Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gumis7

Montaż świateł jazdy dziennej DRL LED

112 posts in this topic

Porada bardzo ładna, ale szkoda że światełka takie lipne wybrałeś. Gdybyś kupił Philips DRL 4 LED nie musiał byś ciąć zderzaka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

co prawda to prawda, w następnej VC wstawie takie:), póki co muszą te starczyć

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super opis.. Proponuje wrzucić to na stronie głównej w "PORADY"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam.

Właśnie jestem po montażu takich światełek u siebie i muszę powiedzieć, że trochę musiałem pokombinować z elektryką. Otóż po podpięciu według schematu zamieszczonego wyżej (tak naprawdę bardzo logicznego i prawidłowego) okazało się, że nie działa to wszystko jak powinno. Mianowicie zamiast gaszenia LED gasło mi światło od postojówek... i wszystko dziwnie szalało...

Po jednej przepalonej żarówce i parunastu minutach kombinacji doszedłem do prostego wniosku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Nie potrzebny jest żaden przekaźnik. Vectra ma można by powiedzieć wbudowany pewien system ( z tego co wiem to jest w większości innych marek aut), który tak naprawdę nie wiem do końca czemu służy... Moje podłączenie wygląda następująco : "+" po zapłonie ze skrzynki bezpieczników bezpośrednio do "+ LED" przez bezpiecznik. "- LED" do "+" żarówki postojowej. Teraz wyjaśnienie tego - do +. Przy zgaszonej żarówce postojowej na kablu ją zasilającym mam masę (LED świecą). Po włączeniu postojówek na tym samym kablu mam +12V (LED gasną). Zmienia się polaryzacja kabla (nie tylko postojówki ale i pozostałych żarówek w lampie). Dlatego nie jest potrzebny przekaźnik do tego układu. Jak możecie sprawdzcie czy u was też tak jest z tą polaryzacją kabla postojówki. Może ktoś nawet wie czemu tak jest, to chętnie się dowiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hawkeyen
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajna porada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Daj znać za parę dni czy nic nie szaleje w aucie i czy wszystko jest ok

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Zmienia się polaryzacja bo po wyłączeniu świateł + zanika i masa dostaje się przez żarówkę (wyjmij żarówkę a masa pewno zniknie )

ale jak załączają się ledy to minus idzie przez żarówkę dobrze myślę (nie jara się lekko światło mijania przy załączonych ledach )

Edited by xpirat
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Troche trzeba sie pomeczyc z elektryka wg tej instrukcji. Nie prościej wrzucić ledy Philipsa prosty modul do swiatel pozycyjnych, +/- do aku i to wszystko.

Możesz też luknac na moja

>>>>

Please login or register to see this link.

<<<<

Plus dla autora za sam fakt i checi podzielenia sie wiedza

Fajna porada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Edited by Pampam69
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Owszem, fajne są te Philipsy, ale te co mam dostałem można powiedzieć za symboliczną złotówkę i tylko dlatego się zdecydowałem na ich montaż

Znalazłem dzisiaj instrukcję montażu innych lamp. Napisano tam, że jeden kabel do plusa po zapłonie, a drugi do plusa na świetle postojowym lub mijania. Czyli to co ja mam u siebie. Faktycznie działa tutaj zasada, że jak światło zgaszone to jest masa poprzez żarówkę na kablu dodatnim ... czyli nie pierwszy wpadłem na takie rozwiązanie i widać nie tylko u mnie to tak działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm może i tak jest.. ale taki przekaźnik nawet Philips stosuje (tylko w elegantszym "opakowaniu")

Please login or register to see this link.

str. 36

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Zamonotwałem swoje DLR 4 Philipsa w tym samym miejscu - jednakże, bez ingerencji w kratki (poza 3 otworami na mocowanie i przewód). Część elektryczna jest łatwiejsza, gdyż wszystko jest w komplecie i w instrukcji montażu. U mnie DLR 4 wyglądają tak:

Please login or register to see this image.

Świetna porada - poleciał plusik.

Pozdrawiam

Edited by Coola
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przejechałem już trochę i nic się nie dzieje z elektryką, zero alarmów czy błędów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie czy ma ktoś foto instrukcje jak zamontować światła do jazdy dziennej w oplu Vectra 2002 1.8 ben?

Dzięki z góry

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czym sie rozni od tej? dobrze poszukaj w tym temacie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam same kratki bez tych oryginalnych świateł co ty a poza tym chciałem zobaczyć montaż od A do Z jak to ludzie robią.Może są różne wersie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

tylko odejmj sobie halogeny... to jest moj temat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy pojawiły się takie LEDY do jazdy dziennej

Please login or register to see this link.

jak to się ma do przepisów? z tego co mi wiadomo to LEDY nie mogą się świecić razem z mijania bo Policja może zabrać

Podpowie mi ktoś czy mogę śmiało takie zakładać?

i jeszcze jedna sprawa czy to może współpracować z funkcją AUTO??

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Te ojsramy dawno juz widzielm. Na wzor merca sa robione ale maja jedna wade...oprocz merca raczej do niczego innego nie pasuja. Maja homologacje? To sie nadadza. Te tym bardziej bo markowe.

Nie, nie moga swiecic razem z mijania. 95% dziennych ma automat wiec podlaczasz jeden przewod pod mijania czy postojowke i same po zaloczeniu mijania beda sie wylaczac.

Funkcje AUTO jak i dzienne led mam i sprawuje sie mega. Na tunel czy delikatne sciemnianie dziala wysmienicie.

Zapominasz co to swiatla...

Edited by satariel666
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz sobie takie założyć spokojnie, tak będzie CI to funkcjonować z auto ale nie wiem czy nie trzeba opcomem zaprogramować tego, jest sens tyle pchać kasy za ledy ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Opcom tego nie zrobi w polifice - trzeba programowac BCM a w programowanie BCM opcom nie wejdzie.

Tylko tech.

Nie wiem jak przedlift ale podejrzewam, ze tak samo.

Edited by satariel666
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega ma już działające światła auto w przed lifcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko założyć dzienne i podpiąć je pod postojówki i będzie git bo jak wyżej większość dziennych ma 3 wyjścia masa/plus stały i właśnie sterownie (sterowanie podpinamy pod postojówkę a masa i plus gdzie ci się podoba

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za info koledzy

jest tyle tych LEDów że zgłupieć idzie jakie by najlepiej pasowały do GTS przedlift?

zastanawiałem się jeszcze na Philips 4 albo 5 DRL są trochę tańsze niż Osram

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do przedlifta bierz philips 4 i laduj w kratki.

Please login or register to see this quote.

Dolkadnie...nie wiem co ma kolega a ty pewnie wiesz. Cytowalem inny post

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

xpirat wie co mam bo on mi to zaoferował w przedlifcie czyli czujnik zmierzchu:)

chyba faktycznie Philips 4 założe

i światełka zamontowane wybrałem Philips 4DRL jutro wstawię zdjęcie:) montaż banalnie prosty dziecko by zamontowało:)

Fajnie działa z czujnikiem zmierzchu

Pozdrawiam

poglądowe zdjęcia robione w nocy

Edited by rudiksax
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.