Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dOmInIkBp

Po wymianie pirścieni x20xev

Recommended Posts

Witam jestem własnie po wymianie pierścieni uszczelniaczy planie głowicy i wszystkich uszczelek .

Mam pytanie uważałem ze po takim zabiegu silnik będzie jak zegarek i z olejem będzie spokoj teraz widze że na rozgrzanym silniku jak postoje np troche na światłach to zakopci na niebiesko jak dam gazu pożniej ustępuje potem znowu postoje dam gazu i zakopci rano tego nie ma przejechałem dopiero 150km po wymianie byłem u mechanika który mi to robił powiedział pierscienie muszą się dotrzeć i ułożyć kwestia 2 tys km i będzie wszystko dobrze co wy o tym sądzicie bo wydałem kase i się troche martwie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pytanie jakiej firmy są założone pierścienie.

Fakt jest faktem że świeżo po wymianie może brać trochę oleju i mechanik ma rację, to wszystko się musi ułożyć i dotrzeć właśnie przez te ok 2 tys km - w tym czasie nie kręć silnika do odcinki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poczekaj te 2tys i zobacz. Mógł teraz puścić dół i będzie żłopać olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A dół to nie pierścienie??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moge wiedzieć ile Cię to wszystko kosztowało??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

porządna kapitlka w częściach to około 800zł. plus mechanik i zrobienie głowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik ma rację, wszystko musi się ułożyć. Mój po takim zabiegu wypił ok 0.5l przez 2tyś. Od tamtej pory nic nie ubywało do teraz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to akurat uszczelka miski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pamiętaj aby go nie katować max 3,5-4 tyś obrotów przez ten okres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierścienie Firmy GOETZE reszta uszczelek pod głowice uszczelniacze itp firma ELRING koszt roboty 600zł znajomy mechanik mi to robił koszt uszczelek wszystkich koło 700 zł . Tak wiem że przez jakieś 2 tys km trzeba delikatnie jeżdzić chodzi mi tylko o to czy jak puści damka niebieskiego czy to ustanie bo się troche martwie aha i co wy myślicie o tych 2 firmach podobno dobre ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Firmy dobre i jak robota zrobiona dobrze to po okresie docierania powinien przestać brać olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no chyba że tuleje cylindrów nie były mierzone a są jajeczja.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> co w xev się zdarza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówił że tuleje wporządku rozmawiałem z nim normalnie i mówił że napewno są dobre bo sam pytałem nie wiem jak to sprawdził ale jeśli było by coś nie tak to napewno by to ze mną skonsultował przed zrobieniem tak mi powiedział zalałem ją olejem Motul 6100 synergie 10w40

Share this post


Link to post
Share on other sites

to optymistyczne podejscie troche ze przestanie kopcić... raczej nie powinien kopcic od początku, po złożeniu

i albo ktorys uszczelniacz został uszkodzony albo pierscien, albo rysa jest na gładzi niezauwazona... różnie moze byc

w kazdym razie na razie mozesz tylko delikatnie jeździc i obserwowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

olej jesli oryginalny to wlales bardzo dobry, chociaz ja dałbym pełny syntetyk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zmieniałem w VA pierścienie to nic się nie działo od początku. Pierwsze 2-3 tys km spokojnie celem dotarcia i praktycznie zerowe zużycie oleju. Pojeździj trochę i sprawdź cisnienie na cylindrach. U mnie po 2 tys było równiutko po 13 ( a przed wymianą 11, 12, 11, 7 ).....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba że kolega wyjechał i chciał sprawdzić ile teraz autko może i dał mu po garach, jeżeli tak to niestety będzie skucha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aa, i jeszcze jedno - po tych 2 tys km olej do wymiany rzecz jasna.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie martw się nie przeczytałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poprostu nie doczytałem i myślałem, że zrobił tylko górę.

Jeśli nie wstawiałeś mu po remoncie to jeśli nie przestanie pić to reklamacja u mechanika. Po remoncie nie powinien pobierać oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Marcin, VA miała tak toporne silniki że podejrzewam jak ktoś się nie przyłożył do wymiany pierścieni to i tak było dobrze - lepsze materiały, większe tolerancje a niestety im nowszy samochód tym jest gorzej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to się akurat zgadza. Ale tak czy inaczej dymić na niebiesko nie powinien.... Tak czytam jeszcze raz objawy z pierwszego postu i tak myślę - moze pierścienie są źle ustawione na jednym z tłoków i nie mijają się zamkami.. To moze skutkować przedostawaniem się oleju do komory spalania. test kompresji powinien to ujawnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie kijowo zalozona uszczelka pod glowica. u mnie zlopala olej przed robota glowici, zrobilem glowice i zalozylem uszczelke z Z20LET powiem ze juz zrobilem 10 tys km jest narazie wszystko ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co ma uszczelka pod głowicą do kopcenia na światłach?? To zupełnie dwie różne rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wasze opinie narazie będe jeżdził zobacze czy coś się zmieni po tych 2 tys km jeśli nie oddam na gwarancje i tyle aczkolwiek mechanik jest przekonany ze to przejdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam taką nadzieje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...