Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

B4RTON9

VB 1.6 16V słabo wkręca się na ciepłym i dużo pali

Recommended Posts

Witam Serdecznie. Posiadam VB z grudnia 98r. Auto sprawowało się świetnie przez 6 lat. Ale do rzeczy, od dłuższego czasu świrują mi obroty w aucie, na biegu jałowym potrafi wkręcić się do 2tys obr bez mojej ingeracji ( sama z siebie kreci się do 2 tys obr). Kolejna rzecz to wysokie spalanie oraz bardzo odczówalny spadek mocy przy temp okolo 80-90.

w Aucie zostało zrobione:

-Jakiś tydzien temu silniczek krokowy

-Podmieniłem czujnik cieczy chłodzącej(zadnych rezultatów)

-Przepustnica błyszczy

-EGR zaślepiony okolo rok temu

-Wymienione świece zapłonowe

-wymieniona listwa zapłonowa(okolo rok temu)

-sonda lambda wymieniona z 9 miesiecy temu

Prosiłbym znawców tematu o pomoc. Każda podpowiedź się liczy.

Edited by B4RTON9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym jednak obstawiał właśnie ten czujnik który podaje sygnał do ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę jeszcze sprężęnie i wymienie czujnik. Wtedy dam znać co jest grane.

A przez ten czujnik mogą mi wariować obroty??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze co przyszło mi na myśl to "lewe powietrze" - sprawdź dokładnie szczelność dolotu a w szczególności gumę nad przepustnicą, często ta guma pęka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też bym obstawiał nieszczelność dolotu. Miałem podobne objawy okazało się że ułamał się jeden z gumowych wężyków przy kolektorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bartek ma już poliftowy silnik i jego nie dotyczy problem pękającej gumy nad przepustnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to faktycznie ten problem odpada aczkolwiek wciąż nie jest wykluczone że jednak zasysa mu lewe powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie byłem dziś u znajomego mechanika sprawdziliśmy sprężenie i wychodzi średio od 16 do 15 no to opcja sprężenie odpada.

Powiedział mi, ze mam robaczyć rozrząd. Mogę w jakiś sposób sprawdzić jego kondycje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ściągasz osłonę rozrządu, ustawiasz go na znaki i patrzysz czy wszystko jest ok przy czym nie sądzę aby to rozrząd był powodem tego, przestawiony rozrząd raczej nie wkręca silnika na 2 tys obr ale fakt faktem sprawdzić warto. Ja dalej zostaję przy swojej wersji - lewe powietrze lub co mi ostatnio przyszło do głowy - uwalony ECU bo i tak bywa w tym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób najłatwiej sprawdzić czy ECU jest sprawny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podmienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taaa a podmiankę.... od kogo?? Nie mam w okolicy od kogo podmienić. Pisałem z Pawłęm z wawy mowił ze z astry X20XEV komp jest PNP tylko immo trzeba programować. A swój mam podpiąć pod kompa i się dowiem czy sprawny czy nie.

Nieszczelności sprawdzone. Auto nadal słąbo się wkręca.

Wyjąłem "bebechy" z ssącego i o dziwo auto od 4 tysiecy ma takiego kopa jak nigdy.

I co wy na to??

Panowie. Dziś zczytałem kilka błedów.(Tym błyskowym sposobem.)

Napewno odczytałem te 2 błedy

0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie

0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie

Co to może byc??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...