe na płyty audio

Wejście AUX - nie widać czy jest a niektórzy wolą to niż płyty MP3

Czujniki parkowania - przy tak dużym aucie to dobra rzecz

Tylko upewnij się czy wszystkie fakty co do tego auta się zgadzają - to jest komis a w opisie jest "Opel Astra"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podepnę się, bo nawet nie zauważyłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> według mnie okej, ale czy jeśli masz 30-40 tysięcy, nie lepiej z Niemiec coś ściągnąć? O wiele pewniejsze auto niż u tych naszych "bajkopisarzy". Pierwsze co z nią zrób to zadzwoń do sprzedawcy, weź VIN, rozkoduj go, a potem zadzwoń do GM żeby potwierdzić przebieg, bo jeśli widzę mały przebieg, tutaj 80 tysięcy, a przebieg "dzienny" wynosi 9.1 km to albo był kręcony 9 km temu, albo może faktycznie ktoś mało jeździł.

Edited by Adam_GA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po czym wnosisz że "z Niemiec = pewniejsze"? Tam jest taki sam rynek jak w Polsce i można kupić taką samą minę jak u nas.

Jak dobrze poszukasz to w Polsce możesz kupić auto z roczną gwarancją, które będzie dużo pewniejsze niż to "z Niemiec".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chociażby to, że jak w Niemczech handlarz skręci Ci licznik, to pójdzie na 5 lat do pierdla, a u nas zaśmieje Ci się w twarz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poza tym serio uważasz że 100 tysięcy na naszych drogach równie eksploatuje auto co 100 tysięcy u nich?

Edited by Adam_GA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie znasz poprzedniego właściciela i nie wiesz gdzie jeździł oraz jak traktował auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest figielf

Dobra chlopaki, nie ma co sie sprzeczac gdzie sa lepiej utrzymane samochody, bo kazdy i tak przez wlasne doswiadczenia to ocenia. Ja sie nasluchalem juz wielu i decyzja juz zapadla, ze kupuje auto z Polski i tylko z wiarygodnymi papierami. Chce miec wszystko nalezycie udokumentowane, sprawdzone i nie miec watpliwosci co to historii auta.

Polzartem to inny plus jest taki ze przynajmniej dam polakowi zarobic a nie turasowi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koola, dzieki za liste.

Nawigacje faktycznie mam w telefonie, zona tez ma, takze sobie radzimy. Przynajmniej mapy sa za darmo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podgrzewane fotole chyba rezczyscie bylyby fajne, z tym ze tak na prawde zimno jest u nas 2 miesiace a dodatkowo samochod trzymam w garazu podziemnym gdzie mam temperature pozyzej zera nawet w -20. Bez niezaleznego ogrzewania tez przezyje.

Klimatyzacja automatyczna chyba w zupelnosci wystarczy. Zono mowi ze dla niej manualna bedzie juz luksusem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dlaczego niektozy wola manualna? Jest jakas roznica w wydajnosci?

Co to znaczy ze xenony potrafia sie dac we znaki? I co takiego maja bi-xenony ze ludzi tak tego pragna?

Tempomat sie przyda. Czytalem ze to elektryczne zamykanie bagaznika nawala, prawda to? Jaki jest koszt naprawy?

To na razie mam taka minimalna liste wyposarzenia ktore chce miec:

1. klima automatyczna

2. xenony ???

3. tempomat

4. czunik parkowania tyl dla zony

5. radio z CD MP3 i AUX dla mnie

6. wielofunkcyjna, skozana kiera

7. wazna rzecz - regulacja wysokosci i kata pochylenia foteli przednich (a przynajmniej kirowcy) - wiem ze ciezko na to trafic na zdjeciach

8. ESP - podobno wazna rzecz

Czyli wedlug specyfikacji na Polsce model elegance + czujnik parkowania + MP3 i AUX

Adam_GA - dzieki za pomysl statytyki przejechanych kilomentow na dzien. Kompletnie nie pomyslalem o tym.Z tem ze 80 tys km / 3 lata to wychodzi ok 72km dziennie a nie ok 7 jak policzyles.

Panowie, wazna rzecz. Skoro za samochody z Wrocka ktore podalem wyzej, ceny sa nieco zyczeniowe waszym zdaniem, to ile waszym zdaniem uczciwie dla kupujacego i sprzedajacego powinny wynosci:

Please login or register to see this link.

i to

Please login or register to see this link.

Dzieki za pomoc!!

aha, zakladamy ze nie ma ponadprzecietnych na ich przebiegi brakow technicznych

te jesli sa - obnizaja dodatkowo cene oczywiscie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Adamowi chodziło o to że na liczniku dziennych przebiegów jest 9,1 km - czyli niedawno ktoś kasował licznik lub go cofał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Koola

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest figielf

panowie, poniewaz nie ma zbyt duzego wyboru w kombiakach, zaczalem sie zastanawiac czy hatchback mi by nie wystarczyl

czy mozecie mi powiedziec tak z praktyki, czy wersja hatchback jest duzo mniej pakowna niz kombi?

bo szczerze to szaf nim wozil nie bede, rower i tak mi sie zmiesci po sciagnieciu przedniego kola a mam spore watpliwosci czy moge tak na prawde bezpiecznie dla pasarzerow bede mogl przewozic wiecej zaladunku kombi niz hatchbeckiem

jak wyglada polka tylna w hatchbacku? jest on sciagana? bo w kombii widze ze jest roleta

czy mozna kupic kratke albo najlepiej zdejmowana siatke zabezpieczajaca przedzial bagazowy do kombii i hatchbacka? czy latwo to sie montuje?

Edited by figielf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki koledzy za podpowiedzi, jak będę coś widział konkretnego to będę wrzucał konkretne autka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Polka jest sciagana. Siatke mozna dokupic do hatchbaka. Sa do niej zaczepy w bagazniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak mnie naszło jeszcze pytanie, jak wygląda sprawa z rozrządem? i jakie są wrażenia z jazdy,czy te 150 KM wsytarczy na tą masę?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wedlug ksiazki obslugi auta rozrzad zmienia sie co 120tys km ale oczywiscie ja bym skrocil do 90tys.150KM wystarczy na ta mase zawali droga na pewno nie bedziesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie są koszty wymiany rozrządu w Vectrze i kolejne pytania przyszło mi do głowy...jak sprawa wygląda gdy się wypali xenon, co się wtedy wymienia i również jaka cena...nigdy nie miałem do czynienia z takami lampami dlatego nie wiem co i jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w 120 KM w Aso zaplacilem 1700 zl. za kompletny rozrzad wraz z pompa wody oraz wymiana Oleju oraz wszystkich filtrow zaraz po zakupie (Olej byl moj) jest to sporo ale jak na pierwszy remont zaraz po zakupie nie powinno sie dawac do byle jakiego mechanika co do ksenona to chyba zarnik sie wymienia i z tego co mi jest wiadomo troszke to kosztuje ( ale kwot nie znam) ale po zakupie auta z ksenonami od razu bym zainwestowal w jakies ledy do jazdy dziennej bo ksenonow wedlug mnie szkoda!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...