Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest JariNC

Brak mocy po wcisnieciu hamulca i nie tylko Z19DTH

Recommended Posts

Guest JariNC

witam,

moze taki temat juz byl ale przeszukalem forum i na takowy nie natrafilem.

Mam problem z moja viki ,07r automat.

Problem objawia sie nastepujaco :

odpalam auto rano , jedzie normalnie do pierwszego hamowania ,kiedy juz wyhamuje i chce ruszyc auto strasnzie zamula nie ma kompletnie mocy .

podjechanie pod górke to problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gasze ,odpalam i albo jedzie dobrze albo juz zmula. jak sobie chce:(

Wczoraj na komputerze pokazało mi :uszkodzona przepływka i problem z EGR.

błedy sie nie kasuja ale co mnie ciekawi:

EGR czyszczony przezemnie wg wskazówek z forum dwa miesiace temu.

przepływka raczej nie moze siedziec skoro czasem jedzie normalnie.?

nie chce sie pchac w koszty niepotrzebne - bo moze ktos mial taki problem i to nie takowe podzespoły sa odpowiedzialne?

co ciekawe po kasowaniu błedów auto jechalo norlanie kilometr a po tej odległosci z predkosci 100km/h zaczelo mulic i zwalniac do 40-50.:/

naprawde zgłupiałem , te samochód to rzeka problemów. :/

Bardzo prosze o pomoc moze ktos sie spotkał z takim czyms.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:">

pozdrawiam

Edited by JariNC

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wygląda, że jednak słabo wyczyściłeś tego EGRa, błędy znikąd się nie biorą.

Please login or register to see this quote.

Jak dbasz tak masz, ja akurat jestem zupełnie odmiennego zdania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a bost sensor wyczyszczony? bogatszy o nowe swoje doświadczenia zapytam i Ciebe - poskładałeś wszystko dokładnie, nie uszkodziłeś przypadkowo jakichś przewodów podciśnieniowych itp?! Posprawdzaj dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JariNC

Please login or register to see this quote.

Auto nie kupiłem nowe ,mialo juz przebieg 200 000 i zaniedfbania wynikaja raczej od strony wczesniejszego wlasciciela.

Ja go mam od nowego roku i teraz wszystko wychodzi.

Przepustnica, EGR i bost były czyszczone razem. EGR bardzo ladnie chodzil po przycisnieciu nie blokowal sie.

Wczoraj kupilem EGR niesrtety uzywany i chyba jest padniety.

Czesc mechaniczna sie nie rusza wogole ,czecsc elektryczna przyciskajac ten maly bolczyk takze sie nie rusza - w moim przynajmiej w obydwu czesciach one sie ruszaly z lekkim oprem jakby na sprezynce.

Ale z ciekawosci i tak go zamontowalem,oczywiscie nie moglo byc inaczej jak brak efektu.

Moglem kupic nowy EGR ale chodzilo o czas by miec auto na swieta wiec dlatego kupilem uzywke.

Jak sie okazuje ,pieniadze zmarnowane.

Pytanie czy ktos wie jak sprawdzic elektryczna czesc egr? to by mi pomoglo zdiagnozowac czy to wogole wina egr bo tak jak mowilem wyczyscilem go bardzo dobrze.

POzdrawia i wesolych swiat zycze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ech, zawsze jest tak samo....egr czyszczony a jednak nie działa. Powtórzę po raz setny:

Na kształt uszczelki która się znajduje pomiędzy przepustnicą a EGR zrobić zaślepkę z puszki aluminiowej (po piwie). Wstawić uszczelkę pomiędzy EGR a przepustnicę i zrobić rundkę próbną koło domu (może pojawić się check ale autko powinno śmigać). Wróć i napisz czy pomogło, będziemy dalej doradzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czy kolega przeglądał forum?! temat o sprawdzeniu i czyszczeniu elektromagnesu jest obszernie opisany tutaj

Please login or register to see this link.

wystarczyło poszukać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JariNC

Please login or register to see this quote.

Egr dzis rozebrany ponownie , uszczelke ktora juz wzesniej mialem zamontowana narazie zdemontowalem ale jak juz mowilem wczesniej EGR byl miesiac temu czyszczony i nie byl zasyfiony.

Dzis przeczyscilem jeszcze raz EGR przepustnice i turboboost. nic to nie pomoglo.

Sadzilem ze to pomoze ale auto zachowuje sie identycznie jak wczesniej tj przez 3-4 km ciasnie ile fabryka dala , po tym czasie auto zwalnia padaja obroty do 2000,a km do 40.

Naprawde nie mam pomysłow, przeplywke odlaczylem ,szła nawet lepiej ale po pierwszym hamowaniu auto wraca do stanu zmulenia.

Dzis domowym sposobem sprawdzilem EGR , podlaczylem go do akumulatora i otwiera sie ,reaguje wiec sadze ze jest dobry. Ale jak to ze wszystkim pewnosci nie mam.

Moze ma ktos jakis pomysl ,dziwi mnie sytuacja ze kiedy sie zmuli , gasze auto odpalam za kilka minut i jedzie tak jak ma jechac. Nacisne hammulec i auto juz łapie muła.

Czy moze byc to zwiazane z zapchanym katalizatorem? czy moge go wyciac lub wybic jesli jest faktycznie zapchany?

Moze filt DPF (nie mierzylem stopnia zapchania) moze to on jest przyczyna?

Glupieje i licze na Waszą pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do akumulatora? EGR?

Kolego, zrób ZAŚLEPKĘ z puszki po piwie. Wstaw zaślepkę pomiędzy egr a przepustnice i zrób rundę próbną. Jeśli auto będzie śmigać - uwalony egr(puszcza lewe powietrze). Jeśli będzie muł - zostawiasz egr w spokoju i szukasz dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JariNC

POdlaczylem tylko napiecie ,chcialem sprawdzic czy i jak wogole sie zachowuje - no i zachowuje sie chyba normalnie tj otwiera przy napieciu ,zamyka przy braku napiecia.

co do tej zaslepki to proponujesz zaslepke bez dziurek czy z malymi dziurkami zeby troche powietrza choc przepuszczal ?

bo zaslepke z dziurkami juz mialem i nic to nie dało.

A co do bledów bo o tym nie napisalem to komp pokazał bład EGR i przepływki ktorych nie dało sie usunac.

a co do katalizatora to ma ktos jakas rade?

pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz mieć albo katalizator albo dpf [1]. Katalizator bywa praktycznie bezobsługowy, aczkolwiek przy twoim przebiegu mógł się już przytkać. Z dpf może być sporo problemów. Najpierw zawalcz z EGR bo to częsty problem w tym motorze

[1] By wiedzieć czy masz katalizator czy dpf, na słupku od strony pasażera odczytaj z tabliczki znamionowej wartość w kwadracie, 0.5 oznacza DPF a wartości powyżej 1.0 to katalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JariNC

Widze Omega7 ze masz duzą wiedze i bardzo mnie to cieszy.

sprawdziłem i okazuje sie ze mam DPF ,moze on jest zapchany ? czyli czeka mnie wizyta na kompie.

Blaszke do zaslepienia EGR napewno zrobie ale chyba juz nie dzis , w koncu Wielki Piatek.

Jak do czegos dojde to napenwo dalej napisze jak potoczyla sie sytuacja.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy przypadkiem winne nie jest podciśnienie ? Kolega pisze, że problemy zawsze zaczynają się od wciśnięcia hamulca, więc może vacu nawala i sterowanie turbiny nie wyrabia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zacznij od egr. Zajmie ci to jakieś 15 minut jeśli już opanowałeś odkrecanie egr. Potem do sprawdzenia pozostanie ci podciśnienie, dpf, klapy wirowe, wtryski, turbo... sporo drogich atrakcji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JariNC

Okazała sie dzis rzecz nie bywała.

Zabrałem sie za odrecenie EGR ale mimowolnie zerknąlem na wtyczke ktora jest za silnikiem , od strony rozrzadu z ktorej wychodzi instalacja na wiekszosc urzadzen silnika takich jak przepływka.

Wtyczka za metalową zapinke ktora jak sie okazało była luźna wiec ja docisnalem i spiąłem na bank dobrze.

Po tym manewrze zignorowałem na ten czas zaslepienie EGR i przejechaęłm sie autem.

Zrobiłem juz 30 km i autko jedzie caly czas dobrze- dobrze przyspiesza nic sie nie dzieje.

Jutro moze uda mi sie skasowac błedy i jesli wszystko bedzie ok (a taka mam nadzieje)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> to temat bedzie mozna uznac za rozwiazany.

Fakt ze jutro wyjezdzam na miesiac i autko bedzie stało - wiec wole zajac sie eszcze sprawą błedów - co do ktorych jestem pozytywnie nastawiony:D

O dalszym procesie poinformuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ciesz się tak. Możliwe że tym razem udało Ci się oszukać przeznaczenie. Wcześniej czy później i tak egr cie dopadnie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...