Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Johnnyslawo

Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek, gdzie szukać przyczyny ?

22 posts in this topic

Posted (edited)

Witam, zbiorniczek wyrównawczy jest brudny od boryga i co jakiś czas muszę dolewać płynu bo aż wyskakuje komunikat na kompie, czy to wina korka czy szukać gdzie indziej ??? dodam jeszcze że viki ma tendencję do grzania się a komputer wymigał mi czujnik obrotów wału korbowego i czujnik temperatury silnika.

Edited by Johnnyslawo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może uszczelka pod głowica padła.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyny szukaj tam gdzie mokro ...

Jeśli przy próbie odkręcenia korka przy nagrzanym silniku słychać syczenie, to znaczy, że jest szczelny i nie tędy ucieka płyn.

Borygo to delikatnie mówiąc niezadobry płyn i ma to do siebie, że robi syf wszędzie tam gdzie się znajdzie. Tak więc brudnym zbiorniczkiem bym się nie przejmował (raczej wymienił płyn na lepszy).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

grzeje się tzn jaką ma temperaturę? Wentylator działa chłodnica gorąca na całej powierzchni? Są bąbelki w układzie chłodniczym jak masz odkręcony zbiorniczek i odpalisz zimny silnik?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli to uszczelka to może ci ciśnienie iść w układ i korek puszcza

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edytuj swoje posty jak chcesz coś dopisać bo bajzel się robi.

Nie zakładaj odrazu uszczelki bo może ma problem tylko z elementami układu chłodzenia. Uszczelke zostawmy na dalszym planie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale zbiorniczek jest brudny od zewnętrznej strony.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiem, że po zewnętrznej. Ale na to nie patrz bo to normalne bo wywaliło wodę.

Musisz sprawdzić tą chłodnicę czy cała powierzchnia jest gorąca. Możliwe, że termostat się nie otwiera do końca. Sprawdź zatem wąż który idzie z termostatu na chłodnicę czy jest gorący tak samo jak idący na blok.

Jeśli na zimnym silniku będziesz widział bąbelki po odkręceniu zbiorniczka i wydobywający się dym to masz pękniętą uszczelkę pod głowicą bądź głowicę, ale to rzadziej się zdarza.

Po mojemu wyższy bieg wentylatora się nie włącza bo dzieje się to stojąc na świtłach. W trasie jeśli chłodnica ma przewiew i radzi sobie z chłodzeniem to nie ma co straszyć głowicą.

Ja bym sprawdził wentylator, termostat no i tą chłodnicę. Przy uszczelce w trasie też byś miał problem. A wywala wodę bo zaczyna się gotować. To już fizyka.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź czy jak odkręcisz korek idą Ci bąbelki powietrza na zapalonym silniku oczywiście

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za sugestie, posprawdzam te rzeczy i dam znać co i jak. Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdyby była to uszczelka to w trasie kolega tez by miał problem z gotującym się płynem a ma problem jedynie w korkach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ja bym obstawiłał termostat, który się zamknął i nie otworzył - w jakim czasie wskazówka dochodzi do czerwonego? przy ~90*C powinieneś słyszeć wentylator który się załącza

Edited by tomxx
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam problem z płynem gotuje mi sie cały czas, przejede ok 20km juz mi sie gotuje wskazuwka pokazuje ok 80 stoni i notorycznie ubywa mi płynu. jak zagrzeje sie silnik to widaci jak płyn ucieka przez korek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym proponował podjechać na stację diagnostyczną powinno to być na każdej i zapłacić 50 zł za sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą , w zbiorniczek wyrównawczy ładują taką bańkę z płynem i jak zmieni kolor ten płyn to uszczelka , a jeśli pozostanie ten sam kolor to jest OK .

Wówczas wykluczysz najgorsze .

Jęśli nie będzie to uszczelka zostaje ci termostat i czujnik załączający wentylator .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 stopni i Ci się gotuję? Czujnik temp. sprawny? Bo woda wrze w temp. ok 100 stopni zależy od ciśnienia a płyn chłodniczy w większej temp. Chłodnicę masz ciepłą? Termostat sie otwiera?

A może to nie gotowanie a uszczelka pod głowicą i idą bombelki ze spalinami?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączę się do tematu .. mam Vectrę B 1.8 16V .. wcześniej walnęła mi jedna z gumowych rurek i cały płyn uciekł tamtędy ale stało się to podczas trasy i nie wiedząc o tym dojechałem bez płynu do domu ale nie wiem dokładnie ile km .. ostatnio zaczęło mi wywalać też płyn ze zbiorniczka korkiem i teraz od jakiegoś czasu po przejechaniu nawet 15/20 km po zatrzymaniu się np na światłach od razu widać dym spod maski tam gdzie zbiorniczek jest .. raczej nie czuć w tym spalin .. no i dodam, że nie widzę by stan oleju się zwiększał czyli płyn tam nie idzie ..

wie ktoś może czego to jest wina ?. zapowietrzony układ ?. korek uszkodzony ?. czy obstawiać najgorsze czyli uszczelkę ?. a może jakiś inny powód może jest ?.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli uciekł Ci płyn i jechałeś bez płynu to raczej temp. powędrowała Ci na czerwone pole, bo jak ucieknie płyn to w moment temp. rośnie, wiem z doświadczenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeśli wskazówka była na czerwonym polu i tak jechałeś no to uszczelka mogła pójść w las

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ubywa Ci płynu? Wcale stan oleju nie musi się podnosić, mogło przypalić uszczelkę między cylindrem a kanałem chłodniczym. I w takim wypadku płyn Ci będzie uciekał do cylindra a spaliny do zbiorniczka wyrównawczego. Na zimnym silniku odkręć korek a druga osoba niech odpali, a Ty patrz czy bulgocze w zbiorniczku i czy czuć spaliny

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczął bym od korka. Jak była by to uszczelka to łapał by bardzo szybko temp i się gotował.

Swoją drogą jeżeli go zagotowałeś jak wywaliło ci płyn to ciekawe czy pierścienie się nie pozapiekały

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam,

ja natomiast mam taki objaw, podczas jazdy wygląda jak by ciśnienie wzrastało w zbiorniczku , cały płyn gdzieś znika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, jak stanę i powoli odkręcę korek

to płyn wypełnia zbiorniczek,

podczas jazdy (jedna trasa 20 km, ) miałem taki objaw że temperatura rośnie do czwerwonego pola potem nagle spada do ok 80 stopni,

jakieś sugestie, ?

dzisiaj z rana, wlalem litr wody, do właściwego poziomu, zapaliłem silnik, wszystko ok do momentu kiedy jak rozumiem wlaczyl się duzy obieg,

gdy to nastapilo zaczely się wydobywac pęcherzyki powietrza w zbiorniku, i tak caly czas, kiedy wylaczylem silnik poziom plynu w zbiorniczku się natychmiast podniosl

az trochę się go wylalo,

rozumiem ze to objaw peknietej uszczelki pod glowica?

Edited by ibar
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

A gdzie pierwszy bieg wentylatorów?? Może sie woda gotować skoro nie ma 1 biegu logiczne ........ Płynem masz zalany układ ? "Duży obieg" to znaczy??

Edited by pawel175
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawa się wyjasnila , awarii ulegl reduktor LPG, jakas trefna seria była przed 2010 MagicJet III,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja tak trochę odbiegając od tematu,chciałem zapytać jak odkręcić korek w zbiorniczku płynu chłodniczego,kręciłem w jedną stronę i nic,w drugą stronę i to samo,zero rezultatu,proszę o odpowiedź,o nie chcę robić niczego na siłę,a może mam coś nie tak z tym korkiem...Pozdawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.