Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zice

Spalanie w swobodnym toczeniu - ciekawy objaw

Recommended Posts

Sorry za ten wstęp, ale na Proszę abyście nie odpowiadali bez uzasadnienia.

Szukałem też za forum podobnego tematu, może za słabo, ale nie znalazłem.

W kumpla VC też 1.9 CDTI 150KM

Gdy jeździ się normalnie zmienia biegi, wciska pedał gazu, hamuje czy hamuje silnikiem. przyśpiesza to wyświetlacz pokazuje wzrost lub spadek spalania tak jak w mojej Viki.

Ale mam taki objaw. Jadę 90km/h 5 bieg spalanie ok 5,6 wrzucam na luz i zdejmuję nogę z pedału przyśpieszenia, a obroty spadają do 800 obr/min.

Czyli autko toczy się samodzielnie zwalniając.

I tu zaczyna się dziwna rzecz, bo spalanie wg wyświetlacza komputera wygląda tak przy :

  • 90 km/h - 0,7 Ltr./100 km
  • 80 km/h - 0,8 Ltr./100 km
  • 70 km/h - 1 Ltr./100 km
  • 60 km/h - 1,3 Ltr./100 km
  • 50 km/h - 1,8 Ltr./100 km
  • 40 km/h - 2,3 Ltr./100 km
  • 30 km/h - 3 Ltr./100 km
  • 20 km/h - 4,5 Ltr./100 km
  • 10 km/h - 6,5 Ltr./100 km
  • poniżej 10 km/h nagle spada do normalnego 0,7-0,8 Ltr./h

Sprawdziłem osobiście siedząc za kierownicą, że sytuacja powtarza się za każdym razem.

I gdy np. wrzucę na luz przy 60km/h to mam spalanie od razu 1,3 L i spada zgodnie z tym co podałem.

Przypominam, że cały czas obroty mam stałe 800 obr/min i nie naciskam żadnego pedału, auto samo się toczy zwalniając, klima wyłączona.

O co chodzi ? Komputer fiksuje, czujnik jakiś padł, pompa, wtryski, dpf, ale dlaczego taki objaw ?

Kumpel twierdzi też, że od pół roku jakby więcej mu Viki paliła.

Edited by zice

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, moge sie mylić ale wszystkie wartości które podałeś pokazywane są w litrach / 100km, a wartość poniżej 10km/h wyrażana jest już w Litrach / godzinę. moim zdaniem masz zupełnie normalnie, ja tez tak mam. po prostu na luzie wartość spalania wzrasta, niezależnie od prędkości, aż osiągnie taki rezultat że pokazywana jest w L/h. pozdrawiam

Edited by fly.high

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uścisliłem opis danych, aby nie było wątpliwości. Trochę dziwnie wylicza to komputer. Na pewno myląco.

Moja Vectra akurat jest w trasie więc nie mogę porównać.

Czy ktoś mógłby zbadać odczyt w swojej Viki ? Czy jest podobnie i to norma ? Czy coś szwankuje ?

Edited by zice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wystarczy na zdrowy rozum przeliczyć te wartości co podałeś i zawsze wychodzi dobry wynik. Im szybciej jedziesz "na luzie" tym mniejsze pokazuje spalanie na dystansie 100km gdyż szybciej ten dystans pokonasz, jadąc np dwa razy wolniej spalanie będzie ok 2 razy większe gdyż ten sam dystans będziesz jechał dwa razy dłużej a samochód będzie w tym czasie ciągle zapalony. Jesli jedziesz np 30km/h i spalanie to 3/100km to dla prędkości 90km/h musi wynieść ok 3 razy mniej gdyż samochód pracuje 3 razy krócej więc spali 2/3 mniej paliwka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiście zakładając że jesteś w stanie dystans 100km pokonać na luzie z tą samą prędkością

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kolejny przykład to prędkość10km/h i spalanie 6,5l/100km czyli 100km będziesz jechał 10 godzin więc 10x 0,65l/h daje wynik 6,5l/100km, dla prędkości 100km/h byłoby pewnie spalanie na luzie ok 0,6l/100km

Ciężko mi to w słowa ubrać nauczyciel ze mnie żaden

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> myślę, że wiadomo o co chodzi.

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. Nauczyciel dobry. Dość jasno, logicznie to wytłumaczyłeś. Aż wstyd, że mi to do głowy nie przyszło. Dziękuję bardzo. Po świętach sprawdzę na swoim autku. Pewnie będzie tak samo. Choć to co wyświetla komputer jest mylące ze względu na to, że wyświetla spalanie w Ltr./100 km, ale przelicza je w Ltr./h przy danej prędkości. Dopiero poniżej 10km/h zmienia z Ltr./100 km wyświetla Ltr./h. Trochę dziwne, że tak zaprogramowany jest komputer. Rozumiem, ale chciałbym aby ktoś sprawdził czy ma tak samo ?

Edited by zice

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro wskazania sądobre to czym tu się martwić, przy małej prędkości pokazuje w l/h przy większej w l/100km, poczekaj chwilę coś się zepsuje w vectrze będziesz miał co do roboty przy aucie, nie szukaj sobie na siłę zmartwień

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wskazań spalania to teoretycznie masz rację, ale czy Ty Kolego masz tak samo ? A co awarii to nie strasz, nie strasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> W swojej ViKi mam już jeden problem.

Dziękuję za wszystko.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak samo, jak się toczę powoli np do świateł na luzie wskazania zużycia są duże

Share this post


Link to post
Share on other sites

każda viki pokazuje ltr/100km a poniżej 10km/h pokazuje juz w ltr/h, chyba że przestawisz na kompie inne jednostki np. mile/galon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki WIelkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam

dlaczego moj gts pali jak jade na drugim biegu 8l przy 20km/h??? oczywiscie l/100km

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego, pali tyle ponieważ drugi bieg ma prawie największe przełożenie (po jedynce), samochód ma dość niską prędkość, więc potrzeba realtywnie dużej mocy, żeby go "popchnąć" do przodu. Zwróć uwagę, że jedynka i dwójka to dość krótkie biegi i raczej na nich nie jeździsz większość czasu. Od trójki zaczyna się jako takie normalne spalanie, oczywiście przy założeniu że jedziemy na obrotach około 2000 (czyli po załączeniu turbo). Jak jedziesz 20km/h na dwójce to obroty pewnie coś koło 1000

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc nie dość, że moment obrotowy mały to jeszcze brak turba

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zupełnie odradzam swobodne toczenie... zauważ, że kiedy będziesz się swobondie toczył np. do skrzyżowania to będzie właśnie palił ok. 0,6l / 100km na luzie... a spróbuj mieć ostatni bieg i odpuść sprzęgło,hamulec, gaz.... czyli hamuj silnikiem i będziesz miał spalanie 0,0l / 100km - czyli ten odcinek przejedziesz "za darmo"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na 6 biegu to nawet mozna kilkaset metrów przejechać "za darmo"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> mniej zużywasz klocki i tarcze, a ze spalaniem zejdziesz ze średniego nawet o litr na 100km, ponieważ silnik będzie odbierał "energię z rozpędzonych kół" a nie spalał paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rację masz ale nie do końca bo pułosie dostają w d*** a dokładnie krzyżaki na jeździe z zapiętym biegiem plus skrzynia więc moim zdaniem na równo wychodzi tylko tyle że bezpieczniej na biegu jak jest teren górzysty

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo w czasach gaźnikowców (maluch itp.) propagowało się jazdę na luzie jako jazdę oszczędną. Przy silnikach zasilanych elektronicznym wtryskiem hamując silnikiem jest odcinane zasilanie paliwowe, a tym samym jedziemy ten odcinek za free. Do tego dochodzi oszczędność hamulców (do 40%) przy takim stylu jazdy, więc eco jazda to jak najmniej wysprzęgleń i redukcje na niższy bieg przy dojeździe do skrzyżowania (miejsca zatrzymania).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie zwalnianie na biegu jest bardziej oszczędne bo zużycie paliwa wynosi zero, ale zwalniając na luzie dobiegiem pokonamy znacznie dłuższy dystans więc pewnie wyjdzie to samo. W automacie nie mam takich dylematów :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zice, u mnie jest dokładnie tak samo. Trochę mnie to też zastanawiało przez pewien czas, ale jakoś położyłem na to laskę i nie wnikałem.

Please login or register to see this quote.

Niejeden by się zdziwił ile taki styl jazdy może przynieść oszczędności w spalaniu.

Edited by kael82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie tu się zdziwisz - owszem na biegu krótszy dystans przejedzie niz na luzie, ale na luzie jednak dalej spalasz paliwo a na biegu masz odciecie.

Ja na viki 2,2dti i 1,9cdti w cyklu mieszanym zszedłem nawet poniżej 5l/100km (oczywiscie w lato) i na focusie 2005r 1,7d rowniez - ona miala spalanie 7l a ja 5,5l

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A ten sam odcinek trasy z Elblaga do Wawy przejechalem tylko 15 min dluzej -

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kael82 ma rację - styl jazdy o wiele bardziej odpowiada za spalanie niż pojemnosc silnika i jego waga, oczywiscie nie mowimy tu o skrajnych przypadkach...

Najmniej spalisz jadąc ok 90-95km autem osobowym - to jest najbardziej optymalna predkosc gdzie powietrze i masa samochodu stanowia zrownowazony opór. Czyli jadąc szybciej dla samochodu problem stanowi powietrze, a wolniej to jego wlasna waga.

Edited by xanjarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szczególnie w viki 2,2dti takim stylem jazdy oszczędzasz bo masz na 100% 00 jadąc na biegu z górki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja powiem wam bez objawów i bez oszczędzania ....

na odcinku 850km w trasie , po Polsce przy predkości maksymalnej 120-140km/h silnik 2.2DTI spalił mi 5,7ltr/100km co wydaje mi się niezym wynikiem,

gdzie dodam, że rozpędzanie auta do pożądanej prękości było wynikiem wciśnięcia pedału przyspieszenia w podłogę do oporu - czyli jazda dynamiczna.

jestem miło zaskoczony tą jednostką napędową

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

obecny przebieg 202tys km (potwierdzone) , już po oczyszczeniu kolektroa ssącego z sadzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> oczywiście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat jak najszybsze rozpedzenie samochodu do predkosci docelowej jest jedna z podstaw ekodrivingu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niema takiej opcji jedynie komp nie nadąża zrobić odczytu i wam przekłamie dlatego sporo zaniży przy dynamicznej jeździe (to jest tylko efekt tego że komp nie zdąży z odczytem bo zawsze ma jakieś opóźnienie niestety i jest wręcz odwrotnie moim zdaniem )

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidy nie sugeruję się odczytami z komputera, tylko tym co pokaże dystrybutor.

Poza tym wystarczy poczytać, ponadto uczestniczyłem ostatnio w szkoleniu z ekonomicznej jazdy w firmie w której pracuję (szkolenie było przeznaczone dla kierowców ciężarówek, ale pewne zasady są niezmienne), i prowadzący potwierdził, że szybkie rozpędzenie do prędkości docelowej jest korzystniejsze.

Co zresztą udowodnił podczas przejazdów kontrolnych z kierowcami.

Oczywiście nie trzeba się z tym zgadzać. Niech każdy jeździ jak lubi i na ile go stać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz trochę jeżdżę i nigdy nie przyszło mi do głowy żeby przy 50 wrzucić na luz, nie mówiąc już o większych prędkościach

Wydrapane z telefonu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

luz ci nic nie da przynajmniej w cdti bo w dti tak owszem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

nie ma takiej opcji opory i kalkulacje robią swoje czym szybsze przyspieszenie tym więcej idzie paliwa

Please login or register to see this link.

czyli but w podłogę przy ruszaniu i ci mniej spali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...