Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rgrosiak

P0100, P0115 oraz ciśnienie turbiny

Recommended Posts

Panowie, jestem po wymianie pompy wtryskowej. Jest OK, błędy zniknęły a parametry pracy pompy zarówno dawka jak i kąt są OK. Niestety auto nie ma jeszcze takiego paweru jak powinno pomimo że jest prawie dobrze bo ale wiadomo prawie robi różnice,.

Po jeździe powyżej 120 km/h wyskakuje błąd P0110 i P0115. Poza tym jeśli chodzi o parametry pracy wszystko jest OK, czujnik ciśnienia pokazuje zmiany no ale na przykład boost pressure praktycznie we wszystkich zakresach jest jakieś 0,2 niższe niż wymagane/zadane. Jest jeszcze Barometer sensor - pokazuej zawsze 1.0 i nigdy się nie zmienia, czy to normalne ?

Jak myślicie, czy tutaj jest problem ? czy mam może szukać problemu w samym czujniku, gdzie jest ten drugi czujnik ciśnienia o którym wszyscy piszą ? może należy poregulować cięgnem od turbiny, jeśli tak to jak dokłądnie to wyregulować ?

To już ostatnia sterka która mi zostałą w tej maszynie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Będę wdzięczny jeśłi przyjdą Wam do głowy jakieś wskazówki. .

Pozdrawiam

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0100 to przepływka. Można spróbować ją wyczyścić a jak to nie pomoże to wymienić.

P0115 to czujnik temperatury silnika. Także do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływka działa, ładnie odczytuje powietrze przy całym zakresie obrotów, czujnik temperatury tez działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałeś, że oba błędy wyskakują powyżej 120 km/h. Wtedy też sprawdziłeś przepływkę ?

Bo prawdopodobnie to ona jest winna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, sprawdzałem nawet przy tej szybkiej jeździe, nie widać żadnych anomalii na przepływce, chyba że wystarczy milisekunda, no ale przepływka jest wymieniona na nową.

A co sądzisz o tym doładowaniu mniejszym średnio o 0,2 niż zadane ? czy nie jest to powodem moim zdaniem nie pełnej mocy motoru ? Czy ten barometer sensor zawsze wskazuje 1 bar u wszystkich ?

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten barometr sensor to prawdopodobnie czujnik podciśnienia.

U mnie na op-comie wskazuje też 1 bar a na vakuometrze mam 0,8.

A po skasowaniu błędów wyskakują tylko jak przekroczysz 120 km/h ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wtedy pojawia się muł i trzeba zgasić i zapalić od nowa. Zaobserwowałem przed chwilą coś co powinno dać jakiś trop (uprzedzę jeszcze że jest to samochód który kupiłem bardzo okazyjnie i nie mogę polegać na tym co było wczęsniej i jak chodził wcześniej bo nie jestem w stanie tego określić dlatego nie możńa wykluczyć niczego, nawet tego że ktoś coś przeregulował próbując naprawiać, mam już wymienioną przepływkę i pompę wtryskową).

Otóż teraz uruchomiłem silnik zimny i zauważyłem że ciśnienie (Boost pressure) ma odchyłki nawet 0,4-05 bara w stosunku do zadanego, właściwie zeby się zwiększyło to musze energicznie wcisnąć pedał gazu, jak dodaje go powoli to zadane zwiększa się na przykład do 1,5 a mierzone stoi cały czas na 1. Cięgno od zaworu spustowego turbiny jest zaciągnięte, ale może ten zawór jest nieszczelny albo trzeba to śrubę blokującą trochę podkręcić ?

Przy czym jak się silnik rozgrzeje to już jest lepiej ale wciąż odchyłka jest w granicach 0,2 bara od zadanego.

Macie jakieś pomysły na trop ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem identyczne objawy winowajca ? węzyk podciśnienia nie pamiętam który , ale któryś koło silnika z prawej strony patrząc na silnik .

WIĘC sprawdź na dzieńdobry wszystkie wężyki

ps sprawdź czy wąż od IC (ten gruby) podczas gazowania nie "zasysa się " (jedna osoba naciska gaz do ok 3 tyś a ty kontrolujesz wąż )

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewód po przegazowaniu pęcznieje, nie wiem jak teraz na zimnym bo nie mam jak sprawdzić, ale na gorącym silniku dzisiaj to właśnie sprawdzałem i przy przegazóce pęczniał.

Nie sądzisz że jeśli przewód podniśnienia po prawej stronie to który ? ten od klapek zawirowań nie ma raczej wpływu na brak ciśnienia doładowania na zimnym silniku, a ten od EGR, no właśnie, czy EGR otwiera się po ruchomieniu czy zamyka ? i czy zawór EGR może mieć ogólnie wpływ na te moje objawy ?

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim wywaliłby ci inny błąd zaczynający się od P0400 ale co do węża IC jak pęcznieje to ok

hmm

podmień przepływkę (zanim nie potrzebnie zaczniesz kupować używki ) -nie wiem od kolegi może z twojego oddziału zrobisz pomiar i będziesz wiedzieć jak się auto zachowuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż, pojeździłem, dałem jej w palnik i jakby lepiej, o dziwo błędy już nie wyskakują. Generalnie wszystko jest OK, parametry pompy wtryskowej w trakcie jazdy OK, parametry doładowania w trakcie jazdy OK (chociaż na wolnych obrotach trochę się spóźniają do zadanego, jakoś tak jest mulista, nie zbierała się tak jak powinna). Może po prostu niepotrzebnie wcześniej jeździłem Vectrą C w dieslu V6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do tej przepływki to może masz rację neo_82, co prawda jest nowa ale to podróbka.

Pozdrawiam

PS: mam jeszcze kilka pytań bo nurtuje mnie brak działania klapek zawirowań, ale to znowu założę nowy temat bo z tego zrobi się bałagan.

Edited by rgrosiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no i prawdopodobnie to jest winowajca lepiej używkę ale oryginał

Share this post


Link to post
Share on other sites

I do tego jak kupisz używana patrz żeby były takie same numery jak z twojej oryginalnej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale zanim kupisz lepiej podmienić z kimś.

Jesteś z mazowieckiego. Napisz na naszym forum oddziałowym, że poprosiłbyś o podmiankę i zapewne ktoś się zgłosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...