Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Cześć wszystkim

Mam pytanie a otóż czy jest jakiś sposób na sprawdzenie ile jest czynnika w klimie Tak aby nie było niespodzianki w upalne dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój mechanik robi tak, że podłącza auto pod "maszynkę" i sprawdza się samo.

Jak nie naciągnie za wiele, to kasuje mnie tylko za czynnik...

Osobiście nie znam innego sposobu na sprawdzenie poziomu czynnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie , tylko podpięcie sie pod maszynę u klimiarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra doszedłem też że w opcomie bloki pomiarowe (ciśnienie )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oczywiście skoro masz dane techniczne odnośnie tych bloków pomiarowych , bo cholera jaki parametr jest właściwy , kiedys jednego dnia podłączyłem moją i kolegi VC i róznice były spore i teraz nie wiadomo u kogo ciśnienie było właściwe , obie klimy chłodzą super więć myślę że tak jak pisali wyżej tylko maszyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

miej więcej dojdziesz bo jak masz poniżej 400 to już cienko

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie zaraz po naładowaniu w blokach pomiarowych było ciśnienie systemu klimatyzacji = 480kPa,

Przed naładowniem (klima pusta) przy 140kPa klima nie zastartowała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak z ciekawości co miałeś uwalone że gaz ci zwiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jesieni klima super mi dzialala a teraz drugl raz w tym roku ja wlaczymem to kampletnie niec nie chlodzi .

Czy to mozliwe ze po zimie gaz mogl uciec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po cisnieni nie sprawdzisz ile jest czynnika. Cisnienie zalezy tez od temp. zew.

A po zimie ze gaz ucekl to zawsze mozliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by dandiego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Sezon na klime wystartowal.... ale klima zrobiła falstart..... zastrajkowala nagle?

Min. co 10 dni klime startowalem na pare minut aby ustrzec sie niespodzianek w sezonie ale jak widac nie daje to zadnej gwarancji.

Chłodzila w miare dobrze a tu nagle bezdech, syczenie i bardzo slabe chlodzenie.

Cienienie w blokak pom.

480kPa silnik off

600kPa silnik on

Po nabiciu:

945kPa silnik off

Chłodzi jak szalona ale w porownaniu z blokami pom. u innych kolegów zastanawiam sie czemu u mnie jest takie duze cisnienie??

Zaznacze, ze nie dostałem od serwisu wyniku pracy klimy przed i po napelnieniu, choc prosiłem o to ale oni twierdza, ze nie maja takiej mozliwosci aby drukowac to dla klienta.

Ps.

Service KwikFit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to wszystko zależy od szczelności ja wam powiem tak mój tata ma juz 3 lata viki i nie dobijal ani razu a latem chłodzi jak dzika. A jeśli chodzi o wydruki to dziwne ja jak jadę to nic nie mowie sami mi dają razem z faktora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzalem opcomem i mam 98kPa czyli gaz do konca nie uciekl i raczej jakiegos wielkiego wycieku nie ma skoro cos jeszcze zostalo w ukladzie.

Czy wystarczy tylko nabic instalacie czy cos jeszcze trzeba robic?

Edited by Lukaszn2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

masz pusto na 100% coś padło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed zima lozysko w pompie chuczalo czy to moze byc przez to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdopodobnie (tak czy siak gazu już niema na 100% i wycieku musisz szukać )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nabilem czynnik i sprawdzilem czy nie ma zadnych wyciekow.

Jakims cudem czynnik uciekl z instalacji chociaz nie bylo widac pod ultrafioletem.

A ten dziwny dzwiek byl spowodowany brakiem czynnika gdyz czynnik ma wlasciwosci smarujace.

Mala ilosc czynnika w systemie automatycznie wylacza klimatyzacjie.

U mnie jak narazie wszystko dziala poprawnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie u mnie po zimie klima też odmówiła posłuszeństwa, a że odkryłem to na 3 dni przed wyjazdem majowym to nie było mowy o szukaniu usterki, tylko pojechałem do pierwszego lepszego warsztatu i nabiłem ponownie klimę, mając nadziej że może będzie ok i jakiś czas było... Ale niestety ostatnimi czasy coś zaczęło się dziać. Klima gorzej chłodzi i pojawił się objaw, że z wentylacji w lewej strefie wieje mocniej niż z wentylacji w prawej strefie przy tym samym nastawie wiatraka oczywiście. Do tego podczas pracy klimatyzacji słychać co jakiś czas takie "psssssss" jakby jakiś zaworek czy coś wypuszczał powietrze.

Wczoraj podłączyłem w garażu opcoma:

Dane z bloków pomiarowych:

Ciśnienie A/C,1 106 kPa - gdy silnik był wyłączony było 650kPa, po włączeniu ta wartość się podnosi dochodzi do 1300kPa wtedy właśnie słychać to charakterystyczne "pssssss" następnie spada do około 800kPa i cykl się powtarza.

Aprobata skoku sprężarki ukł. klimatyzacji,Brak ogranicz.

Moment obrotowy sprężarki ukł. klimatyzacji,0 Nm

Skok sprężarki ukł. klimatyzacji,0 mA

Żądanie stanu ogrzewania tylnej szyby,Nieaktywny

Status ogrzewacza tylnej szyby,Nieaktywny

Prędkość pojazdu,0 km/h

Dane z bloków pomiarowych:

Czujnik jakosci powietrza,37 %

Temperatura parowania,13.3 °C

Temperatura parowania,2.33 V

Status ogrzewania dodatkowego,Nieaktywny

Sygnal sprzezenia zwrotnego dmuchawy,Okay

Położenie lewej klapki mieszającej,0.0 %

Położenie prawa klapka mieszająca,0.0 %

Położenie klapy podłogi,100.0 %

Położenie wewnętrznej klapki,28.0 %

Położenie klapki odszraniającej,34.0 %

Położenie klapki recyrkulacji powietrza,Recyrkulacja

Dane z bloków pomiarowych:

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze,9 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze,2.59 V

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze,24 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze,1.78 V

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz,10 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz,2.55 V

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz,23 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz,1.82 V

Temperatura czynnika chłodzącego silnik,71 °C

Po tym zimowym falstarcie klimy i objawami, które teraz się powoli ujawniają podejrzewam jakąś nieszczelność, jednak dziwi mnie to wysokie ciśnienie, macie ewentualnie jakieś pomysły co mógłbym jeszcze organoleptycznie sprawdzić, czy po prostu jechać z viki do lekarza ?

Edited by Ali1979

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...