Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

łuki24

Szarpanie,strzekanie ,dławienie się

Recommended Posts

Witam szanownych kolegów.

Im więcej szukam po forum , tym większy mam mętlik w głowie

Mam następujący problem z moją Viki,

Generalnie Viki ma problemy z przyspieszeniem, szarpie,dławi się , strzela.

Zdarza się jednak, że odpalę auto i samochód chodzi bez problemu.Jeśli bardzo łagodnie ruszę z "jedynki" i będę delikatnie dodawał gazu, autko bez problemu dojdzie gładko aż do odcięcia .

W/w problemu pojawiają się bez względu na temp. otoczenia oraz ilość paliwa w zbiorniku.W zeszłym roku miałem podobny problem, ale po paru dniach wszystko ustąpiło .

Wymienione świece, silnik krokowy, kompletny rozrząd + pompa wody . Wyczyszczona przepustnica oraz EGR.

Auto było tydzień u mechanika, odwiedziło dwóch elektryków i parę stacji diagnostycznych.

Nikt nie potrafi znaleźć przyczyny, elektrycy stwierdzili jedynie, że DIS jest na 100% sprawny.

Zczytałem kody błędów metodą "na zworkę"

(według kolejności występowania)

0110-Czujnik temp. powietrza zasysanego

0200-Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

0120-Czujnik położenia przepustnicy

0105-Nieprawidłowy sygnał z czujnika MAP

Czy któryś z tych błędów , może wywoływać inny? Od czego zacząć szukanie usterki ( lub usterek )

Z góry dziękuję za okazaną pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

0200 - miałem ten sam błąd jak mi pompa paliwa padała, działała ale nie dawała takiego cisnienia jakie miała dawać.

0110 - może miec wpływ na mieszanke paliwową, możesz go sprawdzic omomierzem, poszukaj na forum jest na ten temat coś bo sam czytałem i sprawdzałem

co do 0120 i 0105 to ja nie mam pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego napewno nie masz zasilania na komputerze sterującym z zacisku d15 on jest odpowiedzialny za czujnik tlenu ,map sensor,oraz czujnik detonacji i po przejściu przez map sensor czujnik połozenia przepustnicy. Więc albo komputer siada albo wiązka elektryczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujnik temp. powietrza znajduje się na rurze dolotowej, a te dwa pozostałe są na przepustnicy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale kabelki od tych czujików ida do kompa i tam sie łączą z zaciskiem D15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety rozmawiasz z lamerem w tych sprawach, biorę się za to sam , ponieważ mechanicy w mojej okolicy nie dają rady .

Możesz mi napisać dokładnie od jakiego miejsca zacząć sprawdzanie ? Idąc po wiązce od czujnika powietrza ,widzę ,że dochodzi ona do czarnej skrzynki zamontowanej z prawej strony silnika, , to jest właśnie ECU ?

I jeszcze dwa pytania ;

1. Pod zbiorniczkiem płynu wspomagania znajduje się biała kostka , od czego ona jest?

2..Z lewej strony silnika , koło paska wielorowkowego idzie wiązka trzech przewodów , dwa z nich podłączone są do jakiegoś czujnika, a trzeci fastonem do bloku silnika. Co to za czujnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego wrzuć zdjęcia tych czujników .Po drugie czy napewno twój silnik to x16xel bo coś mi tu nie gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typ silnika odczytałem z serwisowej karty pojazdu , OP-Com tez rozpoznaje taki typ silnika

Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem umiejscowienie wtyczki pod zbiorniczkiem oraz czujnika

Please login or register to see this link.

W powiększeniu czujnik, faston , który widać na zdjęciu jest przyczepiony do śruby , która ma niestety luz ...

Please login or register to see this link.

oraz wtyczka pod zbiorniczkiem

Please login or register to see this link.

silnik

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Co to za czujnik ?

Please login or register to see this link.

Ogólnie jak się temu przyjrzeć to instalacja nie jest w zbyt dobrym stanie , dzisiaj się za nią zabiorę , może to coś pomoże ,

Jeszcze jedna sprawa, wczoraj trochę pojeździłem , oczywiście samochód mulił , ale wieczorem musiałem podskoczyć do spożywczaka, odpalam Victorię i samochód jeździł jak marzenie ,ale dzisiaj rano wrócił do mulenia...

Jeszcze coś , czy takie objawy mogły by być spowodowane zatkanym tłumikiem, katalizatorem lub dziurawym kolektorem wydechowym ?

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten z boku silnika, to czujnik temp silnika, wkrecany jest on w termostat. Ten wkręcany w kolektor wydechowy to sonda lambda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy awaria któregoś z tych czujników może powodować takie jak u mnie objawy ?

Zabrałem się powoli za elektrykę i mam pytanie

Please login or register to see this link.

Czy "1" to złączka od czujnika położenia wałka rozrządu? Jeśli tak to jakie i kiedy powinno się tam pojawiać napięcie i po której stronie (od ECU czy od czujnika)

Pod 2 jest takie zielone "coś "

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:"> Czy to coś powinno być wsunięte w kolanko czy też z niego wystawać ?

Odczytałem też błędy OP-Comem :

VIN: W0L0JBF35YP105215

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany

ProgrammingDate: FFFFFFFF

systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109355289

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09364599 DU

systemSupplierECUSoftwareNumber: CPCY

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0001

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D99004

systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0983

CalibrationDate: P1399a01

Łączna ilość kodów błędów: 7

P0105 - Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie

(02) - Nie występuje

P0110 - Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego

(01) - Nie występuje

P0200 - Obwód (Obwody) wtryskiwacza paliwa

(00) - Nie występuje

P0120 - Za niskie napięcie potencjometru przepustnicy (TPS)

(02) - Nie występuje

P0135 - Za niskie napięcie O2 Sensor grzania

(02) - Nie występuje

O co chodzi z tym "nie występuje" .Znaczy się, że błąd był i już go nie ma ?

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

to znaczy że nie występuje w chwili odczytu błędów ,pod dwójką jest wtyczka skręcana ,a pod jedynką nie jestem pewien ale to chyba wtyczka czujnika spalania stukowego (niech lepiej się ktoś wypowie co do tej wtyczki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hm, odłączyłem tą 1 wtyczkę, z samochodem nic się nie stało ,nie zapalił się check (to chyba trochę dziwne ? ) , ale odczyt OP-COMEM dał :

P0340 - Nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządczego

(00) - Nie występuje

Chyba,że program , którego używam też nie daje rady .... :-)

Ta wtyczka skrętna; rozumiem ,że po prostu skręca ją się do oporu w lewo lub prawo ?

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

skręca się zgodnie z ruchem wskazówek. .odczytaj parametry pracy samochodu sprawdz zakładkę stukanie silnika występuje podczas szybkiego przyspieszania silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pod powyższym linkiem znajduje się livedata z fejsa. Jest to odczyt na postoju, od czasu do czasu trochę przygazowałem.

Jutro wrzucę odczyt nagrany podczas jazdy.

Co myślisz o tym pomiarze z czujnika ?

EDIT

A więc w dniu dzisiejszym wyszło parę rzeczy

1. Fejs który miałem , jest uszkodzony, naprawiłem go i poskładałem do kupy

Odczyt zamieszczam poniżej

Please login or register to see this link.

2.Skasowałem błędy , chwilę pojeździłem, błędy nie wróciły

3. Dokonałem testu elementów wykonawczych, przy testowaniu zaworu egr samochód zaczoł się dusić , obroty skakać a silnik cały się trząść , wartość otrzymana w stosunku do zadanej była między 3 a 7

Pomyślałem , że z EGR coś nie halo , wymontowałem go i jeszcze raz założyłem. Po ponownym zamontowaniu samochód nie chciał odpalić , udało się dopiero po dłuższym kręceniu

4. I jeszcze jedno . . Podchodzę z rana do samochodu, patrzę, a tu z wydechu wystaje mi coś jakby koński ogon :-) Wyjąłem tego z 3 metry z wydechu i teraz pytanie, czy ktoś mi zatkał tłumik ,czy rozleciał się któryś z jego elementów w środku ?

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

napewno coś nie tak z czujnikiem zasysanego powietrza zobacz jakie napięcie na nim występuje 0.00v niby pokazuje temperaturę ale to chyba tryb awaryjny coś tam wywala . dodatkowo coś nie tak z sondą lambda (czujnik tlenu w kolektorze wydechowym) .Wykresem zmiany lambdy powinna być solenoida (na wolnych obrotach) czyli parametry powinny wskazywać uboga -bogata-uboga -bogata .A poza tym w tej temperaturze silnika obwód sondy powinien być zamknięty a u ciebie raz jest otwarty raz zamknięty. Zacznij od sondy lambda ona psuje cały styl pracy tego silnbika. Poza tym te kabelki od sondy u Ciebie tak na placek wystają w peszla je wżuć . Sonde wymien powinna być poprawa. Jak masz możliwość podmień na chwilkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm , niestety , ale pewnie nikogo na podmiankę w mojej miejscowości nie znajdę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sondę wymienię według zaleceń :9i

Tak się jeszcze zastanawiam nad katalizatorem , mechanik, u którego niedawno miałem samochód , mówił, że spawał coś przy tłumiku z przodu samochodu,

Czy to coś , co wyjąłem z tłumika , to może być element budowy katalizatora? Czy źle pospawana przednia, czyli pierwsza część tłumika. też może powodować takie problemy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie raczej nie powinna sprawiać takich problemów .A znajądz życie wycieli Ci kata i wstawił byle co .Tak postępują nie które zakłady najpierw wycinają kata a potem zabierają sie za pracę nad awarią . Sam osobiscie kiedyś pracowałem w takiej innstytucji więc wiem co piszę . Ale tak na serio wydech nie powinien miec na to wpływu gdyż w twoim przypadku jak widzisz na blokach pomiarowych raz obwód sondy jest zamknięty a raz otwarty a ta sonda po osiagnięcia jakiejś temperatury zamyka obwód i tak powinna trzymać cały czas a nie na zmianę.

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie odświeżyć temat

1. Wymieniłem sondę lambda, ale samochód zachowywał się bez zmian

2. Kat jest na miejscu

3.Dzisiaj rano będąc w NETTO kupiłem jakiś preparat typu "Engine Doctor" , wlałem to do silnika i ,nie mogę w to

uwierzyć, silnik zachowuje się jak nowy.

Z racji tego, iż nie wierzę w cuda i magiczne środki, chciałbym się dowiedzieć , co takiego robi ten preparat, że nagle silnik zaczął pracować poprawnie?

Coś zostało uszczelnione ? Może należało by wymienić jakieś uszczelki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlałeś ten preparat do oleju/paliwa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ,zgodnie z tym co pisało na opakowaniu, wlałem go do oleju, strasznie gęste ustrojstwo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli kompresja do badania. Abo hydropopychacze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

A więc kompresja niby ok.

Ten środek, o którym pisałem, nie pomógł na długo, tak naprawdę to chyba w ogóle nie miał wpływu na pracę silnika, bo samochód już wcześniej miewał "lepsze okresy" a ja niepotrzebnie się podnieciłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z racji tego, że komputer nie pokazuje błędów, będę musiał dość do przyczyn usterki metodą prób i błędów, co pewnie okaże się dość kosztowne

Wczoraj wymieniłem pompę paliwa + filtr, ale nadal lipa.

Dzisiaj zamawiam moduł DIS'a + nowe uszczelki pod przepustnicę i EGR,

Jeśli ta wymiana nie pomoże , to demontuje wydech. Sprawdzę kolektor, czy aby nie ma jakiś pęknięć, i katalizator -czy kata idzie w ogóle jakoś sprawdzić ?

Następnie w planach wymiana EGR'a (ale mam nadzieję ,ze do tego nie dojdzie )

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:"> .

EDIT 1:

Mam mały dylemat co najpierw wymienić DIS'a czy EGR? Z tego co czytałem , to uszkodzenie dis może nie być sygnalizowane przez ECU , a jak jest z EGR ?

Jeszcze jedna sprawa, po wymianie pompy , mam wrażenie, że samochód chodzi lepiej , kiedy się rozgrzeje , co mogło by mieć na to wpływ ?

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki, za pisanie postu pod postem, ale może komuś się przyda.

Problemem okazał się być moduł DIS.Żeby było śmieszniej, kilka dni po moim poście ,wymieniłem go na nowy ale tani, później samochód był u kolejnego "speca ". ten stwierdził ,że to na pewno nie DIS. Widząc ,że kolo chce mi znów wymienić pół samochodu umówiłem się z nim, że zapłacę tylko za te części, które faktycznie są "uwalone" . Po wymianie EGR i przepustnicy wraz z silnikiem krokowym ( btw. krokowiec wymieniłem już wcześniej sam) , mechanik spuścił głowę i powiedział. że czeka mnie remont lub wymiana silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Coś mnie jednak tknęło i w poniedziałek zamówiłem DIS firmy DELPHI, po wyminie ,samochód dostał skrzydeł , wreszcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Przy okazji duże podziękowania dla @lukaszsolecki, dzięki Tobie mam odzyskać mojego kata, którego faktycznie jeden z "mechaników" wyciął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma za co tak czasami robią pseudo" mechanicy" A w podziękowaniu na forum wali się plusy takie zielone w rogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...