Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ziębi

kontrolki ESP, Ładowania, Kierownica z wykrzyknikiem, brak wspomagania co jakiś czas

Recommended Posts

Witam wszystkich, to mój pierwszy post w życiu więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam Vectrę C 1,8 GTS 2003 rok hatchback od początku roku i od razu problemy. Otóż co jakiś czas pojawia mi się kontrolka ESP, ładowanie akumulatora na większym wyświetlaczy samochód z kluczem, kierownica z wykrzyknikiem i co za tym idzie traci się wspomaganie, czasami jak jadę to wraca wspomaganie a po zgaszeniu auta gasną też kontrolki i jest OK chociaż nie zawsze. Kiedyś nie chciał się uruchomić samochód po prostu nic nie drgnęło tak jakby prądu nie dostawał. Akumulator wymieniony na nóweczkę. Na forum jest wiele tematów, które wskazywały by na mój problem ale nie do końca. Otóż CIM bardzo często powtarzający się (nawet podszedłem do tego i przelutowałem zimne luty) ale nie mam problemów z kierunkowskazami więc wykluczam, czujnik ABS przy kole również choinka ale inne objawy tez wykluczam. Ktoś podobno znający temat OPLA (jakiś serwisant) powiedział mi że na 99% wina leży po stronie kostki (złącza) od ABS tzn. czarna plastikowa kostka koło akumulatora, że nie ma styku i tym podobne. I rzeczywiście za jego radą popsikałem ustrojstwo kontakt sprayem i na jakieś dwa miesiące pomogło. Lecz ostatnio cofałem tyłem i trochę poszarpało mi autem po próbie odpalenia samochody znowu choinka i brak wspomagania. Skasowałem błędy OP-COMem i wszystko ok na jakiś tydzień. Ponownie wszystko się zaświeciło i doszło do tego, że miałem nawet problem z połączeniem się z za pomocom OP-COMa z samochodem. Jak już się udało i znowu skasowałem błędy odpalam samochód i po chwili samochód z kluczykiem kierownica z wykrzyknikiem ESP i ładowanie. Znajomy podoginał, powykrzywiał kable od tej kostki (ABS) i kilku innych odpalam i wszystko OK. pytanie czy ktoś się spotkał z czymś taki? Czy wymiana tej kostki pomoże może kable, albo ECU pada. Pomóżcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie były to błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Source Address: CIM

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(00) - Nie występuje

Source Address: ECM

P0170 - Za bogaty system adaptacji paliwa

(11) - Nie występuje

P1811 - Usterka sygnału momentu (CAN)

(72) - Nie występuje

U2103 - Tryb CAN-BUS - brak łączności

(70) - Nie występuje

P0130 - Obwód czujnika O2- poza wymaganym zakresem (rząd 1, czujnik 1)

(11) - Nie występuje

Source Address: ABS/TC/ESP

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Nie występuje

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(72) - Nie występuje

Source Address: EHPS

U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)

(00) - Nie występuje

U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)

(00) - Nie występuje

U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem

(71) - Nie występuje

Source Address: AHL/AFL

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Nie występuje

Source Address: IPC

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(7F) - Nie występuje

Source Address: DDM

B3797 - Drzwi kierowcy, przerwany obwód silnika zabezpieczenia przed kradzieżą

(04) - Obecny

Source Address: PDM

B3797 - Drzwi pasażera, przerwany obwód silnika zabezpieczenia przed kradzieżą

(04) - Obecny

Source Address: DIS

U2123 - Brak komunikacji CAN ze zmieniaczem płyt CD

(00) - Obecny

U1423 - Błąd w czasie przerwy szyny zbiorczej

(72) - Nie występuje

Takie błędy sczytałem na początku marca właśnie po wybrykach Viktorii. Później miałem jeszcze inne ale już nie zapisywałem tylko kasowałem.

Edited by Ziębi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyżby komputer walnoł i warjuje a moze poprostu jest cos luzne i niema dobrego styku i wszytko warjuje :)Ja mam to samo z formowym autem i nawet na serwisie nie wiedza co i jak podczas jazdy zapala mi sie esp abs ogulnie choinka tylko ze umnie niema zadnych warjaci samochodu zapala sie to ale autko dalej jedzie i nic sie nie dzieje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Bartek19001

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie czytałem, że ludziom choinki się świecą ale tylko tyle a mi oprócz zapalenia ESP (w pierwszej kolejności), ładowania, kierownicy z wykrzyknikami to jeszcze potrafi stracić się wspomaganie kierownicy a to już trochę niebezpieczne. Nie wiem czy to może być przyczyną tej kostki od ABSu tak jak mi powiedział jeden koleś z serwisu, że w roczniku 2003 to na potęgę wymieniali. Jak mam zapłacić to chciałbym mieć pewność, że to to. Może ktoś już wymieniał takową, albo miał taki przypadek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP posiadasz bo raczej chyba nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP jak najbardziej posiadam na 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

podaj numer vin jak nie tu to mi na priwate a jak nie to jaka wersję masz cima po ściągnięciu górnej obudowy z kiery będą pisać ci numery i symbole podaj je

Share this post


Link to post
Share on other sites

full +sas 433mhz 04536621

Share this post


Link to post
Share on other sites

to tak jak piszesz to raczej nie cim robi te problemy

masz 18 xe

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie nie cim (dla pewności przelutowałem zimne luty). Kolo z serwisu mówił o tej kostce ABS możliwe by było żeby nie było jakiegoś styku i takie rzeczy się działy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1811 Usterka sygnału momentu (CAN)

Niewłaściwa wymiana danych między ECM and ABS

Dotyczy zacisków:

ECM: -

Wskazówka:

Jeśli moduł sterujący ECM rozpozna nieważny sygnał z szyny CAN, jeden lub więcej kodów usterek P1035, P1811, U2108 zostanie zapisanych. Kody te muszą być postrzegane jako efekt wykrytej usterki w innym systemie operacyjnym.

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

Instrukcja

Sprawdzić sprawność następujących bezpieczników:

FE13 Bezpiecznik

FE7 Bezpiecznik

FE1 Bezpiecznik

U2103 Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)

Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN.

Dotyczy zacisków:

Uszkodzone części składowe:

Moduł sterujący, który ustalił kod problemu (moduł sterujący wyświetlany jest przez TECH 2).

U2103 Tryb CAN-BUS - brak łączności

Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN.

Dotyczy zacisków:

-

U2105 Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem

Moduł sterowania rozpoznaje że ECM wysyła niepoprawne dane przez używanie wewnętrznej logiki oceny.

Dotyczy zacisków:

-

Dotyczy zacisków:

ECM: 5, 33, 37 (XC3)

nie miałeś kodu błędu P0606 bo jak tak to możliwe że Cewka zapłonowa siada albo robi zakłócenia

wtyka XC3 masz tu

Please login or register to see this image.

Jak ruszasz tą kostką od abs nie wywala ci błędów

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie jak miałem błedy (tzn. ikony esp, ładowania, kierownicy z wykrzyknikiem itp na desce rozdzielczej) i koleś podobno dogiął kable od tej kostki to po zgaszeniu i odpaleniu zniknęła z deski cała choinka. Ta kostka to ta luźna czy ta przymocowana do nadwozia tzn obie są plastikowe czarne i bardzo podobne (jutro zrobię zdjęcie)? W końcu ktoś kto stara się pomóc, serio dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem u siebie ten sam problem, objawy były identyczne tylko mi dodatkowo jeszcze opadały skazówki zegarów i przyczyną była właśnie ta kostka modułu ABS/ESP

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mi tez opadają wskazówki zegarów potem wracają i opadają znowu :/ A wymieniłeś tą kostkę przymocowana do nadwozia czy ta luźna koło akumulatora bo one sa bardzo podobne?. Jaki koszt takiej kostki bo znajomy coś mówił, że ok. 200zł sama część?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 99% przyczyna tego stanu jest wlasnie wada tej kostki - bo wiekszosc komunikacji w aucie idzie wlasnie przez ABS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamówiłem kostkę, jak zrobię napisze jaki jest efekt. Tylko dziwi mnie, że jak popsikałem kontakt sprayem to przez ok.dwa m-ce był spokój a potem nagle wywaliło błędy i choinkę. No cóż miejmy nadzieję że to to i będzie spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest ta kostka co jest wpinana bespośrednio w moduł ABS, kostki jeszcze nie zmieniałem i podobnie jak u ciebie jak ją docisnę to mam 2-3 miesiące spokoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem ja już kupiłem kostkę, w sobotę zmieniam zobaczymy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Witam ponownie,

kostka kupiona dziś rano wsiadam do Viki aby udać się na zakupy z rodzinką a Viki nic, znaczy nie odpala. Kontrolki się świecą na środku kierownica z wykrzyknikiem a rozrusznik nie gada. Dzieciak płacze w samochodzie, kobita się denerwuje a moje cudo jak nic tak nic.Odpiąłem na 10 min akumulator z nadzieją, że pomoże i nic. Zrezygnowany zacząłem nerwowo wyłączać stacyjkę i przekręcać tak jak do odpalania kilka razy po prostu z nerwów i ku mojemu zdziwieniu za którymś razem odpaliła. Dodam, że w nocy może padało bo rano zimno i wilgotno może to też jest czynnik który męczy moją Viki. Przejechałem jakieś 30 km w międzyczasie dwa razy gasiłem i odpalałem i po tych 30km załączyła się kontrolka ESP i na chwilkę spadły zegary. Jadę wymienić tą kostkę mam nadzieje, że to to bo już opadam z sił.

no dobra, kostka wymieniona pojeżdżę trochę i dam znać co i jak. Na razie skasowałem błędy i oby nic nie wyskoczyło. Pozdrawiam i dzięki za pomoc wszystkich zaangażowanych.

No niestety koledzy, po przejechaniu 35km opadły wskaźniki na chwile zaświeciła się kontrolka ESP, kierownica z wykrzyknikiem, samochód z kluczem, ładowanie i straciło się wspomaganie, po chwili wszystko wróciło do normy oprócz kontrolki ESP cały czas się świeciła aż do zgaszenia samochodu. Po sczytaniu błędów OP-CCOMem wyszło to:

RAPORT DIAGNOSTYCZNY:

OP-COM 090820b

Tu możesz wpisać swoje dane,

np. nazwę serwisu.

Source Address: CIM

B3750 - Obwód przełącznika wyświetlacza informacji, wadliwe działanie

(08) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(00) - Nie występuje

Source Address: ECM

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)

(70) - Nie występuje

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC

(70) - Nie występuje

U2103 - Tryb CAN-BUS - brak łączności

(70) - Nie występuje

Source Address: ABS/TC/ESP

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Nie występuje

Source Address: EHPS

U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)

(00) - Nie występuje

U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem

(71) - Nie występuje

Source Address: AHL/AFL

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Nie występuje

Source Address: IPC

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(7F) - Nie występuje

NIE MAM POJĘCIA CO MOGĘ JESZCZE ZROBIĆ.

Edited by Ziębi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce cię martwić ale błędy ewidentnie wskazują na problem sterownik silnika

jeszcze możesz wlutować się w can przed tym złączem i przewodami podać go od drugiej strony na sterownik silnika wtedy wykluczysz brak połączenia can

najlepiej wepnij się w progu i w sterownik silnika

Please login or register to see this image.

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym wlutowaniem to przedstawię temat znajomemu elektrykowi dla mnie to trochę za dużo. A co do sterownika silnika to rozumiem, że do wymiany, czy to jest droga impreza?Chyba skończę dochodzić na własna rękę co może być przyczyną i pojadę do serwisu wiem, że mnie skasują jak za zboże ale ręce mi już opadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierw musisz wyeliminować przerwę w samym połączeniu can z silnikiem a później za sam sterownik się brać

poruszaj tymi bezpiecznikami

FE13 Bezpiecznik

FE7 Bezpiecznik

FE1 Bezpiecznik

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra a jak poruszam to na co mam zwrócić uwagę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe że czasami nie łączą i też mogą jajca wyskakiwać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję posprawdzać multimetrem linię CAN między złączem CIM,kostką ABS i samym sterownikiem silnika,rozumiem,że stan akumulatora i alternatora jest ok?Oczywiście zdarza się,że ECU silnika umiera,ale to raczej sporadyczne przypadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...