Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
eclipseFFM

P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie

5 posts in this topic

Witam

Blad jak w tytule tematu. Zaczelo sie od szarpania mechanik stwierdzil ze 1 wtrysk padl a drugi nie jest na 100% sprawny ale na razie wymienilby tylko jeden. Majac w pamieci problem z lutowanymi kablami i kostkami oddalem wszystkie 4 wtryski do sprawdzenia do Boscha niestety okazalo sie ze machanik mial

racje. Po wymianie 2 wtryskow i filtra paliwa auto bylo zamulone... pojawil sie wkoncu blad filtra DPF za duza roznica cisnien w filtrze. Postanowilem wypalic DPF co tez pomoglo jednak nie na dlugo... po ok

1 tys. km pojawil sie nastepny blad "P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie".

Raz silnik wszedl w tryb awaryjny po wylaczeniu i wlaczeniu jeszcze sie nie pojawil ale czuc ze samochod nie ma 100% mocy i czasem przy roznym zakresie obrotow 2 czasem 2,5 czasem 3 tysiacach auto traci nagle moc uczucie jakby sie wjechalo w rozlany olej... jakby kola sie krecily w miejscu albo jakby pasek rozrzadu sie slizgal... gumowe przewody przejrzalem na pierwszy rzut oka nic nie widac. Prosze o pomoc i z gory dziekuje.

Adam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

blad "P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie".

Z tego co ja wyczytałem na forum w różnych postach to twój błąd jak i u mnie pokazuje że masz niedoładowaną turbinę. Szukałem tak jak opisywali inni forumowicze i znalazłem.

Rurka plastikowa podciśnieniowa od gruszki przy turbo w tej aluminiowej osłonie stopiła się i nie była drożna. Wymieniłem ją , ale na wężyk gumowy ( nie ma różnicy co założysz , byle było szczelne) i pojawił się POWER

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Proponuję posprawdzać wszystkie połączenia węży gumowych TD -IC IC- przepustnica itd . podociągaj opaski, posprawdzaj wężyki podciśnieniowe plastikowe i gumowe i trójniczki. U siebie wyczyściłem czujnik ciśnienia na przepustnicy .

Ogólnie pomogło i jest lepiej.

Wydałem 100 zł na skasowanie błęduw i odczyt kodów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Na forum jest dość dużo o tym błedzie.

P0234 5b oznacza, że turbina nie doładowuje.

Szukaj w podciśnieniu (między pompą VAC a zaworkiem sterującym łopatkami turbiny).

Ja miałem taki sam problem u mnie też tracił moc przy wyższych obrotach. Węzyki miałem ok.

Umnie padł zaworek koszt zaworka na allegro 150zł. Więc jeszcze niema tragedi. I wkoncu czuc te 150km.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co wiem w silniku Z19DTH nie ma takiego wezyka od gruszki...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W Z19DTH tak samo jak w innych CDTI jest tylko jeden układ podciśnieniowy, idzie od vacum do zaworu sterującego turbiną i dalej do turbiny araczej do gruszki sterującej łopatkami, w przedliftach między zaworkiem a vacum jest jeszcze akumulator podciśnienia, który w późniejszych latach został zlikwidowany.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.