Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Witam jakie powinny być prawidłowe wartości w fazie próżni przy sprawdzaniu klimy "kombajnem'' do tego

u mnie na wydruku

FAZA PRÓŻNI

nim 10

mB 37

klima po nabiciu 900gr czynnika odpaliła normalnie chłodziła po 2 dniach tez opala ale już nie chłodzi proszę o pomoc

Please login or register to see this link.

Edited by lukaszedix20xev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobili test szczelności ?może nie jest szczelna ? , czynnik uciekł i jest go już tak mało że klima nie działa ,a spręzarka się mimo tego załączy

Edited by pawelvc

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba właśnie nie bo po dwóch dniach przestała chłodzić

jeszcze co zauważyłem ze syczy jakoś dziwnie z okolic climatronika radia

interesuje mnie jakie powinny być parametry próżni w szczelniej klimie

po nabiciu tych 900 gr koleś odkręcił przewód i zaczeło uciekać zakręcił spowrotem odessał czynnik wymienił zaworek (50zł) i nabił ponownie

Edited by lukaszedix20xev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie to za mało czynnika ,akurat dziś nabijałem klime w VB ,sprężarka się załączyła ,a mimo to ciepłe powietrze plus syczenie ,po uzupełnieniu syczenie znikło i znowu jest chłodno

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja rozumiem ze jest teraz za mało tylko chodzi i teraz o to czy wynik próżni na wydruku jest prawidłowy jaki miałeś u siebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robiłem to urządzeniem które nie ma możliwości druku,same manometry Ale próżnia na 0 plus 2,5 minibara na węże ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jak u mnie polazło 37mB to znaczy ze jest nie szczelny układ tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli po próbie szczelności ciśnienie rośnie w układzie to znaczy brak szczelności, Nie wiem jaki jest margines błędu w tym kombajnie co u Ciebie robili,ale

np.

po osiągnięciu próżni plus np 3mB stan ten ma się utrzymać przez czas testu. jeśli nie oznacza to przeciek .

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli przykładowo próżnia musiał by być bliska 0 i sie tak utrzymywac przez te 10 minut co był test a z tego co ja widzialem to u mnie raz było 11 potem coraz więcej i więcej az osiągnęło 37 a potem to juz nie wiem co się działo bo poszedłem do wc to wygląda na to ze koleś mnie naciągnął na czynnik ktorego szkoda było tylko nabijać co radzicie teraz z robić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test robiony próżnią nie zawsze pokaże czy układ jest nieszczelny. Musisz nabić kontrastem pojeździć po mieście ileś km i sprawdzać UV. Takie sprawdzanie próżnią to musi być duża nieszczelność by pokazało to urządzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na to wygląda ze u mnie pokazało ale koleś co robił ten serwis mojej klimy po porostu to olał podobno był dany barwnik UV mam taką żarówkę UV ale jakoś nie widzę nigdzie nic żeby gdzieś coś świeciło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test szczelności wymaga czasu ,czyli urządzenie musi być podpięte do auta , ale jeśli jest taki szybki wzrost ciśnienia do 37mB w ciągu 10 minut to na pewno klima nie szczelna. Dodajemy czynnika UW i uruchamiamy klime ,przy pomocy lampy i okularów widać gdzie jest przeciek,czasami trzeba przejechać trochę aby zobaczyć gdzie leci.Tak czy siak mechanik który to robił albo nie wie jak zrobić obsługę klimy albo faktycznie wie , że jest nieszczelność i olał .

Reklamacja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bede tam dzwonił po niedzieli nie za darmo zapłaciłem 200 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co Wy z tym UV UW? Przez 3 lata jak robię klimę samochodową barwnik wpuściłem może do 3-4 aut. Do jednego na życzenie klienta, a w pozostałych, bo nie byłem wstanie przy pomocy azotu znaleźć nieszczelności, a podejrzenie padało na sprężarkę lub parownik.

Koleś z serwisu klimy po stwierdzeniu, że próżnia nie została utrzymana na jednakowym poziomie, powinien napełnić układ azotem (min. 15-20bar, w skrajnych przypadkach nawet 25-29bar) i wówczas szukać nieszczelności.

Jedź do nich i niech szukają dziury.

Ps. Co do sprawdzania szczelności próżnią to jest to mało skuteczne. Miałem kiedyś przypadek w Volvo znajomego, że kiedyś podczas lakierowania przodu auta został pomalowany skraplacz. Znajomemu po jakimś czasie przestała działać klima. Podjechał do mnie i pierwsze co sprawdzenie szczelności próżnią. Przez prawie 30 minut wskazówka na vacuometrze nawet nie drgnęła. Zacząłem układ napełniać czynnikiem. Gdy ciśnienie przekroczyło wartość 0,5bara słyszalne było syczenie. Okazało się, że

pęknięcie wystąpiło na skraplaczu, właśnie w miejscu gdzie był on pomalowany, a olej który wydostał się przez pęknięcie spowodował, że farba zassana z olejem podczas robienia próżni, uszczelniła otwór. Od tamtej pory używam tylko azotu.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szkoda ze mam do Ciebie tak daleko bo bym sie nie zastanawiał tylko robił to u Ciebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszytko jasne byłem dzis u fachowców sprawdzanie szczelnosci i wykrywanie dziur przecieków nic u niech nie kosztuje i doszli w miare szybko ze to chłodnica klimy dzis ja wyjełem orginalna czyli 15 letnia teraz trzeba kupic nowa i bedzie wszytko ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...