Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest ar2r007

2.0 DTI po remoncie uszczelki pod glowica kopci

Recommended Posts

Guest ar2r007

Witam

Wczoraj (Piatek 06.04) odebrałem samochód z naprawy. Naprawiali mi uszczelkę pod głowica i całym kompletem uszczelek i pech chciał ze stara głowica nie przeszła testu szczelności i musiałem kupić nową ( używaną ) . Po przejechaniu ok 100 km samochód wszedł na wysokie obroty i zaczął strasznie kopcić, mimo wyjęcia kluczyków ze stacyjki silnik dalej pracował na wysokich obrotach. Po jakiś 20-30 sek sam się wyłączył. Samochód z holowałem na podwórko. Rano poszedłem zobaczyć co i jak przy samochodzie. Okazało się ze poziom oleju jest stanowczo za duży w warsztacie podczas naprawy głowicy wymienili mi olej i przelali chyba. Po spuszczeniu oleju do odpowiedniego poziomu odpaliłem samochód silnik pracował strasznie nie równo jak ciągnik oraz kopciło w wydechu.

Czy któryś z forumowiczów miał podobna usterkę lub wie co jest przyczyną w.w objawów.

Pozdrawiam

Wesołych Świat, smacznego jajeczka oraz mokrego dyngusa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak się często dzieje jak turbo zassie olej. Wtedy trzeba szybko zadusić auto biegiem albo rurę zatkać. Bo zmieli panewki. Musisz dać to auto do mechanika spowrotem. To niekoniecznie musi być olej. Może być płyn bądź ON w oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie wygląda na to, że turbina zassała olej.

Szkoda, że go nie zadusiłeś. Teraz to tylko na warsztat, może być pęknięty blok silnika od temperatury, głowica pewnie też do remontu.

Myślę, że trzeba rozebrać i zdiagnozować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ar2r007

Wydaje mi się ze to ON poszło do oleju. Jak tak to chyba mechanicy schrzanili trochę robite

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal06

witam. moim zdaniem to zawor lub zawory sie nie domykają jak zmieniał głowice i uszczelke to czy delikatnie dał tłoki na dół bo jak zostawił na gornym martwym punkcie to przy dociskaniu głowicy tłok mógł delikatnie zgiąć zawór. przerabiałem juz to nie raz i przy tym auto bedzie nie równo chodziło i kopciło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ar2r007

ale dziwne ze usterka wystąpiła po przejechaniu ok 100 km. Dzwoniłem wczoraj do warsztatu i gadałem z kolesiem który zajmował się moim samochodem i powiedział tylko że przyjedzie po niego we wtorek i z holuje go na warsztat.

Liczę na to że zrobią to w ramach gwar na naprawę uszczelki pod głowicą bo w końcu to oni coś źle złożyli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wystarczy, że wleją za dużo oleju. Dlatego mogło to się zdarzyć po remoncie głowicy. Bo pewnie olej wymieniałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ar2r007

Wymieniałem olej. Dałem im swój żeby nie wlali mi innego niż miałem. Możliwe że przelali ponieważ dałem im 2 bańki 4L w tym jedną cała a w drugiej byłe ok 2L i dostałem od nich 1 pustą bańkę a w drugiej ledwo na dnie. Aktualnie viki stoi od wtorku u tych samych mechaników w warsztacie i jestem ciekawy co powiedzą, dziś jak dzwoniłem powiedzieli ze działają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ciekawe czy przyznają się do błędu czy nie ( oczywiście jak była to ich wina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ smarowania ma około 5,5 litra więc jak wlali 6 litrów to nie powinno mieć miejsce przelanie oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jeżeli samoczynnie wkręcił Ci się na obroty to po prostu Ci się rozkręcił. Tak jak pisali wyżej koledzy należało go zdławić. Jeżeli silnik pracował tak 30 s. to najprawdopodobniej nie bedzie co z niego zbierać. Jeżeli robili Ci uszczelkę to może po tych 100 km coś się z nią zrobiło nie tak i zassało olej na gary. Teraz tylko po diagnozie nie daj sobie wmówić, że to Twoja wina. Bo sam tego na pewno nie spowodowałeś. Niech naprawiają i oby obeszło się bez kapitalki lub wymiany serducha. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ar2r007

Dziś będę dzwonił do tzw mechaników, po wczorajszej rozmowie powiedzieli że samochód będzie na dziś gotowy.

Jak na razie nie wspominali nic o jakiś kosztach. Najgorsze że jestem 2 tydzień bez samochodu i nie mam jak dojezdzac do pracy.

Na pewno napiszę jak sprawa się zakończyła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

układ ma 5,5l Możliwe ze w układzie było 300ml bo zawsze coś tam zostaje. Przelali ok 0,5l a więc w sumie prawie litr więcej. Mogło to powodować samozapłon i nieszczęście gotowe. Poprzekręcane panewki itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bez przesady

1L ponad stan nie powoduje takiego zagrożenia

niech przykładem będą auta z DPFem gdzie stan oleju potrafi być podwójny i nadal nic sie nie dzieje (poza tym ze olej jest rozrzedzony ropą...)

rzeczywistych ewentualności jest kilka ale raczej na zassanie oleju przez turbine bym nie stawiał bo turbina momentalnie wysysa olej z silnika i wtedy stan byłby za niski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jako ze układ paliwowy jest pod pokrywką i wtryski stoją w oleju to najbardziej prawdopodobne jest że to jednak ropa poszła do oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ar2r007

Witam

Sprawa zakończyła się następująco.

Zadzwonił do mnie mechanik w piątek ok godziny 12 że samochód jest do odbioru, pytam się kolesia czy wymienili olej w silniku. On odpowiada że nie bo jak robili głowice to był przecież wymieniany. Powiedziałem żeby poszedł i sprawdził poziom oleju w silniku bo jak ja sprawdzałem to było sporo za dużo. Po ok 2-3 h dzwoni że miałem rację i z silnika wylali 10L oleju zmieszanego z ropą. Gdyby nie to że się spytałem o olej to oddali by mi samochód, którym bym długo nie pojezdził. Sprawa zakonczyła się tak że zapłaciłem tylko 100 za olej (czego nie powinienem robić) ale już nie chciałem mieć z nimi nic do czynienia. Po wymianie zaworu w głowicy jest już wszystko ok ( tylko zauważyłem że urwali mi kabel od czujnika temperatury w chłodnicy) musiałem sobie go po lutować sam.

Jak Ktoś chce mieć zrobione dobrze auto to nie polecam warsztatu w Warszawie na Al.Bzów 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> ładnie by cie urzadzili

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ar2r007

dobrze że mam w rodzinie dobrego mechaniki ,który zdiagnozował usterkę słuchając pracującego nie równo silnika i sprawdzając od razu poziom oleju, a tam potrzebowali na to tygodnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...