Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
szpieg

Stukanie przód

19 posts in this topic

Mam problem coś stuka z przodu wymieniłem gumki na drażku i stuki nie ustały. stukanie pojawia się jak skręcam w lewą stronę i jadę po nieruwnośćiach ,na prostym odcinku jezdni jest wszystko ok .obstawiam drążki kierownicze ale poddajcie pomysł jak je sprawdzic .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być odgłos zużytego przegubu zewnętrznego przy kole. Objawia się to właśnie przy skręconych kołach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najprędzej stukają łączniki stabilizatora, najbardziej słychac jak na nierównościach auto się kołysze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja stawiam na gumy drążka stabilizatora, wyrabiają się i drążek uderza o obejmę.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to mozna zgadywac. Wybierz sie na szarpaki albo wiec na kanal i sprawdz koncowki drazkow sworznie na wachaczach ogolnie luzy na zawieszeniu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> a niby kurna jak ???
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To powinno być na pierwszym miejscu, jedna osoba ruszą kierownicą ty z łyszką na dole, lub na odwrót.

Na końcówkach jak będą luzy, to nie będzie waliło, bo niema o co, sworznie też nie będą walic, bo nie maja o co, tylko auto bedzie się źle prowadzić.

Mogą byc jeszcze gumy na wachaczu.

Edited by Krzysiek23c
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Malo kto poznaje zyzycie zawieszenia po powiekszajacych sie luzach. Poznaja dopiero po stukaniu danych elementow. Zuzyte koncowki drazkow i sworznie beda stukac.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Zgadza się, tylko kto jeździ na zużytych końcówkach, grozi rozpieciem i brakiem sterowności, a jak się nie rozepnie to auto lata po całej jezdni.

Poprostu tylko kanał i sprawdzić.

Edited by Krzysiek23c
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawda.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorki , ale jakim trzeba być idiotą żeby wyciągać gumy i jeździć bez nich

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> , żadne gumy się tak nie zużyją żeby ich nie było
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jakim, to nie temat na odpowiedzi na Twoje pytania.

Ale może ktoś Ci pomoże.

A gum nie trzeba wyciagać, jak sie zużyją same wypadną.

Edited by Krzysiek23c
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

he jeszcze mało widziałeś skoro nie wierzysz w takie zużycie ...

kolega w Escorcie nie miał w ogóle gum , rozpadły się i drążek stukał o obejmy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, jak jest nie szczelnosć i olej lub coś innego leci na gumy, to piach i czynniki atmosferyczne szybko dają sobie radę z takimi gumami.

A gumy nie musza całkiem wypaść aby powodować stukanie.

Edited by Krzysiek23c
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie twierdzę że przez te luzy nie ma stuków , ale na 100% nie ma takiej możliwości żeby te gumy w jakiś cudowny sposób wypadły. Miałem już tą nieprzyjemniść wymiany tych gum i wcale nie jest to łatwe a o wypadnięciu to można zapomnieć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czytalem na forum VU ze przyczyną stukania przedniego zawieszenia są poduszki amortyzatora nawet poduszki firmy Lemforder nie wyeliminowaly stukania tylko orginaly, zresztą przeczytajcie sobie sami

Please login or register to see this link.

jeszcze mam pytanko do Was gdzie ma byc rozciecie gumy stabilizatora w kierunku przodu czy tylu czy nie ma to znaczenia ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumy stabilizatora zakładamy wycięciem do przodu... zostało to opisane nawet w klubowej poradzie ->

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi też zaczęło stukać coś z przodu ...

Myslę, że wymienię co się da ... końcówki drążków, stabilizatory, łączniki, gumy ... potem na zbieżność.

Pytanie mam do fachowców odnośnie cen. Chciałbym kupić na allegro części, ale różnice cenowe są kolosalne.

Dajmy na to 18zl za stabilizator jakiś tam i 60zł za LEMa ... Wiem, że LEM to LEM ale czy te tanie są aż tak badziewne ??

Autem jeżdżę ok 10 000km rocznie i raczej spokojnie po miescie. Dlatego nie oczekuje ekstremalnej trwalosci.

Co sądzicie o tanich częściach i ew. do których elementów warto dopłacić ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam, powyzej mojego posta podalem linka gdzie Jaro1 pisze ze tylko orginalne poduszki wyeliminują stukanie, chcialem to sprawdzic czy faktycznie tak jest o tuz nie, u mnie tez stukalo zawieszenie zaczynalem od gum stabilizatora i drazkow (MOOG) nic to nie pomoglo, galki ( TRW) ukladu kierowniczego tez wymienialem, wymiana wahaczy (GM - orginaly) nie pomogla, dalej stuki, amorki KYB mialem wymieniane 3 - 4 lata temu, przyszedl czas na wymiane kielichow z lozyskami i poduszek, i co sie okazalo, zauwazylem ze poduszki kupione ASO mialy lekkie wybrzuszenie gdzie dotyka lozysko, dotykalo jedynie na krancach lozyska (byly zadziory na obudowie lozyska) , kupilem poduszki Topran a kielichy z lozyskami SWAG, i to bylo przyczyna stukania, teraz sie jezdzi jak w nowym, przy zakupie poduszek nalezy zwrocic uwage podstawe lozyska zeby byla prosta.

Edited by bench
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.