Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest gremed

Problem z lakierem

Recommended Posts

Guest gremed

Mam pytanie. W moim oplu były lakierowane jedne drzwi. To że patrząc w słońcu widać różnicę w odcieniu jakoś przeboleję, nie ma dramatu. Ale chyba coś komuś nie wyszło bo dołem w dwóch miejscach schodzi mi powłoka błyszcząca która odsłania pod spodem matowy lakier. Czy jest na to jakaś inna rada niż malowanie elementu?

Dzięki za odpowiedź.

Mój opelek

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie sadze zeby to byla wina lakiernika, moze myjesz auto gdzies na myjniach automatycznych a oni roznych srodkow tam wlewaja zeby domyc auto.

koledze kiedys w golfie V odparzylo caly lakier na prawym blotniku i masce po wyjezdzie z takiej myjni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest endmarek

Kolego z tego co piszesz bo nie widac tego na zdjeciu schodzi ci klar czyli lakier bezbarwny.Niestety trzeba to oczyscic,zmatowac i polakierowac jeszcze raz.W tym przypadku wystarczy polakierowac drzwi do listew:) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gremed

Please login or register to see this quote.

Na zdjęciach nie widać. Były robione wcześniej. Problem się uwidocznił po zimie. Rzeczywiście schodzi powłoka bezbarwna. Dzięki za poradę. Jak się spodziewałem nie obejdzie się bez malowania. Co do winy to upierałbym się jednak że to wynika z błędu przy lakierowaniu a nie sposobu mycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

źle położony lakier i takie są efekty, oryginalny lakier nawet poobijany kamykami z drogi nie odchodzi, zapewne lakiernik wytłumaczy, że on zrobił dobrze, przechodziłem temat w lakierni ASO, lakier płatkami schodził mimo kosmicznej ceny za lakierowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie oblazł klar na lusterku - i nie tylko u mnie bo widziałem też u innych

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak złazi clar, to wina za bardzo przesuszonej bazy podczas lakierowania.

Może ktoś wcześniej już lakierował obudowy lusterek a może tak mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi np schodzi klar z przedniego zderzaka, po bliskim kontakcie z karcherem na myjni.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W ogóle lakier na nim jest cały chropowaty jak by był malowany w garażu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gremed

Please login or register to see this quote.

Z lusterka mi też schodzi. Ale niewiele. Samochód był w leasingu, we firmie i z tego co widać po książce wszystko było robione w ASO w Krakowie. Ale trzy magiczne literki A-S-O nie zawsze mają z magią za wiele wspólnego. Albo może inaczej - właśnie to jest prawdziwa magia. Nie chcę tutaj śmiecić bo przytoczyłbym historię kolegi któremu w ASO forda lakierowali kilka części pomarańczowego Focusa ST. Z każdym dniem i tygodniem ich pracy, poprawek, ekspertyz i wyjaśnień sprawa coraz bardziej ocierała się o krainę czarów. Skończyło się na malowaniu całego samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

możesz napisać w którym ASO był robiony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gremed

Please login or register to see this quote.

Ale który? Mój opel czy ten ford?

Edited by gremed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z lusterek schodzi bo najczęściej się je obija i zapewne były powtórnie (źle) lakierowane, ja mam od nowości swoje auto więc wiem jaki mam lakier. Prawidłowo położony nie ma prawa odchodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak się postarasz to możesz spróbować odbudować te warstwę sprayem, tylko trzeba uważać żeby nie uszkodzić bazy, gdyż nie ma takiej wytrzymałości mechanicznej. Zrobić ładne przejście potem spolerować 2000 i pasta polerską i powinno wyglądać dosyć łądnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gremed

Please login or register to see this quote.

Ale sprayem rzucam co? powłokę bezbarwną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie zrobisz sprayem!! to trzeba drzeć do bazy, a nawet podkładu, żeby wyrównać przejście między lakierem bezbarwnym a bazą. Tu wchodzi w grę jedynie ponowne lakierowanie. Do tego jeśli mówisz, że w słońcu widać różnice w odcieniu trzeba cieniować 2 sąsiednie elementy.

P.S. Spray nie służy do lakierowania samochodu, tylko do uprzykrzania roboty lakiernikowi, który będzie to potem naprawiał... Wiem co mówię.

Edited by Primex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gremed

Ok. I tak pewnie się skończy na malowaniu. Na razie jest to mało widoczne ale pewnie będzie odłazić płatami do góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest blaciu

Według mnie takiego elementu nie trzeba malować bazą. Dobry lakiernik przygotuje powierzchnię którą masz i nałoży sam klar. Jednak z drugiej strony skoro mówisz że jest różnica w odcieniu to masz okazję to zlikwidować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba jakiś robot musiałby być a nie lakiernik żeby nie ruszyć bazy przy szlifowaniu kantu po oderwanym klarze. Polakierowałem już kilka aut, ale może się nie znam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przygotujesz tą powieszchnię do samego klaru i jaką masz pewność czy ten stary klar nie będzie się odparzać skoro już chodził .

Lakier w sprayu lubi ważyć baze . Jeśli klar odchodzi albo baza wyschła przed klarem , klar mieszany z nitro lub jakiś tani materiał .

Edited by gemboj11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy lakierowaniu nie ma co oszczędzać i kombinować. Miałem już do roboty Corse, którą ktoś wcześniej robił na odpierdziel przed sprzedażą. Na każdym elemencie mi potem podnosiło baze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem lakiernikiem z zawodu jak komuś schodzi klar, to napewno nie jest to oryginalny lakier, tylko za póżno położony na bazę. Kiedyś było do 2 godzin w temperaturze pokojowej 20lat termu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

A jak jest teraz to nie wiem przy nowych lakierach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem rok temu problem z lakierem bezbarwnym - schodził mi z przednich lewych drzwi w okolicach listew. Pojechałem do ASO i tam mi zrobili wszystko na gwarancji a lakier dopasowali tak że nie ma żadnej róźnicy w kolorystyce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przesuszona baza albo lipny klar.

Klar nakłada się od razu po zmatowieniu, max 10 minut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...