Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

xbeer

tylnia szyba naprawa żył - odpięcie napiecia czy jest bo miernik szaleje?

Recommended Posts

Witam,

chciałbym naprawić sobie żyły w tylniej szybie i nie wszędzie widać przerwanie totez chciałem zbadać miernikiem gdzie jest przerwa ale .... cały system żył jest połączony i badanie miernikiem się nie przydaje - czy gdzieś jest odpięcie całego obwodu żebym mógł sprawdzić miernikiem każdą żyle oddzielnie czy nie ma takiej możliwości?

naprawiałem te żyły srebrnym klejem (takim

Please login or register to see this link.

)

niby do takich rzeczy ale nic powiem szczerze nie pomogło i muszę szukać przerwań których juz nie widzę do końca albo ten klej jest z d*py i nie wiem.

proszę o pomoc.

z góry dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety... wszystko jest połączone do dwóch punktów zbiorczych po obu stronach szyby, więc odpiąć nie ma szans.

Akurat nigdy podgrzewania szyby nie naprawiałem, więc nie mogę się wypowiedzieć na temat jakości tego kleju.

Ogólnie pozostaje Ci więc przeszukanie po kolei każdej ścieżki. Chociaż jak włączysz ogrzewanie szyby to chyba widzisz, które żyły nie grzeją i na tych musisz się skupić. Najlepiej weź kogoś to pomocy, kto będzie z drugiej strony szyby świecił Ci mocną latarką, podświetlając po kawałku te niegrzejące żyły. Pod światło powinieneś zobaczyć ewentualne pęknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten klej jest dobry ale na pęknięcia nie większe niż 0,5 mm - 1 mm na dłuższe ubytki nie da rady. Wiem bo w poprzednim aucie miałem to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co będzie dobre na takie ubytki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerwy można znaleźć przy pomocy miernika:

Włącz ogrzewanie szyby, następnie mierz napięcie między masą a żyłą na środku szyby (po kolei każdą). Jeśli napięcie będzie wynosiło 0V lub ok. 12V to ta żyła jest uszkodzona.

Następnie przesuwaj sondę miernika po po uszkodzonej żyle aż znajdziesz punkt w którym napięcie się zmieni (z 0V na 12V lub odwrotnie).

I już wiesz gdzie masz dziurę.

Ale czasem żyła może być przerwana w kilku miejscach to po zaklejeniu jednego trzeba szukać następnego.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie jest masa na tej szybie"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy tym pomiarze nie jest istotne czy podłączysz się do masy na szybie czy do +, wyjdzie to samo.

Napisałem "masa" bo możesz podłączyć ją do jakiejkolwiek metalowej części auta i jedną rękę będziesz miał wolną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...