Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nablabs

Padła skrzynia F18 i wymieniam na D16/F16, tylko...

Recommended Posts

Moi Drodzy, padła mi skrzynia w mojej VB sedan, 1.8l z 1998 roku. Po prostu zmielona zębatka planetarna i po zawodach.

Już wiem, że niemal grzechem jest pakowanie się ponowne w F18. Wiem też, że niemal idealny wybór, to D16/F16.

Proszę tylko o poradę, bo się troszkę pogubiłem:

Zależy mi, aby na pierwszych trzech biegach Viki zbierała się niemal sportowo,

toczenie się w korkach nie wymagało ciągłego deptania po sprzęgle i zmian pomiędzy 1 i 2 biegiem,

a z kolei na piątym biegu na trasie przy szybkości np. 140 km/h ciągłej, obroty silnika były wyraźnie niższe

i - mam nadzieję - była możliwość uzyskania troszkę wyższej Vmax, lub co najmniej takiej samej jak w oryginale.

I tu w końcu nie wiem czego szukać: Lanos? Nubira? Espero czy Nexia?

I z jakiego silnika: 1.4? 1.5 8v? 1.5 16V, 1.6 16v?

I z jakimi przełożeniami, jeśli przy danym silniku występowały różne?...

HELP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie rozumiem dlaczego ludzie uparli sie na te skrzynie z daewoo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

mi tez padla skrzynia w x18xe z '98 i wymienilem znow na F18 ale juz nie na WR tylko na CR

z pewnoscia jesli bedzie w dobrym stanie to juz 2 raz wymieniac nie bedziesz bo prawdopodobnie wytrzyma do konca uzytkowania Viki

CR lepsze przyspieszenie na nizszych biegach ale troszke mniejsze V-max

i pytanie, po co wieksze V-max ? kto jezdzi dziennie z takimi predkosciami ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No świetnie. Poznaliśmy Twoje zdanie. A jakieś informacje o które prosiłem też możesz przekazać przy okazji?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez musialem wymienic na f16, kupiłem skrzynie od espero 1.5 16v (ale w niektórych lankach tez ta siedziala) o numerze skrzyni 90 375 354 (w zasadzie patrz na ostatnie 3 cyfry na skrzyni) ma ona krotsze przełozenia 1,2 - 3 nieco krotsze niz w f18, a 4, 5 powiedzial bym ze te same co w f18, wiec viki lepiej sie zbiera przy ruszaniu. Dłuższe przełozenia masz w skrzyni od nexii i espero ale 8v numer skrzyni wtedy bedzie 96 183 707 wiec ta cie nie bedzie interesowac. Jak masz do wyboru kilka skrzyn to za numerem seryjnym bedzie jeszcze rok produkcji i miesiac np. ns 94-7. Wiadomo im młodsza tym lepiej, ja niestety takiego wyboru nie mialem i mam z 94 albo 96 ale wszystko chodzi ladnie naprawde. Za skrzynie dalem 200zl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...