Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Blaziu

Sinusoida mocy

Recommended Posts

Dordzy koledzy, nie wiem czy macie podobnie ale raz na jakiś czas uruchamiając silnik(nie ważne ile samochód stał) i ruszając w miasto zdarza się że samochód dobrze się "zbiera" dopiero w okolicach 2000-2500 obr. czyli w momencie załączenia się turbiny, a czasami jest tak że od samego dołu ciągnie jak szalony, oczywiście te momenty uwielbiam i nie mogę się powstrzymywać aby nie poszaleć trochę na ulicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Zastanawia mnie od czego to zależy, w czym może tkwić problem bo na pewno nie w temperaturze silnika, przeważnie po odpaleniu czekam chwilke i ruszam choć przy tych temperaturach i dodatkowej nagrzewnicy robić tego nie muszę.

Czy ktoś z Was ma podobne odczucia?

Dodam że mam zmodyfkowany kolektor,częściowo zaślepiony EGR i brak DPFa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dziwne troche ale moze masz zludzenie optyczne... Ja np po przeskoczeniu na 17 mam wrazenie ze jedzie sie wolniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mimo zaślepienia EGR i tak część mechaniczna się blokuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisałem wcześniej że po przejściu na 17" felgi i szersze opony samochód jeźdz szybciej, byłem na prawdę zdziwiony, no ale teraz znowu złapał małe muła, źle nie jest ale to chyba nie jest nic normalnego dlatego napisałem ten temat.Zdawało mi się że ktoś już miał podobny "problem" tylko nie mogę sobie przypomnieć kto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odnośnie EGRa ciężko mi cokolwiek powiedzieć, EGR nie jest całkowicie zaślepiony tylko nałożona jest uszczelka z 4 otworami kupona w salonie Fiata, po czyszczeniu w niedzielę nie było źle ale od wczoraj zrobił się taki większy muł, pewnie po kilku dniach znowu będzie dobrze, ale wolałbym aby na okrągło było tak jak wcześniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Blaziu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie masz jednak problem z tym EGRem, albo coś ze sterowaniem turbiny. Tak sobie od czasu do czasu kombinuję, że zaworek sterujący turbiną jest w sumie bardzo delikatny i wystarczy kropelka wody czy jakiegoś oleju żeby spowodować jego dysfunkcję, gdy silnik się nagrzewa wilgoć może zniknąć, olej się rozrzedzić i problemy znikają. Zastrzegam, że to tylko przemyślenia, niekoniecznie słuszne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam pomysl wes pocisnij dobrze fure na wysokich obrotach i zobacz czy to cos da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też stawiam na EGRa, turbina załącza mi się za każdym razem więc to chyba nie ona.

Wieczorem jechałem na mecz i jechał normalnie, z pracy lekki muł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i po kilku dniach lekkiego muła wszystko wróciło do normy, tydzień temu wymieniłem EGR, kilka dni temu kostkę 3 wtryskiwacza ale to nic dało, co prawda silnik sie lepiej kręcił ale dopiero po tych kilku dniach aż chce się jeździć, szkoda tylko że za dzień może 2 wszystko powróci i dalej będę się zastanawiał co jest nie tak...

Nikt z Was nie ma podobnych odczuć w swoim samochodzie? za każdym razem tak samo reaguję na pedał gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobnie, tez mi sie wydaje ze raz chodzi lepiej a raz gorzej, EGR mam zaslepiony calkowicie ale i tak dalej wydaje mi sie ze jest cos nie tak. Na niskich obrotach jest przymulony a na wyzszych juz lepiej idzie i do tego bardzo kopci caly czas ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie kopcenie się skończyło jak wymieniłem kolektor ssący made in Jabolkg, dzisiaj wlałem koncentrat do czyszczenia wtryskiwaczy na dużej rezerwie, przejchałem się kilka kilometrów i zalałem standardowo Verve, zobaczymy czy coś się zmieni.

ale ciesze się że nie tylko ja mam takie odczucia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko Ty masz takie odczucia, bo np. u mnie najpierw wywaliło błąd dot. niesprawnego zaworka podciśnienia, następnie po wymianie zaworka na nowy, dokładnym sprawdzeniu i wyczyszczeniu przewodów podciśnienia nadal co pewien czas odczuwam, że auto nie jedzie w zakresie 1200-2000 obr. Nie zawsze tak jest, ale zdarza się. Błędu już żadnego nie ma. U mnie na pewno nie jest to wina EGR, ani też przepustnicy. Dolot szczelny, intercooler sprawny, bez oleju w środku. Obstawiam albo nie do końca sprawne działanie samego nowego zaworka, albo jakieś problemy z vacu. W teście zaworu sterowania turbiny pokazuje 109 kPa, zadane jest 120kPa, ale tak miałem zawsze i autko jeździło normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też szukałem nieszczelności w różnych rurkach, zaworach pompke od turbo też sprawdziliśmy, niestety niczego się nie dopatrzyliśmy z kolegą...

nie wiem dlaczego, ale ten samochód lepiej chodzi jak pada deszcz... nie wiem co to ma z tym wspólnego ale lepsza jazda tym samochodem głównie kojarzy mi się z kiepskimi warunkami atmosferycznymi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura powietrza - przepływomierz a więc i dawki paliwa itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli na co zwrócić uwagę? co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, u mnie problem miejmy nadzieje rozwiazany... Nieszczelny intercooler jak sie okazalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co dokładnie zrobiłeś, wymieniłeś? od kiedy masz naprwiony intercooler? żeby to nie były odczucia chwilowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to sam sobie odpowiedziałeś czemu czasem auto lata lepiej a czasem gorzej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedziałem? hmmm niestety dalej nie wiem od czego to zależy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Im powietrze chlodniejsze/wilgotniejsze tym wiecej wchodzi go do silnika.

wieksza ilość tlenu oznacza lepsze spalanie i tym samym wiekszą moc

turbina tłoczy chłodniejsze powietrze to i intercooler ma mniej roboty z jego chlodzeniem a przy okazji cooler lepiej oddaje ciepło bo temperatura otoczenia niższa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomimo tego że napisałeś to bardzo prostym językiem ja na mechanice się kompletnie nie znam dlatego powiedz jeszcze od czegoś byś zaczął sprawdzanie aby wykluczyć wszystkie możliwe usterki/przyczyny takiego zachowania samochodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie mechanika, to fizyka i bardzo mi przykro że auta jej ulegają

tego nie naprawisz bo to normalne zjawisko że auto lepiej jedzie gdy jest chłodniej a gorzej gdy jest cieplej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeśli auto nie wyrzuca żadnych błędów to szukanie jakichkolwiek usterek to jak szukanie igły w stogu siana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli "ten typ tak ma"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

mam nadzieje że całe lato nie będzie mułowaty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to na pewno zudzenie bo auto zapier...nicza jak nigdy wczesniej, bardzo kopcilo a teraz wcale. wiec jest OK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kopciło przez intercooler? słyszałem o problemach z DPFem lub kolektorem ssącym ale nie z intercoolerem.

Wieczorem zaczeło padać i samochód znowu zaczął lepiej jechać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mialem to samo, jak padalo jezdzilo lepiej... jak masz zatarte klapy wirowe kolektora tez bedzie kopcic bo ogolnie kopci jak masz za bogata mieszanke czyli za malo powietrza, sprawdz sobie np opcomem cisnienie ladowania turbiny u mnie bylo za niskie, po wymianie intercoolera zupelnie inne auto... jesli sie nie znasz na mechanice.... sam nic nie zrobisz, jedz do kogos kto Ci to ogarnie. Sprawdz weze wszystkie i intercooler. Ja jestem w szoku jak to auto chodzi po wymianie intercoolera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do DPF'a to juz okolo roku nie mam tego ustrojstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...