Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam przepraszam jeśli to kolejny temat z tego samego cyklu ale mam problem ostatnio w mojej VA , a mianowicie dzieje się tak podczas powrotu z pracy zauważyłem że temperatura na wskażniku i to sie dzieieje jak stoje w korku, jak jade nie dużo mniej niż 90 stopni ale jak puszcze ciepłe ogrzewanie w postoju na samochod to temperatura spada na wskażniku do zera , czyżby termostat pytał się o wymiane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co się dziej jak stoisz w korku

Share this post


Link to post
Share on other sites

rośnie temperatura jak nie działa nawiew , a jak działa nawiew jest na cieple to schodzi do zera

poprostu załużmy że pokaże 110stopni włącze ciepły nawiew i zchodzi w doł a wcześniej miałem ze schodziło do zera

znczy wcześniej miałem że z niepełnych 90 stopni schodziło do zera

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiesz mi jaki mam mam 95rok 1.7td isuzu 82km i nie wiem jaki mam termostat albo jaki powinien tam byc bo słyszałem że powinien być jeden duży i dugi taki mał o taki mi chodzi

Please login or register to see this link.

taki powinien być czy taki zwykly ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w każdym sklepie motoryzacyjnym pan sprzedawca powinien wiedzieć jak potrzebujesz jeśli podasz mu jak masz samochód i silnik ,

jeśli nie będzie wiedział zmień sklep

na pewno drożej nie wyjdzie niż byś kupował na alllegro

Share this post


Link to post
Share on other sites

a którą strona powinien być termostat bo nie weim czy mam dobrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie ostatnio mam problem z temperatura bo utrzymuje się w granicach 90/100stopni czujnik temperatury wymieniony,czujnik wentylatora też ,termostat i pompą wody w tamtym roku wymieniane i mechanik mówi że są dobre,mechanicznie też mówi że wszystklo ok tylko czemu wysoka temperatura?mechanik mówi że licznik przekłamuje możliwe to ?a jak już to muszę wymienić licznik żeby powróciło do normy?proszę o pomoc

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki masz silnik?

Jak miałem VA X16SZ to standart to było 93 st C ( na wskaźniku ). Przy 98 st włączał wentylator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

c16nz ale wcześniej tego nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź sobie czy dobrze działa termostat. Odpal zimne auto ( po nocy ) i obserwuj przewód do chłodnicy ( obok filtra powietrza ). Jeżeli będzie chłodny az do ok 90 st C i później gorący - to dobrze. Jeżeli będzie sie robił ciepły razem z silnikiem to jest opcja że jest zblokowany na pół-otwarcia. Miałem tak kiedyś. Zimą nie mógł się dogrzać, a latem ciągle pod 100 st C....

Edited by Martimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To było w tamtym roku więc się mogło zepsuć do tego czasu. Druga opcjia to upg. Trzecia opcji masz nie sprawny termostat, czasem nowy jest wadliwy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co to upg?mechanik sprawdzał termostat i mówi że ok może że jak mierzył temperaturę to silnik miał 92stopnie a na liczniku 100 a czujniki były teraz wymieniane tylko termostat i pompą wody w tamtym roku

Edited by Karol19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka pod głowica. Weź termostat i daj go do gorącej wody jak się otworzy u sprawny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w tym coś jest. U mnie w VA. Gdy mam nagrzane auto i stoje w korku równeż to temperaturka skoczy do prawie 90 a gdy puszcze również ciepłe powietrze to spadnie do pierwszej białej kreski.

Czy to nie przez to, że nie nadążą ciepło odchodzić? Stary płyn chłodniczy itp. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to licznik nie może przeklamowac jak to mechanik mi mówił?tylko termostat lub upg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie masz sie czego czepiac. Zanim termostat zareaguje odcinajac chlodnice, zimna nagrzewnica powietrza odbierze tyle ciepla, ze wskazowka temperatury poleci w dol

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dochodzi do 90 potem schodzi lekko wskazówka na dół i trzyma... jak korek to do 95 dochodzi wiatrak zbija i tak dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chłodnica, nagrzewnica, czujniki, płyn --> nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj sprawdzilem czy ten przewod kolo filtra i tak cieply to on jest prawie caly czas tylko jak juz jest temperatura powyzej lekko 100stopni to zaczyna byc bardziej goracy tak powinno byc? i nie wiem co teraz robic bo temperatura utrzymuje sie w granicach 90/100 stopni a wczesniej bylo 90 i spadalo do pierwszej kreski

prosze pomozcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodziło mi o to, jak się nagrzewa silnik od "zimnego". Czy ten przewód robi się najpierw letni, później coraz cieplejszy, czy też zimny długo, a później ( ok 85 st C na liczniku ) nagle robi się gorący..

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to od zimnego jest letni a pozniej jak jest troche ponad 100stopni goracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to termostat najpewniej do wymiany, bo zacial sie w pozycji polotwartej. To tlumaczy wysoka temperature w korku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale w korku nie stalem tylko jak jade na prostej to wacha sie 90/100

a jakiej firmy termostat dobry bedzie zebym znowu nie wymienial za rok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba dobra plyn chodzacy ubywa ale pod korkiem oleju czysto oleju nie przybywa lecz odwrotnie

i mechanik tez mowil ze dobra

Edited by Karol19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...