Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cray

Po wjechaniu w kałużę pojawiły się kontrolki

Recommended Posts

Witam,

Wczoraj kupiłem śliczną Vectrę, przed kupnem odwiedziłem ASO by wykonać diagnostykę + podnośnik.

Nie znam się na tym ale widziałem, że poznajdowało jakieś błędy, które mechanik skasował tłumacząc, że to były błędy, które się kiedyś pojawiły ale nie były już aktualne.

Wieczorem testując autko na nieoświetlonej drodze wjechałem z dużą prędkością w niezauważoną zalaną ulicę. Po kilku godzinach wsiadłem do auta przekręcam kluczyk (bez odpalania), a tam:

Please login or register to see this image.

Nie jestem pewien, czy wcześniej też pojawiała się ta żółta ikonka silnika po prawej. Co do samochodu z kluczem to raczej nie ma wątpliwości, że go wcześniej nie było.

Po odpaleniu wszystkie kontrolki gasną ale auto się dziwnie trzęsie, szarpie, dopiero po ruszeniu jest OK.

Proszę o pomoc, bo póki co jestem załamany. ;/

Wydaje mi się, że to wina tego wjazdu z dużą prędkością w mega głęboką kałużę. ;/ Czy to szarpanie to wina dostania się gdzieś wody?

Chciałbym sprawdzić to kompem i skasować ten błąd ale czytałem trochę co bym musiał kupić i dużo jest dla aut do 2004 roku albo nie ma Vectry albo tylko diagnostyka silnika, a nie chcę wydawać znów kupy kasy w ASO. :(

Edited by cray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez ponownego podlaczenia pod komputer sie nie obejdzie. Mozesz ewentualnie poprosic na forum kogos z opcomem z twojej okolicy. Tak napewno bedzie taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A możesz mi powiedzieć, ktore kontrolki powinny się świecić przed odpaleniem silnika (po odczekaniu kilku sekund na wygaśnięcie pozostałych)? Bo z tego co się orientuję to od oleju i alternatora powinny i ewentualny hamulec ręczny, a co z tym silnikiem żółtym po prawej?

Jestem z Poznania tylko nie wiem za bardzo w którym dziale miałbym o to zapytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapytaj tu

Please login or register to see this link.

wszystkie kontrolki powinny zgasnąć po włączeniu silnika, chyba że ręczny jest zaciągnięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kontrolka z silnikiem tez sie zapala. Napisz temat na forum ogolnym ze poszukujesz kogos z opcomem z twojej okolicy.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kontrolka z silnikiem tez powinna zgasnąc po odpaleniu

pytaj w dziale wielkopolskim link

Please login or register to see this link.

Edited by miromark11

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zapłonie powinny świecić od oleju, ładowania i check engine ta z prawej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to OK, bo wszystkie kontrolki gasną po odpaleniu. Samochód z kluczem pojawia się tylko po przekręceniu stacyjki na zapłon, a po odpaleniu też gaśnie. Najbardziej niepokoi mnie to szarpanie po odpaleniu, które ustaje po ruszeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile mi wiadomo to samochód z kluczem to info o serwisie, którego nadszedł czas (nie skasowali Ci w ASO). Reszta zapala się i gaśnie poprawnie, wtedy, kiedy trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To źle Ci wiadomo. Ta ikonka to koszmar wszystkich użytkowników VC i wróży nieuniknione wydatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale skoro kontrola gaśnie to błąd wystąpił ale już go nie ma

Najlepsze co możesz zrobić to zainwestować w taki sprzęt jak opcom bo to nie pierwszy i ostatni raz masz tą kontrolkę a co kilka miesięcy komuś zawracać tyłek albo jeździć po aso to mija się z celem wydatek na opcoma lepiej opłacalny niż jazda do aso bo sam opcom około 200zł a kompa raczej posiadasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie tak czytałem, że niby bład wystąpił ale jak gaśnie to znaczy, że go już nie ma.

Jedną z pierwszych rzeczy, które chcę kupić do tego auta, to właśnie jakiś interfejs diagnostyczny (pewnie OP-COM, bo czytałem, że najlepszy) ale teraz mam jeszcze sporo innych wydatków, bo auto świeżo kupione, dlatego te 200 zł to na razie dla mnie ogromna kwota.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tymbardziej, że okazało się, że świetlówka pod CIDem to towar deficytowy i łatwiej dostać cały wyświetlacz, a to kolejne setki. ;/

A co do OP-COMa jeszcze raz, to widziałem na aukcjach interfesjy, które obsługują Ople np. do 2004 roku, a mój to 2005 rok. Jak mieć pewność, że po kupnie będzie to działać z moją Vectrą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do kupna interfejsu polecam gościa na e-bay co jest z polski:

Please login or register to see this link.

Jest to właśnie ten interfejs którego szukasz i trochę drożej jak z GB ale polecam tego sprzedawcę. Kupiłem u niego interfejs przed świętami niestety pierwszy był uwalony bo odesłaniu dzisiaj dostałem nowy w 100% sprawny. Szybka wysyłka, pomoc przy instalacji i bardzo dobry kontakt ze sprzedającym. Ja ma Vectre 2004 ale interfejs obsługuje także nowsze autka. Napisz do sprzedającego a powie co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instrukcji jest napisane, że ta kontrolka może również oznaczać wodę w filtrze paliwa. Chciałem go odwodnić wg instrukcji z "Sam naprawiam" ale po przekręceniu zaworka o jeden obrót nic nie wypływa. Odkręciłem kilka obrotów więcej i słyszałem chyba powietrze, więc zakręciłem z powrotem. Wszystko to na włączonym zapłonie. Co robię nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w cdti zaraz po przekręceniu kluczyka pompka pompuje poczekaj z 10 sekund jak dopompuje to wtedy popuść tą śrubkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wprowadzaj kolegi w blad samochod z kluczykiem to blad a info o serwisie to inspekcja serwisowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O widzisz. Kiedyś próbowałem odpowietrzyć i właśnie bez przekręconego zapłonu i syczało to dałem sobie siana a teraz już wiem...

Trzeba siedzieć cierpliwie i przeglądać forum i zawsze człowiek się czegoś mądrego dowie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlacz kompa a wszystkiego sie dowiesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Piszę bo jestem nowym posiadaczem Opelka 1.9cdti i chyba mam problem wlasnie z tą kontrolką samochod z kluczem. gdy wlacze zaplon to sie zapala ale zaraz po odpaleniu gasnie. zadnych bledow sprawdzal mi to sam Odorek. ale pytanie mam czy ona powinna sie zapalac czy w ogole? samochod dziala jak powinnien zadnych problemow:) gdy zgasze to tez sie zapala ale po chwili gasnie. Doczytalem tam gdzies ze niby to moga byc swiece zarowe ze jakas nie dziala ale juz chlodniej jest a odpala normalnie. Pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale odkopałeś temat.

Jeżeli masz ikonę samochodu z kluczykiem to znaczy że jest jakiś bład w pamięci, który jest już nieaktualny skoro gaśnie po odpaleniu silnika - problem chwilowy który ustąpił.

Jeśli mnie pamięc nie myli po 30 odpaleniu silnika powinien się skasować, jeżeli problem znów nie wystąpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok Dzieki wlasnie sie usunal sam hehe;) chyba sie przestraszyl:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli system OBD2 wykona 40 pełnych cykli jezdnych i błąd się nie powtórzy to zgaśnie sam automatycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...