Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jamanek

Padnięta turbina? POMOCY!! CDTI 120km 1,9 DT

Recommended Posts

Witam parę godzin temu wracając ze szpitala przyspieszając na 3-cim biegu nagle Viki straciła moc zapaliło się auto z kluczykiem dojechałem jeszcze parę metrów i zgasiłem. Odkręciłem korek oleju dużo białego dymu, po probie odpalenia dużo dymu z wydechu o tym samym zapachu (tak jakby palony plastik). Po podłączeniu op-coma błąd czujnika O2. Zdjąłem rurę do przepustnicy dużo oleju i jeszcze raz odpaliłem tym razem lepiej ale wciąż dymi. Auto strasznie tempe na pedał gazu!! Wcześniej jeżdżąc autem powyżej 3000 obr tak jakby słabło doładowanie. Co wy na ten temat myślicie Turbo padło?Jak najlepiej to sprawdzić? Vectra 2004 120 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągam magiczną kulę...Hator...Hator...Hator...Magiczna kula mi powiedziała byś pojechał do jakiegoś dobrego warsztatu na diagnozę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Magiku nie chodzi mi o jasna diagnozę co jest nie tak, z mojego doświadczenia z grupą VW to są objawy padniętej turbosprężarki. To jest mój pierwszy opel a jaśniej Vauxhall i pierwszy CR. W każdym bądź razie znalazłem na angielskim forum post o identycznym zachowaniu auta, tylko właściciel wymieniał jeszcze intercooler gdyż mogła go uszkodzić turbina lub na odwrót (tak go poinformowano w serwisie) Jutro ściągam węże dobieram się do niej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego zaswiecila sie kontrolka wiec trzeba podlaczyc samochod pod kompa i wszystko bedziesz wiedzial.Tak i tak musisz mechanika odwiedzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś pozbyłem się elementów po stronie zimnej oto co zobaczyłem

Please login or register to see this link.

Masakra wirnik skoszony Jutro prawdopodobnie uda mi się ją wyciągnąć...

Nowa turbina zamontowana, odpiąłem na początku czujnik wału potrzymałem ok 15 sek żeby przygotować turbo. Auto ładnie odpaliło tylko, brak mocy węże miękkie do przepustnicy jak i turbo-IC. Po op-com'ie błąd EGR, ciśnienie doładowania, po wykasowaniu zero błędów. Po jeździe próbnej trochę dymu białego, zapach oleju ale podejrzewam że wypala się olej z kata bo troszkę chlapnięty. Sprawdziłem gruszkę przewód do niej, po odpaleniu gruszka się rusza tak samo jak zaciągnąłem powietrze. Co mam sprawdzić? Szukać nieszczelności?Na op-com'ie np wymagane 160 a daje 125, reaguję na gaz ale słabo.Proszę o pomoc gdyż moje pocięte i pohatane ręce opadają!!

P.S. Znalazłem winowajcę zamieszania. Jutro wrzucę zdjęcia ... dla mnie ewidentna wada materiału.

Edited by jamanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jutro minęło. Daj znać co było przyczyną problemu z doładowaniem po naprawie turbawki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybaczcie, że odkopuję. Ma ktoś jakiś dobry warsztat na Śląsku z turbinami ? Bo chyba padła u znajomego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok wracam do tematu, viki złożona ale nie ma mocy do 2500obr. Parę dni temu wymieniłem EGR na nowy oryginalny i dalej nic. Pytanie kieruje do Was czy przytkany katalizator może dawać takie spadki mocy? Dodam jeszcze ze jak postoi ok 2 dni niepalona to ma ciężko z zapaleniem. Coś się stanie jeśli wymontuje kata i będę chciał parę metrów przejechać? Sprawdziłem już przewody podciśnienia, po odpaleniu gruszka zasysa ale nie jestem pewien czy wystarczająco

nie jestem pewien czy trzeba regulować gruszkę po regeneracji, była zaznaczona farba to nie ruszałem. Może to gruszka nie rusza się wystarczająco?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co sie stalo w turbinie, pekla oś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...