Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest zmijapl

Nierówne obroty, piszczenie na biegu jałowym

Recommended Posts

Guest zmijapl

Witam, mam problem z moją VB X16XEL. Dziś rano po kilkunastu km, zaczął nierówno pracować silnik, na biegu jałowym obroty były lekko podwyższone ok.1200 obr/min. Posiadam instalację gazową sekwencje Stag200, ale nierówne obroty występują również po przełącznieu na benzynę. Od czasu do czasu obroty na maxa, musiałem gasić samochód albo odpuścić trochę sprzęgła na biegu żeby obroty się unormowały. Po przejechaniu kilkudzieśięciu km, nastąpił kolejny problem. Podczas hamowania silnikiem, albo po wciśnieciu sprzęgła zaczynał wydobywać się pisk. Piszczenie zawsze ustaje podczas ruszania lub przyspieszania, przy jeździe jednostajną prędkościa występuje niewielki piszczenie, ale zdecydowanie bardziej ciche niż na biegu jałowym czy hanowaniu. Bardzo proszę o pomoc bo nie mam pojęcia od czego zacząć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlokalizuj skąd wydobywa się owo "piszczenie". z komory silnika?? Czy na Pb, czy na LPG, czy też zawsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszczenie to zapewne pasek osprzętu domaga sie wymiany.

Jak zacznie piszczeć spryskaj wodą pasek, jak przestanie lub zacznie jeszcze bardziej to masz pewność.

Jeśli chodzi o nierówne obroty, sprawdz styki silniczkow krokowych i czujnik położenia przepustnicy.

Ja u siebie mialem wlasnie taki problem i winą styki czujnika przepustnicy.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zmijapl

Witam serdecznie, pojechałem do mechanika, bo niestety sam nie mogłem zlokalizować tego piszczenia. Okazało się, że winna temu jest dziurawa przewód gumowy w rejonie kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak dla mnie to krokowiec do wymiany miałem to samo z obrotami, koszt nie duży i sam wymienisz chwila roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...