Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wirus400

Nie podpięty przewód oraz błędy silnika

Recommended Posts

Guest wirus400

Witajcie

Nie jestem mechanikiem i dlatego potrzebuję porady. Mam problem z autem a mianowicie czasami zdarza mu się ciężko odpalać (tak jakby zalewało mu silnik). Sprawdziłem sondę i parametry pracy wydają się ok. Po obejrzeniu silnika znalazłem nie podpięty jeden przewód i nie wiem czy to coś poważnego (po zatkaniu go nic się nie dzieje) To tej przewód:

Please login or register to see this image.

A tak przy okazji to mam takie błedy:

0201 uszkodzony obwód wtrysku 1

0203 uszkodzony obwód wtrysku 3

0130 sonda lambda

0110 czujnik temperatury powietrza

0100 przepływomierz

0135 uszkodzony obwód grzania sondy

0136 za wysoki sygnał sondy

Generalnie pytanie takie, czy faktycznie muszse wszystko wymieniać czyli przepływomierz, sondę i czujnik czy błędy są np wynikiem złego dzialania jednego z nich. Jak to sprawdzić ??

Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na stan instalacji elektrycznej to zaczął bym od jej porządnego sprawdzenia, poizolowania.

Wydaje mi się że tu mogą tkwić problemy. Kable od wtrysków znajdują się pod tym czarnym plastykiem i czasem lubi im parcieć izolacja a że również tamtędy idzie kabelek od przepływki to bardzo prawdopdoobne że właśnie tam tkwi problem.

A tego przewodu nie kojarzę, możesz napisać gdzie idzie albo dać jakąś inną fotkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten przewód podciśnienia powinien być podpięty pod króciec w przepustnicy - to sterowanie regulatorem ciśnienia. Jak to jest nie podłączone to na wysokich obrotach regulator nie zwiększa ciśnienia i silnik nie ma mocy jaką mieć powinien. Co do błędów - najpierw skasuj wszystkie a potem zobacz co ponownie wyskoczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wirus400

Please login or register to see this quote.

Wiedziałem że tutaj trafie na odpowiednich ludzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tak też postaram się zrobić , zacznę od sprawdzenia instalacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzieki za poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wirus400

A więc ciąg dalszy poszukiwania pomocy. Po kolei.

Wg błędów które pokazał komputer wymieniony przepływomierz oraz sonda na oryginalną. I niestety ciągle ten sam problem i te same błędy po skasowaniu wszystkich wyskloczyły.

Może trochę bliżej napiszę jakie zauważyłem objawy:

- samochód przez dwa dni jeździ normalnie a na 3 zaczyna szarpać i gasnąć

- mam wrażenie że silnik dostaje za dużą dawkę paliwa i może temu go zalewa

- podczas podłaczania sondy teść miernikiem sprawdzał wskazania sondy a ja w środku przełączyłem raz na gaz a później na benzynę. Zauważyłem że po przełączeniu na benzynę dwa razy kontrolka check zgasła a jak wracałem na gaz to się zapalała (emulator był odłączony i to było przyczyną) po czym znowu na benzynę i znowu zgasła. Oczywiście silnik pracował lepiej ale tylko raz tak się zdarzyło a później nie udało się tego poprawić.

- sonda przez jakis czas wskazywała dobrze zakres pracy, później ustawiła się przy górnej granicy około 4,6V i tak stała w miejscu

- dziwny objaw jaki zauważyłem to na 3 biegu przy prędkości ok. 50km mocny zakręt, mocne szarpnięcie kierownicą i automatycznie problem z pracą silnika

- sprawdzone parametry sondy, sprawdzone parametry przepływomeirza

- czasami jest tak, że na benzynie mam wrażenie jakby silnik nie pracował na wszystkich garach, ale po przełączeniu na gaz wszystko jest wporzadku i jeździ super

- spalanie jest teoretycznie w normie ale czasami śmerdzi benzyną lub gazem

Ma ktoś pomysł jakiś gdzie szukac przyczyny :/ kurcze już mi wszystkie moje pomysły się kończą :/ POMOCY

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podpiąłeś to podciśnienie? błąd przepływomierza i sondy mogą być spowodowane właśnie błędnymi dawkami paliwa.Na zdjęciu ten zaizolowany przewód (białą izolacja) to od czego jest? kolejne dwa połatane różowe kable gdzie idą?

Jak napisał już JarekS cała instalacja do przeglądu przez fachowca.

Kiedy wymieniałeś świece i przewody? Może nie są bezpośrednim powodem błędów ale zawsze coś od siebie dokładają. Kumulacja drobnych niedociągnięć skutkuje zwykle ogromnym spustoszeniem.

Edited by Siekier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wirus400

nie podczepiłem bo nie bardzo w tym miejscu jest gdzie podłączyć taki krótki kabelek.

(kabelek zaizolowany białą taśmą jest od czujnika położenia wałka - sprawdzałem i wszystko z nim ok)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałeś info z którego miejsca idzie to podciśnienie. dopóki tego nie podczepisz nie ma mowy o jakimś logicznym usuwaniu błędów. Nie jest to przewód tylko rurkaplastikowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wirus400

Witam ponownie

Podciśnienie podpiąłem ale to nie to było problemem. Okazało się że błąd leżał w pierwszym wstryskiwaczu a dokładnie przewód był przełamany. Zalutowany i wszystko zaczeło śmigać aż miło ....... DO CZASU !!!!

Gdy zgasła kontrolka CHECK przełączyłem z 3 razy z benzyny na gaz aby sprawdzić wynik, za każdym razem na gazie kontrolka się zapalała a na benzynie gasła (na gazie ponoć to norma ze się zapala). Więc zadowolony myślałem że jest ok. Dodałem gazu, puściłem i samochód zgasła :/ I od tamtej pory już nic nie działa. Rozrusznik kręci ale nie odpala ani na gazie ani na benzynie. Nie ma iskry i CHECK po przekręceniu stacyjni też się nie świeci. Wszystko wskazuje na to że nie dochodzi prąd do kompa ale wszystkie bezpieczniki sprawdzone i nic. Czytałem na forum i immobilaizer wykluczam bo przy błędzie immo CHECK też powinien się zaświecić.

Czy ma ktoś z Was pomysł gdzie i jak mogę szukać :/ Nie mam już pomysłów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam mianowicie cos podobnie z samochodem. Auto jezdzilo normalnie az do wczoraj wracalem z pracy a tu w trakcie jazdy mi zgasl samochod jechalem na benzynie. po 20 minutach dopiero odpalił normalnie i dojechałem do domu. Potem wsiadam po 3 godzinach ruszam i nagle to samo. CHECK palił mi się na benzynie caly czas. Jak tak sie dzieje to CHECK mi zgasł i wogule odpalić go się nie da. Dopiero sie zapala po kilku godzinach i mozna smiało odpalić.Nie wiem co to może być? Dziś zobaczylem ze jak go przeżuce na gaz to chodzi normalnie ale po pewnym czasie obrotomierz nie chodzi wcale a to juz wiem ze jak zgasze samochod to juz go nie odpale. Tak jak by się zawieszał .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po pierwsze przeczytaj swój post jeszcze raz i wyciągnij wnioski. Jestem dyslektykiem, ale twój tekst bez ładu i składu jest nawet poniżej mojej krytyki. Piszesz dla ludzi więc pisz po ludzku.

Jeżeli pali ci się kontrolka Check to należy podłączyć komputer i odczytać błędy. Potem wystarczy je napisać tu i ci ktoś pomoże. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz jak odczytać błędy bez komputera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHECK palił sie cały czas na benzynie a na gazie mi się gasił. A dla tego się palił bo jest błąd przepustnicy. Wymieniłem na nową i dalej to samo. Byłem u elektryka i powiedział że komputer do wymiany. A tak chodził normalnie do wczoraj.

Moim zdaniem to jak by prąd nie dochodził do pompy paliwowej bo jej nie słychać jak zgaśnie i chce go odpalić na nowo. A pompe wymieniłem 3 miesiące temu na nową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa paliwowa pompuje cały czas niezależnie czy to na gazie czy na benzynie. Jak masz w układzie ciśnienie to pompy nie usłyszysz. Sądząc po uszkodzeniach winna może być sonda, przepływomierz, czujniki położenia wałów i wałków oraz sam komputer. Więcej dowiesz siępo odczytaniu błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd wiesz że tylko jest błąd przepustnicy?? Poza tym jaki błąd przepustnicy?? Przepustnica to urządzenie mechaniczne które samo z siebie nie generuje błędów więc problemem jest coś innego. Pierwsze co zrób to podłącz samochód pod kompa albo "wymigaj" błędy i podaj je tutaj - bez tego ani rusz!

Moim zdaniem Twoim problemem jest czujnik położenia wału, co potwierdza brak wskazań obrotomierza ale sczytaj błędy i podaj je tutaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega SZOPA ma silnik X18Xe1 czyli z elektrycznie regulowaną przepustnicą. Mogą tam powstawać błędy, ale czy zapisują sie w komputerze to nie mam pojęcia... Nadal uważam że to błąd czujnika wału lub wałków rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Faktycznie, moje niedopatrzenie - jego problemem jest tak jak piszesz czujnik położenia wału, na 90%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wirus400

Po przejrzeniu prawie całej instalacji doszedłem do miejsca, gdzie problemem jest chyba jednak komputer czyli niestety ale wymiana. I teraz mam pytanie, kupując komputer z immo i pestką czy może wstawić trochę inny tzn. z innym numerem

Mój jest taki: Simtech 56 Siemens 90 464 731 5WK9 074 RT S96068

Natomiast drugi posiadam taki: Simtech 56 Siemens 09 153 240 5WK9 064 EK S99004 (ten jest chyba po lifcie już)

Czy mogę wstawić ten drugi czy komputer musi być idealnie taki sam.

P.S. Z góry poproszę o odpowiedź osoby które mają o tym pojęcie a nie odpowiadają tylko aby coś napisać bo wielu tutaj takich jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...