Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

suhy

Przeskoczył rozrząd

Recommended Posts

Witam otóż mam problem.

Wymieniałem kolektor ssący i po złożeniu wszystkiego odpaliłem samochód.. a tu trach.. i już wiedziałem, że spartoliłem.

Otóż po zdjęciu osłony okazało się że rozrząd przeskoczył. Stało się to jak teraz myśle przy dokręcaniu pompy CR.

Dodam że auto odpaliło i jakieś 10 sekund pracowało aż zgasiłem. Jak kręce kluczem na wale to kompresja jakby jest ale auto po odpaleniu chodziło jak traktor. Czy może ma ktoś instrukcje serwisową gdzie i jakie są znaki żeby rozrząd ustawić.

Po ściągnięciu koła wałka rozrządu klin jest ale pęknięty. Mam nadzieję że silnik mocno nie oberwał. Wyczytałem też że ten silnik ma jakieś "dźwigienki zaworowe" czy jakoś tak które biorą uderzenie na siebie i zawory i tłok zostają całe. Koszt takiej dźwigienki to jakieś 40zł za szt. Jutro będe próbował rozrząd ustawić a jak to nic nie da to chyba czeka mnie zrzucenie głowicy i regeneracja.

Edited by suhy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To żeś babola odwalił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem z prośbą o pomoc a nie podsumowanie tego co się stało. Nikt nie jest w stanie powiedzieć jak ustawić ten rozrząd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co pamietam znaki są na pasku i ustawiasz je zgodnie ze znakami na kołach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze filmik ci w jakims stopniu pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nic się nie stało poza właśnie tym że przeskoczył rozrząd. To że silnik chodzi jak traktor to normalne, w końcu jest przestawiony rozrząd. Co do znaków - w tych silnikach nie ma znaków do ustawienia rozrządu - tutaj rozrząd robi się na blokadach

Please login or register to see this quote.

Owszem, ale jak ktoś nie wymienia paska to raczej po pewnym przebiegu znaków na pasku już nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

pasek i rozrząd jest nowy bo oddałem w tamtym tygodniu w czwartek do pseudo mechanika który miał wymienić rozrząd i kolektor. rozrząd wymienił a kolektor powiedział że nie wymieni i wymyślił historie że pompy cr nie może odkręcić. Popytałem po paru innych znachorach i nikt nie chciał mi kolektora wymienić i dlatego sam się za to wziąłem a że spartoliłem to tylko moja wina... spróbuje na te kreski na pasku ustawić a jak nie to blokady spróbuje załatwić. Mam nadzieje że nie było kolizji ale to wyjdzie z czasem. Pociesza mnie jeszcze myśl że do wymiany będą tylko te dźwigienki zaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na twoim miejscu oddałbym do fachowca, on powinien mieć narzędzia, które pozwolą mu zobaczyć co się stało i naprawić. Metodą domową możesz jescze więcej szkód narobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrzuciłem dzisiaj pokrywe zaworów i co się okazało, to dwie dźwigienki pękły, części zamówione:

dwie dźwigienki - 25 złoty sztuka

uszczelka pokrywy zaworów - 25 złoty

koło zębate wałka rozrządu - 100 złoty (zamówione w serwisie fiata od fiata cromy bo w oplu takie koło to 240 złoty)

Niestety musze czekać do piątku na części. Ale do piątku będe miał jeszcze endoskop i będe miał pewność co do tłoków i zaworów. Zastanawiam się nad kupnem blokady do rozrządu co by mieć pewność ustawienia. Dodam tylko że częściowo posłuchałem rady z postu wyżej bo pomaga mi mechanik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Przy ostatnich przymrozkach przy depnięciu pod górkę Viki zdechła. ( silnik momentalnie zgasł i nie szło go dalej odpalić ).

Rozrząd wymieniany w ASO 15 kkm temu. Po oględzinach rozrządu widać przeskok o 2 ząbki na kole zębatym wału.

Auto nie odpala nawet po psiknięciu autostartu.

Pytanie:

O ile ząbków rozrząd może przeskoczyć żeby mieć pewność, że nie było kolizji na tłokach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie. Pewnikiem jest, że silnik jest kolizyjny i przy przestawieniu, pęknięciu rozrządu jest możliwość uszkodzenia silnika. Należałoby ustawić rozrząd i sprawdzić kompresję na cylindrach, wtedy sytuacja się wyjaśni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...