Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
stepor1000

jak sprawdzić amortyzatory?

Recommended Posts

jak sprawdzić domowym sposobem amortyzatory bo coś z tyłu mi puka ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm kolego a skąd wiesz ze to amortyzatory ?

polecam jechać na szarpaki na stacje diagnostyczną dać te 20 zł i koleś sprawdzi Ci cale zawieszenie. myśle ze to najlepsze rozwiązanie bo domowym sposobem to raczej za duzo nie sprawdzisz i zaczniesz wymieniać bo bedzie Ci sie wydawalo ze to akurat "to" i narobi się wydatków

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem i powiedział ze amortyzatory dobre wymieniłem tyleje pływające tulejki wachaczy

więc myśle że to amortyzatory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na szarpakach to można podbijać pieczątki. Mi w moim aucie wyszło, że amory są ok 87% a jak nacisnąłem to autem bujało.

Lepiej podnieś auto szarp kołami sprawdzaj luzy na wahaczach. Brecha do podważania też się przyda

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo i na nierównośćiach tył mi lata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Normalnie, bierzesz jeszcze jedną osobę i mocno naciskacie tył, powinien po puszczeniu max 2,3 razy się jeszcze ugiąć i stanąć prosto.

ale amortyzator nie puka , chyba, że się odkręcił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak wjade w nierówność to mi tył lata

Share this post


Link to post
Share on other sites

gumy drążka stabilizatora do wymiany i łączniki najlepiej też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile to może kosztować

Share this post


Link to post
Share on other sites

chwila roboty i parę złoty , drogie nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gumy drążka pewnie na 100% ale ja obstawiam także tuleje pływające.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuleje pływające wymieniłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to sprawdź te amorki na początek - to nic nie kosztuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kosztuje trochę pracy bo najlepiej to wymontować i sprawdzić , ale amorki na 99% nie stukają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzieś ze 150 trzeba szykować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pytanie było "jak sprawdzić amory domowym sposobem" - więc po co je wymontowywać do sprawdzenia jak najprostszym i bardzo dobrym sposobem jest rozbujanie samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A, że amory nie stukają to już wyżej pisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie żartuj , w jakiej Ty epoce żyjesz że amorki sprawdzasz bujaniem samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bez urazy proszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak chciałbyś sprawdzać w tej nowej epoce?

bo ja tak jak @Miły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Już to opisałem , godzinka i po robocie.

Bujanie samochodu nawet w najmniejszym stopniu nie jest miarodajne , sprężyny też swoje robią.

Edited by Śliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty dalej nie rozumiesz chyba sensu pytania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymontowanie amorków, to już nie jest domowy sposób sprawdzenia.

Please login or register to see this quote.

Za dużo czytasz artykułów w internecie chyba.

Zresztą, nie będę dyskutował z fachowcem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Please login or register to see this quote.

Nie będę się zniżał do Twojego poziomu i zostawię to bez komentarza , pozdrawiam.

Edited by Śliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

amortyzatorow nie sprawdzisz "domowym sposobem" berzesz auto, jedziesz tam gdzie przeglad robia dajesz gosciowi 20 zl on bierze auto na szarpanki i na to co sprawdza amortyzatory. minimalna wydajnosc to 30% jak bedziesz okolo 30 przegladu nie przejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem na tych szarpankach i powiedział że amortyzatory mam dobre kazał wymienić tulejki pływające i tulejki wachacza wzdłużnego myślałem ze to tłucze od tych tulejek wymieniłem i dalej wali z tyłu na nierównośćiach na równej powierzchni wszystko jest okej

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby każdy mechanik wyjmował amortyzatory żeby je sprawdzic to na chleb by nie zarobił

Please login or register to see this quote.

30% to bedzie miał nawet wóz drabiniasty. Przy 50% to już raczej szrot - dlatego te trzęsawki nie zawsze sa miarodajne.

Pojedź se na nowych amorkach i stestuj - wyjdzie 70-80%. Moje 10letnie mają tyle samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zubek73 to kup jakies orygnaly. ja mam zawieszenie Koni w Cali i mam przod 85 % tyl 95%

dla przyklady bylem ostatnio KIA na przegladzie i przod mam 70% a tyl 75%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...