Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Martimo

Klapki w kolektorze ssącym X18XE

Recommended Posts

Witajcie.

Czy ktoś rozgryzał sprawę klapek w kolektorze ssący zmniejszajacym długość kolektora przy wyższych obrotach?? Znalazłem na necie taki temat akurat w Astrach G, ale silnik w sumie tan sam. Podobno się te klapki zacierają na osi prowadzącej. Objawy to podobno spadek mocy w dolnym zakresie obrotów i głosniesza praca silnika. Pytam gdyż mam podobne objawy ( jak sądze ) i się zastanawiam nad wyjęciem kolektora. Teoretycznie jest on do rozebrania i wyczyszczenia. I teraz moje pytanie - robił to ktos już kiedyś? Jak wygląda sprawa demontażu kolektora "na aucie"? Są śruby tylko z góry, czy też od spodu? Jakieś inne problemy które można napotkać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w swoim X18XE montowalem kolektor ssacy z Omegi B.

Jest bez klapek,silniczek lekko poprawil charakterystyke pracy.

Demontarz kolektora zajmuje (na spokojnie) okolo 1h.

Niestety musisz tez dostac sie pod samochod bo masz tam lapke ktora laczy kolektor i blok oraz 2 kostki do klapek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ma chude łapki to i od góry jakoś by odkręcił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

heh.. to nie u mnie..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:) ale jeżeli śruby są tylko od góry ( te trzymające kolektor ) to dam radę... ten wspornik i kostki to akurt małe piwo.. Bardziej mnie matrwi odpinanie wtrysków od LPG..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpinanie wtrysków od LPG to małe piwo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jakbyś miał problemy jakieś z tym, to pisz, pomożemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurczę, ja u siebie w x20xev mam słaby dół, klapki do niedawna działały, tzn powyżej chyba około 4000obr/min coś się zmieniało i było to czuć, to znaczy przyrost mocy i zmianę w dźwięku silnika. Ale co jakiś czas to nie działało, natomiast kilka dni temu zauważyłem że nie działa wcale, więc może i u mnie coś zapiekło się w nieodpowiedniej pozycji ?

Jak wgl działa ten system? co steruje tymi klapkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapkami są sterowane elektrozaworem przez podciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też zastanawiałem się nad wstawieniem dolotu z omegi 2.0 ale z drugiej strony- jeśli te klapki są sterowane elktrozaworem to może można by było odpiąć oryginalną wtyczkę z instalacji i podać na elektrozawór odpowiednie napięcie by klapki były ciągle otwarte i uzyskać w ten sposób lepszą pracę silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> . Oczywiście poprawiało by to pracę silnika tylko pod warunkiem, że mechanizm sterujący klapkami jest sprawny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Wie ktoś jakie napięcie ustawia klapki w stan otwarty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z klapkami po zalozeniu kolektora z omegi????????

zostawiamy podlaczone elektrozawory????

czy odlanczamy wtyczki i reszte wywalamy??????????/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam np odłączone elektrozaworki i błąd w pamięci jest, ale nie świeci się check, natomiast u niektórych palił się, więc żeby oka nie męczyło to albo podłączamy elektrozaworek, albo rezystor o takiej samej rezystancji jak cewka elektrozaworka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie sa podlaczone i dyndaja sobie za kolektorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do wypowiedzi Koniol. Też zastanawiałem się nad aby podać odpowiednie napięcie że klapki były ciągle w tej pozycji co są przy wysokich obrotach, szukałem w necie informacji na ten temat lecz nic nie znalazłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ma ktos schemat podlaczen podcisnien z tego kolektora z omegi????????/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...