Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spawacz

Kompresor klimatyzacji regeneracja

Recommended Posts

Nazwa pliku: Kompresor klimatyzacji regeneracja

Plik Dodał:

Please login or register to see this link.

Plik wysłano: 25 paź 2012

Plik zaktualizowany: 25 paź 2012

Kategoria pliku:

Please login or register to see this link.

Witam wszystkich, postaram się przybliżyć demontaż uszczelniacza wału (GM 6595183- ok.50 zł ASO) i/lub uszczelniaczy czujnika ciśnienia (GM 02724330 - ok. 55 w ASO, ale do tego nie trzeba demontować sprężarki) w sprężarce klimatyzacji przez który bardzo często "znika" czynnik i olej, może to komuś przyda się. Wymagany jest ściągacz do koła "magnesu" w popularnej kilka lat temu motorynce (ja zapożyczyłem od znajomego mechanika), bez tego nie mamy szans aby rozpocząć demontaż !!!

- ściągamy pasek wielorowkowy i odkręcamy dwa węże aluminiowe dochodzące do sprężarki, od góry widoczne i dostępne w komorze silnika

- następnie wczołgujemy się pod omesię i rozpinamy złączkę od sprzęgła elektromagnetycznego i odkręcamy wszystkie śruby mocujące, chyba są 3 lub 4

- wcześniej należy upewnić się oczywiście gdzie mamy wycieki i po wyjęciu sprężarki najlepiej potraktować ją karcherem lub podobnym sprzętem

- odkręcamy śrubę na osi która trzyma jedną z części sprzęgła, nazwijmy ją tarczą (uwaga na klina-nie zgubić)

Please login or register to see this link.

- po demontażu wygląda to tak

Please login or register to see this link.

-następnie w np. rękach trzymając za koło pasowe druga osoba uderza młotkiem w oś (z czuciem - delikatnie) przez najlepiej jakieś drewienko, zbijamy koło pasowe wraz z łożyskiem które jeżeli wyje trzeba wymienić lub można rozebrać, wypłukać w ropie i nasmarować powtórnie (ja tak zrobiłem i jest ok.),

Please login or register to see this link.

- oto nr łożyska (jak widać można je zdemontować nie wyciągając sprężarki z auta)

Please login or register to see this link.

- następnie demontujemy uzwojenie elektromagnesu również "młotkiem" lub podważamy dużym śrubokrętem po obwodzie, powinno leciutko zejść mimo syfu i korozji, następnie rozkręcamy 6 śrub w celu rozpołowienia sprężarki

Please login or register to see this link.

- rozkładamy na dwie części zaznaczając wcześniej w którym miejscu się schodzą, uwaga na olej bo pewnie coś się wyleje i otrzymujemy coś takiego

Please login or register to see this link.

- widoczny jest metalowo-gumowy uszczelniacz wału, który

chcemy wymienić

- ściągamy pierścień segera i od wewnątrz delikatnie możemy wypchnąć stary uszczelniacz uzyskując taki efekt

Please login or register to see this link.

- wewnątrz widać też oring, który jest w oryginalnym komplecie i też go wyjmujemy i wkładamy po wyczyszczeniu wnętrza nowy

Please login or register to see this link.

- montujemy nowy uszczelniacz wału widoczny z prawej

Please login or register to see this link.

- należy zwrócić uwagę na wielki oring w miejscu styku obydwu części sprężarki po rozpołowieniu, czy nie ma jakiś ubytków itp.

Please login or register to see this link.

- następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności uważając na kołnierz nowego uszczelniacza

- po skręceniu możemy przystąpić do wyjęcia czujnika i wymiany uszczelek - oringów (4 sztuki w zestawie), których ja nie wymieniałem bo w tym miejscu nie miałem wycieków, ale jest to zabezpieczone od zewnątrz pierścieniem segera o zdecydowanie mniejszej średnicy niż uszczelniacz wału. Jak widać sam uszczelniacz na dobrą sprawę przy odrobinie sprytu można wymienić nie wyciągając sprężarki z auta, ale ja zrobiłem to dlatego, że po wyjęciu mamy lepszy dostęp i możliwość dokładnego wyczyszczenia choćby miejsca wału, gdzie pracuje gumowa powierzchnia (zazwyczaj zbiorowisko syfu i najgorsze gdy jest korozja to trzeba potraktować oś najlepiej drobnym papierem ściernym w celu wygładzenia).

Mam nadzieję, że komuś to się przyda

Na czas wymontowanej sprężarki proponuje odkręcone rurki zabezpieczyć jakąś folią, aby zminimalizować dostanie się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, co skutecznie dewastuje naszą "lodówkę". Uff to chyba wszystko

Please login or register to see this image.

porada z motonews

wykonał mimorek

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz taka poradę możesz próbować

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro serwisy go naprawiają, to znaczy się że można

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Niestety w tym przypadku lepiej powierzyć go jakiejś sprawdzonej firmie, która wymieni cały komplet uszczelniaczy, sprawdzi i da gwarancję.

Ja robiłem u siebie sprężarkę 3 lata temu. Rozszczelniła się po pół roku i w ramach gwarancji mi ją zrobili ponownie. Od tamtego czasu mam spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ile kolega palcil za naprawe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sama regeneracja wyszła w granicach 300zł + czynnik, czujniki na których też uciekało, zaworek i łatanie przewodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie panowie za wszysto licza sobie 500zl. W sumie klime nigdy nie odgrzybialem mam samochod juz ponad 3 lata i nie mam pojecia kiedy bylo co kolwiek robione przy klimie. Teraz uklad mam pusty wtyczki wypiete bo caly czas dziala wentylator od klimy.

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie z klimą walczyłem dokładnie rok temu, Regenerowałem sprężarkę - koszt 400zł. Sprężarkę wyjmowałem górą po wyjęciu wentylatora chłodnicy silnika - wychodzi spokojnie, z dołu nic nie robisz. Z tym, że chodzi ci wentylator cały czas to u mnie był uszkodzony czujnik ten z tą większą wtyczką (wentylator powinien włączać się dopiero po wzroście ciśnienia). Jeżeli już miałeś rozszczelnione to koniecznie wymień osuszacz, ja tego nie zrobiłem i czuję, że klima słabiej chłodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator chodzi dlatego bo klima jest oprozniona dlatego wentylator sie zalancza caly ukad byl sprawdzan na szczelnosc, Wiec wentylator musialem odlaczyc wszystko mam ok. Oprcz tego ze kompresor padl;/

Kolego ale ja nie wyciagalem kompresora ale wydaje mi sie ze bez wyciagania zbiorniczka oraz samej pompy od wspomagania nie da rady wytargac kompresora. Bo u mnie to ze wszystkim jest porblem zeby cos wytargac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wentylator nie może chodzić z powodu opróżnionej klimy.

W VB z klimą oba wentylatory, silnika i klimy mają zawsze załączać się razem.

Załączają się z powodu przekroczenia temperatury, ciśnienia lub włączenia klimy nawet na zimnym silniku.

Masz albo uszkodzony czujnik S65, albo zwarcie na przewodach lub przekaźnikach.

Przeczytaj sobie ten temat:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam do was pytanie. Czy sprężarka klimatyzacji z vectry c 2.0 dti bedzie pasowała do vectry b 2.0dti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmm odrazu jak koles sprawdzal klima napelnil jakims gazem. Od dej pory musze wyciagac wtyczke od klimy bo inaczej juz po przekraceniu kluczyka na I odrazy wlacza sie wentylator od klimy(rozchodz sie o ten przed chlodnca oczywiscie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odpinając wtyczkę z wentylatora klimy tracisz pierwszy bieg wentylatora silnika.

Na pierwszym biegu wentylatory są połączone szeregowo i jak jednego nie ma, to drugi nie zadziała.

Zdejm na próbę wtyczkę z czujnika S65 i zobacz czy się wentylator wyłączył.

Jeśli tak, to czujnik do wymiany.

Jeśli nie to zrób testy zaznaczone na czerwono w temacie do którego podałem Ci link i napisz jakie były wyniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzilem to dzisiaj wpielem wtyczki i hmmm...wyglada na to ze jest dobrze na zaplonie nie wlacza sie wentylator dopiero jak sie zagrzeje ostro to dopiero sie uruchamiaja.

Poprzednio musial byc jakies zwarcie;0

Na dwoch wypietych wtyczkach wentylator na 100% dzialal przynajmniej 2 bieg na 1 bieg nie zwracalem uwagi. Jak jest na wypietym tylko s65 sprawdze jutro.

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez sciagacz tarczki sprzegla nic nie zrobisz a i do skladania powinienes miec taki maly bajer zeby go nie uszkodzic. Wiec daj to do dobrego zakladu. U mnie w robocie koszt 500zl z napelnieniem. Samo uszczelnienie 250zl.

Ja zeby wyjac albo odkrecam od kolektora wydechowego tlumik, albo wyciagam ja trojkatem w sankach miesci sie na styk tylko trzeba pokombinowac troche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprawiali mi sprezarke, napełnili i w ten sam dzien uciekło wszystko. pojechałem naprawili i po tygodniu znowu sie rozszczelnila w tym samym miejscu na zimeringu co os sie znajduje. co mam teraz zrobic czy jeszcze naprawiac czy używke kupic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu jest wszystko napisane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam rozszczelnie na wale i dzwonilem do ASO aby zapytac sie czy maja " uszczelniacza wału (GM 6595183- ok.50 zł ASO" " z pierwszego postu wzialem numer. Pan mi powiedzial ze taki numer nie wystepuje w katalogu opla

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktos kupowal taki uszczelniacz i mialby numer do tego uszczelniacza ? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten numer jest prawidłowy. Można taki uszczelniacz dostać bez problemu np. u szpota. Nie musisz koniecznie kupować oryginału. W tym temacie:

Please login or register to see this link.

, podawałem linki gdzie można kupić wszystkie uszczelnienia. Poza tym podawałem też linki do dokładniejszych porad. Musisz się też upewnić czy ten uszczelniacz będzie pasował do Twojej sprężarki bo są dwa rodzaje. I wymień też inne uszczelnienia bo to bez sensu zmieniać tylko uszczelniacz wału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

obawiam się, że info z ASO to jednak prawda, on już nie jest dostępny. Jeśli ktoś ma - tylko brać, zapewne do wyczerpania zapasów.

Tym niemniej GM PL jego/zestawu na składzie już nie ma.

Please login or register to see this image.

Edited by k_r_i_s_b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...