Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość gatito

Centralny zamek Opel Calibra / Vectra A

Polecane posty

Gość gatito

Witam

Mam w oplu calibrze centralny zamek ale z kluczyka a chciałbym założyć centralkę i otwierać z pilota.

W poniższym linku są zdjęcia przewodów i kostek które znajdują siię obok dźwigni do podnoszenia maski. Wskażcie mi proszę które przewody są do centralnego zamka (sterowanie drzwiami kierowcy) , a które przewody (kostka) jest od kierunkowskazów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pozdrawiam

Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co Ci potrzebne do podłączenia centralnego z pilota to 6 przewodów, które musisz odszukać.

Wszystkie kabelki są koło siebie w lewym słupku:

1. +12V - przewód koloru czerwonego

2. MASA - przewód koloru brązowego

3. OTWÓRZ - przewód koloru brązowego z białym paskiem

4. ZAMKNIJ - przewód koloru brązowego z czerwonym paskiem

5. Kierunek lewy - przewód koloru czarnego z białym paskiem

6. Kierunek prawy - przewód koloru czarnego z zielonym paskiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gatito

czy ten brązowo biały i brązowo czerwony to jest to:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

mój centralny zamek to :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

schemat na ostatniej stronie.

jak to ze soba połączyć.

bo daje + i -

brązowo biały do brązowego w centralce

brązowo czerwony do pomarańczowego

i nie działa. wiem ze jest kilka możliwości . sterowanie plusem , minusem i coś jeszcze , jak to powinienem podlaczyc?

i czy ten brązowo biały, brązowo czerwony to te co trzeba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na schemacie przewody sterujące pracą zamka idą bezpośrednio ze złącza drzwiowego x31 do centralki umieszczonej w słupku po stronie pasażera.

Nie ma po drodze żadnej złączki, więc będziesz musiał się wpiąć "na lewo". Najpierw wybadaj która wiązka idzie do drzwi i wyszukaj w niej przewodów brą-bia i brą-czer. Następnie wbij szpilkę, zewrzyj do masy i zobacz czy będzie jakaś reakcja zamka. Jeśli tak, to są to właściwe przewody i do nich będziesz musiał się podpiąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gatito

ok . znalazłem odpowiednie przewody . ale jak to teraz podlaczyc . sterowanie masa , plusem , czy jeszcze jakos inaczej , wiem ze niektóre przedowy łączyło sie ze soba , nawet kilka. a niektórych wogóle sie nie podłącza w zaleznosci od sposobu podłączenia , jak to zrobić bo próbowałem i tak i tak i nie działa . nie mam pewności czy dobrze to robie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz podpinasz tak jak napisałeś w poprzednim swoim poście:

- brązowo biały do brązowego w centralce

- brązowo czerwony do pomarańczowego w centralce

Z tego co napisałeś wcześniej udało Ci się zasilić centralkę (czarny do masy, czerwony na +), więc masz już wszystko co potrzebne do sterowania zamkiem.

Sterowanie jest masą, czyli wszystko się zgadza i po podłączeniu w ten sposób musi działać.

Potem podłączasz kierunkowaskazy, czyli te przewody o których pisałem (czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem łączysz z dwoma zielonymi z Twojej centralki w dowolnej kolejności).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MichalKrzykawski

Witam wszystkich, mam pytanie - samochód to Vectra A 1.8 z 1994 roku, wersja nadwozia Hatchback/Liftback. Na wyposażeniu jest centralny zamek z kluczyka (fabryczny). Chciałem jak wiele osób dodać patent centralnego zamka z pilota, chcę zakupić centralkę z pilotami i wyczytałem już, że zamki sterowane są masą (minusem) i czasowo impuls 1 sekunda. Na allegro większość sterowników działa w trybie 0.5 sekundy lub 3.5 sekundy. Pytanie brzmi - czy taki zestaw będzie działał czy nie, czy może ktoś mi to w miarę łopatologicznie wyjaśnić ? Jeżeli np 0.5 sekundy będzie za mało to czy cenrala Oplowska będzie współpracować z centralką z Allegro w trybie impulsu 3.5 sekundy ?

Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

STEROWANIE PLUSAMI LUB MINUSAMI 0,5s./3,5s. i dziala na 0,5 s bez problemu mam jeszcze nawet podłączone otwieranie bagażnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MichalKrzykawski

Czyli 0.5s mimo, że w oplach jest 1s będzie działać ?

Edytowano przez MichalKrzykawski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie działa jak kupisz bx10 to napewno i u ciebie będzie działać skąd jesteś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Innych marek też działają

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Już tego z allegro trochę podłączyłem w opelkach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Działa, działa.

Spokojnie a na przyszłość, to w OPLU wszędzie STEROWANIE ZAMYKANIEM I OTWIERANIEM JEST REALIZOWANE MASĄ !!!

A te zestawy z allegro są uniwersalne, więc można zaadoptować do różnych zamków w wielu autach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MichalKrzykawski

Witam, zakupiłem zestaw BX10 Carprotect zgodnie z doradzeniem kolegi lukaszedix20xev, zdjąłem osłonę progu przy kierowcy i tam wpiąłem się do fabrycznej wiązki Oplowskiej, podłączyłem wszystko ale widocznie gdzieś popełniłem jakiś błąd, mianowicie samochód się zamyka z pilota, ale otwierać się nie chce.

Link do schematu mojego zestawu z allegro :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zworka blokowania drzwi jest wpięta w piny blokowanie elektryczne 0.5s tak więc dobrze, zasilenie centralki też jest podłączone raczej prawidłowo gdyż reaguje na komendy z pilota (zamykanie działa, funkcja 'mrugania światłami' ( bodajże nazywa to się 'panic') działa, kierunkowskazy podłączone dobrze.

Poniżej rozpiszę dokładnie kolory kabli które łączyłem, mam nadzieję, że ktoś z forum znajdzie i pokaże mi błąd :

1. +12V - przewód koloru czerwonego w wiązce opla połączony z przewodem koloru czerwonego centralki BX10

2. MASA - masa samochodu, punkt połączenia z budą połączony z przewodem koloru czarnego centralki BX10

3. OTWÓRZ - przewód koloru brązowego z białym paskiem w wiązce opla połączony z przewodami centralki BX10 : biały/czarny, zółty, żółty/czarny oraz z masą

4. ZAMKNIJ - przewód koloru brązowego z czerwonym paskiem w wiązce opla połączony z przewodem koloru białego centralki BX10

5. Kierunek lewy - przewód koloru czarnego z białym paskiem w wiązce opla połączony z przewodem koloru niebieskiego centralki BX10

6. Kierunek prawy - przewód koloru czarnego z zielonym paskiem w wiązce opla połączony z przewodem koloru niebieskiego centralki BX10

No i jeszcze jedno pytanie - na forum w tym temacie forumowicz simeone zamieścił schemat wiązki opla i wg niego powinien w niej być kabel brązowy czyli masa - ja w mojej wiązce nie mogę znaleźć takiego kabla, a w pobliżu miejsca montażu centralki BX10 nie mam wygodnego punktu masy/połączenia z budą auta - pytanie brzmi czy jest możliwość że u mnie kabel masy ma inny kolor niż brązowy ?

Samochód to Opel Vectra A Hatchback/Liftback 1.8i KAT 1994 rocznik, fabrycznie na wyposażeniu był oryginalny centralny zamek.

Edytowano przez MichalKrzykawski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłeś prawidłowo. Jeśli masz oryginalną centralkę KIEKERT'a to na bank masz tam brązowy przewód masowy ! Jeśli auto Ci się nie chce otworzyć, to widocznie masz coś nie halo. Aby się przekonać czy wszystko działa, najpierw podaj masę (kabelkiem) na przewód brązowy z białym paskiem. Jeśli auto się otworzy, to jest to prawidłowy przewód. Kolejna rzecz, podłącz multimetr do tej Twojej zakupionej centralki. Na impulsie "otwórz" na chwilę powinna pojawić się masa - wówczas będzie jasne, że Twoja zakupiona centralka jest dobra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MichalKrzykawski

Po odłączeniu wszystkiego, przelutowaniu na nowo lutów na płytce głównej centralki kupionej na allegro i podłączeniu się na nowo do kiekert'a smiga az milo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzieki, pozdrawiam!

Edit 13.09.2012

Mam prośbę - może ktoś poradzić gdzie najbliżej kiekerta znajduja sie przewody kierunków, chciałem podpiąć pod centralke sterowaną z pilota. Wiem że na bank przewody kierunkow sa w progu po stronie kierowcy ale to trochę daleko :/

Edytowano przez MichalKrzykawski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, przyłączam się do prośby - możecie podać najbliższe miejsce do wpięcia się z kierunkami do centralki BX10 ?? Z góry dzięki za pomoc.

P.S. Oczywiście centralka zostanie zamontowana przy fabrycznej centralce zamka centralnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najblizsze miejsce to prog kolo nog kierowcy. Zastanow sie nad przeniesieniem centralki wlasnie tam. Znajdziesz tam zlacze-kostke od wiazki drzwi kierowcy gdzie znajdziesz kable sterowania "zamknij" i "otworz". Zasilanie mozesz podpiac do skrzynki bezpiecznikow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×