Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rgrosiak

Działanie klapek zawirowań oraz cięgna turbiny

Recommended Posts

Panowie,

po tygodniu walki z tym przedziwnym silnikiem w końcu wszystko chodzi, ECU wywala tylko jeden błąd P1590, nie do skasowania. Poza tym wszystko chodzi. Dotychczas wymieniona została przepływka i pompa wtryskowa. Niby jest OK ale samochód wciąż moim zdaniem jest zamulony.

W związku z tym chciałbym uzyskać od Was poradę bo zaobserwowałem jeszcze zupełny brak działania klapek zawirowań oraz cięgna od turbiny. Wszystkie siłowniki są sprawne, nie puszczają powietrza, układ podciśnienia też jest szczelny, zawór EGR też się podnosi. Wygląda to tak że po uruchomieniu cięgno od turbiny jest pociągnięte na maksa w lewo czyli poprawnie. Ale przy zwiększaniu obrotów nawet do 4 tys klapki zawirowań w ogóle się nie ruszają a powinny przecież, tak samo cięgno turbiny przy zwiększaniu obrotów powinno trochę odpuszczać a stoi cały czas w miejscu.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale pozostaje tutaj mi jeszcze szukać mimo że błędów już nie wywala, no ale mułek to troche jest, chociaż na kompie parametry pracy niby się zgadzają z zadanymi, może trochę turbina nie nadąża na wolnych obrotach no i ten błąd P1590 o którym nikt nic nie wie i większość jeździ z nim

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A w ogóle to jaka jest rola tych klapek zawirowań bo jak czyściłem kolektor to widziałem że normalnie w pozycji spoczynkowej to one są otwarte.

Tak w ogóle to nie jestem pewien które z trzech zaworów (klapki, EGR, turbina) powinny działać i w jaki sposób oraz w jakich warunkach i parametrach pracy silnika.

No i kolejny hint

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zauwazyłem że jak naprawdę ostro, ale to tak ostro dam w obroty na wolnych to jednak cięhno turbiny leciutko na chwilkę odpuszcza, ale łopatki zawirowań ani drgną, podkreślam że podciśnienie dobre, łopatki chodzą lekko, membrana dobra.

Pozdrawiam

PS: pochwałiłem się z tym brakiem błędów, właśnie komo zdecydował się dać jakąś podpowiedź, ale nie wiem czy to coś pomoże. Przeciągnąłem go na trójce dosyć wysoko i wywaliło check, od razy stracił moc i trzeba było wyłączyć i odpalić jeszcze raz żeby zaczął iść. Błędy zpaisane w komputerze P0105 © oraz P1100 ©.

A tak dodatkowo do tematu, to u mnie nigdzie nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, po prostu go nie ma w zadnym miejscy wymienianym na forum :/

No i dzisiaj znalazłem jakąś kostkę i nie holera nie wiem do czego ona jest, poniżej zdjęcie, to jest zaraz przy elektrozaworku od turbiny, widać kostkę która nie jest do niczego podłączona.

1001617m.jpg

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidętnie czujnik doładowania do wymiany lub czyszczenie styków.

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction

P1100

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Wtyczek wolnych jest dużo w aucie instalacja przygotowana do full wypasu.

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Błąd 1590 :

P1590 -obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia-napięcie za niskie=diagnostyka końcowa w module sterującym

-zwarcie do masy

p1590- obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia -napięcie za wysokie=diagnostyka końcowa w module sterującym

-zwarcie w obwodzie pradowym

p1590-obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia obwód otwarty=diagnostyka w module sterującym

-przerwa w obwodzie pradowym

p1590-obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia-za wysoka temperatura stopnia mocy.

--opis tego błędu jest taki stwierdzona temperatura modułu sterującego jest poza zakresem.

Są nieszczelności w przewodzie podciśnienia w okolicach przepływomierza a na nim jest czujnik temperatury

mozliwe ze przy zatkanym lub źle wentylowanym tego czujnika na przepływce wali błędem P1590.

Inni piszą:

Błąd włącznika zapłonu doplyw napiecia poza limitami, przyczyna okablowanie alternator do sprawdzenia traci

sie napięcie.

Please login or register to see this link.

Po prostu na forum jest wszystko.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomocne dane, a gdzie mogę znaleźć czujnik ciśnienia atmosferycznego ? niestety nie mam go ani przy filtrze paliwa, ani przy zaworkach podcisnienia (Vectra B 2,2) jak niektórzy opisują. I jeszcze jedno pytanie, po podłączeniu do kompa i wejściu na parametry pracy przy włączonym silniku pokazuje mi

1. Barometer sensor - 1 bar - zakadam że to jest ten atmosferyczny którego nie mogę znaleźć, mam racje ?

2. Boost pressure - zadane wiadomo się zmienia, ale właściwe przy biegu jałowym jest 1 bar, czyli ze nie ma w ogóle bo mierzy ciśnienie bezwzględne tak ? jeśli on mierzy ciśnienie bezwzględne to po co jest ten atmosferyczny ?

Pozdr

Sprawdziłem jeszcze raz dane z kompa.

Przy nie uruchomionym silniku:

Barometer sensor - 1 bar

Boost pressure command - 1,1

Boost pressure - 1.0

Przy pracującym silniku na biegu jałowym boost pressure szczególnie na niższych obrotach jest niższy od zadanego, natomiast w trakcie jazdy już jest OK, dochodzi nawet do 2,1 bar.

Przypływka na biegu jałowym mierzy średnio 320 czegoś tam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bieg jałowy to jeszcze jest inny ? ja mam jeden na nim zawsze mam niższy mam nieszczelność w WG ale małą czekam na nowy i mam nadzieje ze po zamontowaniu będzie dobrze domykał klapke w turbo.Ty masz turbo ze zmienną regulacją łopatek może one są zatarte nagarem,sadzą.Żuć na to okiem.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest złącze webasto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek vec, nie umiem go znaleźć bo go tam nie ma. Może rzeczywiście u mnie jest też umieszczony w kompie. Poniżej zdjęcie tego miejsca i również całego silnika, może ten mój jest jakiś nietypowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

78792165.jpg

91975200.jpg

Żeby odsapnąć przed świętami od żony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> poszedłem do garażu i pokusiłem się o sprawdzenie czegoś. Wyjąłem zawór EGR i odpaliłem samochód obserwując wyjęty EGR. Oczywiście może być tak że przy wyjętym EGR nie ma ciśnienia w dolocie i wszystko zachowuje się inaczej więc poprawcie mnie jeśli to sprawdzenie nie ma w ogóle sensu. Okazuje się że EGR po zapaleniu dosłownie na chwilę się otworzył ale od razu się zamknął. Przy energicznym wkreceniu na obroty otwierał się, jeśli podnosiłem obroty spokojnie to nie, ale znowu przy puszczaniu gazu się otwierał i po dojsciu obrotów do minimalnych zamykał się. Pokusiłem się o zamianę zaworków pomiędzy EGR i turbiną i jest dokłądnie to samo.

Przy okazji, po tym wszystkim przejechałem się na moment i dosłownie przez chwilę jakby dostał poweru, ale po paruset metrach sprawa wróciła do normy. Przy okazji sprawdziłem jeszcze raz parametry boost przy jeżdzie i jednak przy jeżdzie też odbiega od zadanego średnio o jakieś 0,2.

Sprawdzałem to cięgno od turbiny. Po jego zdjęciu to co jest w turbinie chodzi luźno bez żadnego oporu, czy jakby było zawalone sadzą to chodziłoby ciężko czy nie ma znaczenia ? no bo dostać się do turbiny to też trochę roboty a może się okazać na marne :/ Swoją drogą to miałoby sens, bo jeśli łopatki byłyby zapieczone to turbina jest niesterowalna, zapielo się w jakieś tam pozycji, załóżmy że nie w maksymalnej, dlatego turbina słabo działa przy niskich obrotach, ale jak się da wpalnik to potrafi i przeładować bo jest niesterowalna. Tylko powtarzając pytanie, czy jeśli łopatki byłyby zapieczone to ta dzwigienka chodziłaby tak luźno ? nie stawia dosłownie żadnego oporu ani w jedną ani w drugą stronę, jak ją puszczę to sama spada pod wpływem grawitacji, oczwywiście przy zdjętym cięgle od WG.

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj go gdzieś koło filtra powietrza mała czarna kostka Bosha na trzy przewody różnie je umieszczają może gdzieś obok przepływomierza.

Please login or register to see this link.

EGR masz dobry działa prawidłowo a cięgło turbiny nie powinno sobie samo spadać leciutko zawsze ma pewien opór.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdemontowałem dzisiaj turbinkę ale robota na marne, wszystko było w porządku, żadnych zabrudzeń, łopatki pracują jak trzeba. Przy okazji trochę zmieniłem ustawienie cięgna, teraz łopatki są troszeczkę bardziej zamkniętę co wiadomo powoduje że turbina lepiej pracuje na wolnych i szybciej się zbiera przy dodaniu gazu. Jednak pewnie wrócę do poprzednich wartości bo nic to nie zmieniło w pracy silnika.

Jednak przy okazji udało mi się usłyszeń świst powietrza, mam wrażenie że gdzieś jest po prostu nieszczelność, być może na samym kolektorze bo jak wymieniałem pompę to potem założyłem stare uszczelki. Myślę ze tu jest trop tej mułowatości i stąd też bierze się to że przy jednostajnej pracy silnika ciśnienie jest średnio 0,2 niższe niż zadane. Jak sądzicie, czy to dobra teoria czy raczej brnę w ślepy zaułek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Macie jakiś pomysł jak sprawdzić gdzie ucieka powietrze ?

Jakby była dziura duża to wiadomo że dałoby się ją znaleźć ale wydaje mi się ze tutaj jest gdzieś mała nieszczelność, na tyle mała że jak turbina pokręci porządnie to bez problemu doładuje ale na tyle duża że przy spokojnych obrotach nie ma w ogóle wstępnego cisnienia i dlatego nie ma odejścia. Tak to sobie wydedukowałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> przy ostrej przygazówce wąż pęcznieje aż miło.

No dobra, maszyna odżyła, wydaje się że lekkie przestawienie łopatek w turbinie jednak pomogło. Maszyna dostała kopa. Tym samym w końcu po wielu tygodniach maszyna nadaje się do jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przy okazji błąd P1590 też udało mi się zlokalizować, to jest elektrozawór który podłącza lub odłącza zbiorniczek dodatkowy na podciśnienie w podszybiu, głupi zaworek a na allegro widzę po 250 zeta :/.

Pozdrawiam

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...