Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
berti666

Olej w płynie chłodnicy + komunikat

Recommended Posts

Dzisiaj robiąc trase niecale 300km na powrocie wyskoczyl mi komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chlodnicy. Zatrzymalem sie zagladam poziom jest ok a w zbiorniku czarna maź. Powodem komunikatu bedzie czujnik poziomu oleju w zbiorniczku? A olej uszczelka glowicy? Jesli tak to co przy okazji zrobic oprocz wymiany uszczelki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź czy to olej. zrób test obecności co2 w układzie. Niekoniecznie uszczelka czy głowica. Jeśli tak to wymiana zaworów uszczelnień zaworowych dotarcie gniazd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wykonac ten test?

Share this post


Link to post
Share on other sites

naljlepiej w ASO powinni miec odpowiednie urzadzenie do tego,rzadko ktory mechanik ma taki sprzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok rozumiem duzo taki zabieg moze kosztowac? Niewiem czy dam rade ogarnac temta przed swietami , moge z tym jezdzic narazie czy lepiej nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są też firmy które zajmują się chłodnicami itp. i oni często mają urzędzenia żeby sprawdzić czy to uszczelka

Co do rzeczy które można zrobić przy okazji:

-Uszczelka Głowicy

-Uszczelki Kolektorów

-Uszczelka Pokrywy Zaworów

-Nowe Śruby Głowicy

-Planowanie Głowicy

-Wymiana uszczelniaczy zaworowych

-Wymiana Oleju i Płynu Chłodzącego z dokładnym płukaniem układu

Koszt to gorszowe sprawy kolego, może 30-40zł, ja tyle płaciłem, ale już jakiś czas temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

za co placiles kolego te 30-40zl za wszystko ? bo tak wynika z tego co napisales

Please login or register to see this quote.

masz kompletna maz w zboirniczku ?

ja bym z tym nie jezdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim razie podjade jutro i sprawdze. A jesli nie olej to co to moze byc? No i czy moge z tym narazie jezdzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w DTI jest jeszcze chlodniczka oleju.moze ona spowdowala takie "cyrki"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra jutro podjade do mechanika i niech mi to sprawdzi. Lepiej wiedziec co to moze byc zeby nienaciagali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zobacz jeszcze bagnet od oleju,czy olej jest czysty,czy ma jakis inny kolor,albo maź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło o cene testu na obecność co2, źle się wyraziłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak zrozumialem ze o co2 chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Co do oleju sprawdze. Kolor to on zawsze nawet po wymianie mial czarny a nie taki przezroczysty. Mysle ze olej bedzie ok bo plynu mi nie ubylo nawet kapke.

Jednak to niejest oleje tylko syf ktory zbierał się w zbiorniczku gdy spuszczałem płyn leciał prawie że czysty, narazie zalałem specyfika do czyszczenia ukladu przejechalem z 20km i narazie nic dzis jak dam rade wymienie na płyn. I mam takie pytanie nie mogłem znaleść żadnego węża ktorym bym mogł spościć plyn z chlodnicy. Spuszczałem przez kompresor w przewodach dochodzących do zbiorniczka. Lecz niewyplukałem całosci plynu. Mógł by ktoś powiedzieć gdzie dokładnie jest tam jakiś przewód żeby spuścić ten płyn z chłodnicy?? Może jakies foto?? Pół dnia się wczoraj męczyłem i nie znalazłem. Może trzeba zderzak ściągać??

Edited by berti666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mialem ten sam problem syf w zbiorniczku i komunikat balem sie ze glowica puszcza ale uklad zostal caly wyczyszczony 2 razy plyn nalalem na nowo i juz smigam 2 tyg jest ok nic sie nie dzieje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...