Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest rtomik

pęknięcie wału korbowego Y22DTR

Recommended Posts

Guest rtomik

Witam,

Czy to możliwe by przy przebiegu 200 tys.km pękł wał korbowy w silniku.

Auto było sprawdzane 3 tyg. przed awarią i diagnosta nic podejrzanego nie słyszał w silniku.

Twierdził jedynie że sprzęgło będzie do wymiany za ok. 20-30 tys.km. Ale to chyba normalne przy takim przebiegu.

Co może być przyczyną pęknięcia wału. Czy styl jazdy nowego właściciela? Może zakatował auto?

A może jakaś wada materiałowa ?

Czy możliwe jest przewidzenie że za 3 tyg. pęknie wał skoro silnik pracował prawidłowo w każdym zakresie obrotów ?

Pozdrawiam

Auto jest z 2003r. Słyszałem że możliwe są wadliwe odlewy w fabryce Opla. Tak wypowiadali się koledzy z Unlimited.

Edited by rtomik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie czy 200.000km jest normalne ze padl wał korbowy? Z tego co mi mechanik mowil najlepiej wymienic caly silnik(y22dtr) bo taki mam u siebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

biorąc pod uwagę, że chyba nie ma 2.2 diesla na forum z mniejszym niż 200 przebiegiem a to jest taki drugi (no może nie drugi ale nie było ich za wiele) przypadek to raczej nie jest normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych silnikach ukręcają/pękają wały ale jak przesadzisz z mocą podczas chipowania - przy normalnej eksploatacji nie powinny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To przypadek.

Tak czy siak wał nie powinien pękać.

Wada materialowa i tyle.

Wymiana może tu byc korzystniejsza niż naprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik nie byl Chipowany nawet o tym nie myslalem. Wystarcza mi ta moc. Mechanik powiedzial mi za wymiane silnika, filtry, olej 4000tys to duzo??

sry 4000zł pomylka w pisowni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już to box i nie jeden 2.2 jeździ z boxem z większymi przebiegami i nic się nie ukręca, dla mnie to jakaś wada materiału

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o przepraszam jest, moja ma prawie 197 i jest to pawdziwy przebieg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wada materiału nie musi występować seryjnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie, możesz mieć wadliwy el a nie partię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest na forum Vectra C 2.2 dti z mniejszym przebiegiem niż 200tys moja ma przebieg 170tys i pełna książka servisowa i fakturami napraw była od nowości brata (tyle że była w wersji angielskiej bo brat tam mieszka) a co do tego silnika to mój kolega pracuje w serwisie Opla i mówi że w vectrach z roku 2002-2003 to bardzo czesta przypadłość i dużo razy się z tym spotkał.

A co do twojego zapytania EROT to jest bardzo duża cena bo ja taki kompletny silnik sprzedałem 2 tygodnie temu za 2700 a wymiana silnika na pewno drogo nie kosztuje a i ten kolo co kupił go ode mnie to też mu pękł wał przy przebiegu 210tys km

Edited by mateusz1155

Share this post


Link to post
Share on other sites

W życiu nie słyszałem, żeby w 2.2 pękały wały, a trochę już żyję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">,

Na pewno nie jest to typowa, częsta ustarka tych silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiam przebieg kręcony, sprawdzałeś techem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co mu tu TECH da? Tu nawet wróżka nie pomoże bo przekret da się zrobić bez śladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko fajnie tylko to jest VC inny sterownik niż w VB i bez ingerencji mechanicznej w sterownik się nie da , tylko uprzedzam odpowiedz kolegi ze nie piszę że się nie da tylko jest to ciężkie do wykonania , dlatego w VC 2.2 DTI i 2.0 DTI rzadko i to bardzo rzadko sę przekręcone oczywiście na sterowniku silnika , bardzo dużo miałem podłączone pod kompa te autka z tymi silnikami i jeszcze nie trafiłem takiego który był kręcony na sterowniku (hodomotrze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez jestem zdziwiony ze wal trzansol mi ledwo co kupilem auto zrobilem ledwo ponad 1000km i strzelil. Autem tym jezdzili znajomi przez dwa lata i nic im nie walilo sie. Lali i jedzili tylko podstawowe wymiany bo nigdy nie bylo z tym autem zadnych problemow. Aktualnie zostal wlozony nowy silnik. Znajomy mechanik mi to robi i pojechal po silnik sprawdzil go odrazu poniewaz silnik byl w aucie mogl sie nim jeszcze przejechac. Do srody mam auto odebrac. Zobaczymy co to bedzie:/;/;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale co byly jakieś objawy??coś się działo z silnikiem czy tak nagle bach i stanął??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wracalem do swojego miasta i mi padl z 17km od mojej miejscowosci. Ale dzien wczesniej slyszalem jak by cos stukalo. A w ten dzien mialem jechac do mechanika i padl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy ja coś pisałem o różnicy VC/VB - nie da to się sterownika z 2.0 t ale tu sie da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak na szybkiego

np.

i tu

Please login or register to see this link.

i następny

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety rozczaruję Cię, skręcę przebieg w tym sterze bez żadnego wysiłku i brudzeniu łapek a zapewne nie jestem jedyny co to potrafi.

Niestety wały te strzelaja jak zapałki i zapewne nie jest to przypadek. GM nigdy się nie przyzna do wady fabrycznej w tak wiekowych pojazdach.

Edited by salvado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarza się, że pękają ale nie jest to regułą...

Mści się wymiana oleju co 30 000 km, olej się przegrzewa, powstają spieki, krzywizna zaczyna się wyoblać i w końcu wał strzela.

Ale nie wierzę, że przy 200 000 km przebiegu.

Przebieg można skręcić jak salvado sugeruje "bez demontażu pompy/sterownika" jeśli idzie o VC ale nie każdy ma taki sprzęt to raz a dwa, chyba większość z osób już nie łudzi się, że kupi auto w dieslu z 2003 roku z przebiegiem 200 000 km.

Niestety takie auto ma minimum drugie tyle na rozkładzie...

W VB kręcenie przebiegu bez demontażu pompy - nie wiem czy da się tak samo jak w VC ale sterownik jest inny i tutaj bez demontażu pompy chyba się nie obejdzie.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A często i po 50tys

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z tego co słyszałem o kilku przypadkach pekania wału to wszystko dotyczyło VC 2,2DTI

Tuner z ktorym rozmawiałem o tych silnikach ostrzegał że nie sprzyja tym wałom również kręcenie silnika na wysokie obroty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żaden diesel nie lubi skrajnie wysokich obrotów, przecież konstrukcyjnie sprawność tego silnika jest zupełnie inna.

Y22DTH się kiepsko "czipuje", w zasadzie poza boxem, który i tu niewiele daje przyrostu nie ma żadnej alternatywy.

10% różnicy pojemności w przypadku Y20 i Y22 ale mocy silnik Y22 ma już 25% więcej w stosunku do Y20.

Pozostaje pogodzić się z tym i użytkować normalnie auto a jeśli komuś brakuje mocy to... zmienić auto na mocniejszego diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jednego tematu zrobiły się właściwie dwa. Dodam więc tylko, że w VB chyba nie ma hodometru. W każdym bądź razie w VB przebieg kręci się bardzo łatwo i to bez śladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...