Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

grzespb

Vectra B 1.7 Td duze spalanie mała moc???

Recommended Posts

Witam.

Czy przyczyna duzego spalania i mniejszej mocy moze byc nie szczelność tlumika drgań?? bo jak sie przygazuje to starsznie z niego leca spaliny??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym szukał przyczyny w układzie zasilania - paliwowym i dolotowym. Jaki to kolor spalin ?? Jeśli mocno kopci na czarno to problem leży zapewne po stronie turbiny, nieszczelności w układzie dolotowym. Problemu ze spalaniem szukałbym raczej w układzie paliwowym - wtryskiwacze, pompa wtryskowa - jest wiele możliwości.

Napisz więcej szczegółów o aucie i o tych objawach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kopci ani na niebiesko ani na czarno tyloko jak sie depnie to na szaro(bialo) jakos tak..

W zime bylo wyminiane :

Termostat

Alternator

Rozrusznik. Ale chyba to nie nic wspolnego z tym.

I tak jak pisalem na poczatkuukladu wydechowego niby alla tlumik drgan jest jakas puszka z wylotami powietrza i z tamtad duzo spalin ucieka...maniek19 widze ze Ty masz tez VB 1.7 TD powiedz mi masz tam takie cos?? bo mi sie wydaje ze tlumik dragn wyglada troche inaczej (taka siatka)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jeszcze przed katalizatorem jest taki łącznik - coś jak tłumik drgań właśnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli chodzi o spalanie i kopcenie to walczyłem/walczę u siebie już jakiś czas z podobnym problemem. Zacząłem od wymiany lejących końcówek wtryskiwaczy. Spalanie się troszkę zmniejszyło, jednak kopcenie pozostało. Dopiero po zmniejszeniu dawki paliwa na pompie wtryskowej kopcenie ustało i jeszcze troszkę zmniejszyło się spalanie - chociaż rewelacji nie ma bo aktualnie wychodzi mi średnio ok 7,5 - 8 litrów :/

Jednak po wymianie tych końcówek wtrysków i zmniejszeniu dawki na pompie autko zaczęło nierówno pracować (falujące obroty), fachowiec stwerdził początki końca pompy wtryskowej (jakieś minimalne rozszczelnienie)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Przez całą zimę jednak autko bezproblemowo odpalało, nie miałem najmniejsego problemu, więc na razie jeżdzę z lekko falującymi obrotami i takim spalaniem jak wyżej napisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by maniek19

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi tez wlasnie spala ok 8l/100 a na poczatku kolo 6 max w miesicie...A nie jest to tak ze przez ten tlumik drgan ze dostaje wiecej powietrza i od razu wieksza mieszanaka z paliwem sie robi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie nie w tłumiku drgań leży problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jeszcze zapytam o jedno - długo już jeździsz tym autkiem ?? Robiłeś w nim kiedykolwiek regulację luzów zaworowych (powinno się je sprawdzać co ok. 60 tys. km)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> I jak z filtrami - powietrza, paliwa ? Dawno wymieniane ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko mam 2 lata i nic nie regulowalem...jak to sie wogole sprawdza i reguluje? Filtry wymienione:) a powiedz mogo cos sie stac jak odpalalem auto raz z popychu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups - mógł się przestawić rozrząd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> Lekkie przestawienie rozrządu może powodować złe spalanie mieszanki co z kolei może powodować kopcenie. Brak mocy też jest możliwy jeśli rozrząd jest przestawiony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czyli co teraz zrobic??

Share this post


Link to post
Share on other sites

odstawic do kumatego mechanika,sprawdzic luzy zaworowe i rozrzad

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzy i rozrzad sprawdzone jest z tym ok. Mechanik powiedzial ze silnik odpala i chodzi idealnie... ja juz nie mam sil do tego auta... a co ktos mi powie gdzie jest czujnik temperatury pompy wtryskowej?? bo czytalem ze to moze byc przyczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma czujnika temperatury pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm..... To co to moze byc pompa, wtryski??? a na jakiej zasadzie jest dawana dawka paliwa?? jak to jest mechanicznie ustawiane to chyba nie moze sie sama zwiekszyc dawka paliwa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro luzy zaworowe i rozrząd ok to pozostają wtryski i pompa. Dawka jest ustawiana tylko i wyłącznie mechanicznie na pompie wtryskowej (za pomocą śrubki)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Możesz zacząć od zmniejszenia dawki na pompie - o ile nie odbije się to na znacznym zmniejszeniu mocy - ogólnie dobrze jakby ktoś kumaty zerknął na pompę w autku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam pytanie: czy to cos moze miec wspolnego z czujnikiem temperatury wody ponieważ jak wspomnialem termostat zostal wymieniony i ostatnio zauwazylem :

2 dni temu 15 stopnii na plusie stoje w korku po bardzo krotkiej trasie temp wody ok 100 stopnii i wlaczyl sie wentylator a np dzis temp 10 stopnii i temperatura kolo 80 (na trasie 25 km deptalem tak konkretnie.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...