Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kamil_p

kiepskie "trzymanie" w zakrętach

Recommended Posts

Mam problem z "trzymaniem" auta w zakrętach - spodziewałem się lepszego prowadzenia po VC GTS (obniżone zawieszenie, twardsze amory) a tymczasem Vectra pokonuje łuki bardzo niepewnie - nawet na suchym asfalcie mam wrażenie, że tył mnie wyprzedzi a przód wyjedzie z łuku. Na zimowych 16" tłumaczyłem sobie takie zachowanie wysokim profilem i kiepskimi oponami ale zmieniłem na letnie 17" (wszystkie nowe, przód Barum Bravuris 2 a tył Goodyear Excellence) i nadal trzymanie w zakrętach jest do bani. Do próby przejechałem się tą samą drogą Golfem 4 oraz starym Golfem 3 i przy tej samej prędkości VW pokonują zakręty bez porównania pewniej.

Na dwóch stacjach sprawdzałem zawieszenie na szarpakach i obaj diagności stwierdzili brak jakichkolwiek luzów. Dwukrotnie ustawiałem geometrię przodu i tyłu na różnych stacjach, wszystko jest niby ok ale nadal problem występuje. Dodatkowo mimo dobrych wyników wymieniłem amortyzatory z tyłu na oryginały GM dedykowane do GTS - tył trzyma się minimalnie lepiej ale Golfy nadal pewnością prowadzenia w zakrętach pokonują VC. Sprawdzałem banany metodami opisanymi na forum ale luzów żadnych nie wyczułem.

Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Może ktoś miał podobny przypadek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam problem z GTS, słabo trzyma się drogi na zakrętach i jeszcze teraz słabo trzyma się drogi na wprost (trzeba korygować lewo-prawo cały czas, szczególnie odczuwalne na autostradach). Tak samo byłem u dwóch mechaników, zero luzów. Byłem na geometrii i zero problemów. Doczepili się do przednich amortyzatorów - "słabe wyniki" (tylne też mam nowe jak Ty). Ja mam na liczniku 180tys. a przednie amortyzatory są oryginały GM więc chyba je wymienię i zobaczę czy to jest problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko to subiektywne odczucia, vectra, która waży 1,5 tony to nie golf, jeśli golf 3 potrafi przejechać zakręt szybciej niż twoja VC to ... wiedz, że coś się dzieje...

Jak będziesz w Tarnowie przewiozę Cię moją i ocenisz, wg mnie jest ok, na 17 i profilu 45 prowadzenie nie jest rewelacyjne, dopiero przy profilu 40 i DOBRYCH oponach można się cieszyć jazdą, żadna z gum które masz nie jest oponą sportową więc nie ma też co wymagać od nich osiągów na najwyższym poziomie.

Do próby przejdź się inną vc a nie golfem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam opony 17calowe dokładnie 225x45x17, opony Michelin Alpine i prowadzenie nie jest dobre. Tak się składa że ja tez mam bardzo dobre porównanie do Golfa (prawie wszystkie auta służbowe mamy z grupy VW). Ostatnio jak z kolegą z pracy ścigałem się z VW Caddy to miałem wrażenie, że ja się mocno przechylam a on nie na zakrętach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiem kolego, że nie mam sportowych gum ale to raczej nie ma co zwalać winę na nie i profil 50 bo Golf 3 ma balony 13" a w zakrętach trzyma się lepiej:)

Z inną VC nie mam porównania bo nikt ze znajomych nie ma takiego autka...

Edited by kamil_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki masz przebieg na tych amorach, dane ze stacji można bajki wsadzić, u nich zawsze jest dobrze nawet jak 15 letnim autem się przyjedzie, brak luzów w zawieszeniu nie oznacza sprawnych amortyzatorów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Licznikowe 140kkm ale w realu może być ok. 200-220kkm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kamil_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

amory już nie pierwszej świeżości więc na nich skup uwagę i szukaj przyczyny

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam też sportowe zawieszenie koła 18 na gumach 225/40/18 i na autostradzie jedzie jak po szynach mogę przy 140 puścić kierownicę i nie kluczy po drodze na koleinach to trzeba mocno trzymać kierownicę na liczniku 70000 i całe zawieszenie oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jak się trzyma auto w zakrętach?

Edited by kamil_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

generalnie vc to nie jest bolid do szybkiej jazdy w zakrętach

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego kamil_p szarpaki na stacjach diagnostycznych można wsadzić sobie w D..... , mam ten sam problem z myszkowaniem auta , na szarpakach jest wszystko ok , a banany sa tak wytłuczone że jak ręką koło chwycisz to można na boki ruszać , więc trzeba zacząć od ręcznego sprawdzenia zawieszenia ,bo niestety szarpaki nie zawsze wykażą luzów , już nie wspomnę o amorkach przy zawieszeniu GTS (twarde) amorki wychodzą jak nowe , u mnie oryginał 2002 a na stacji ponad 70% , więc coś nie halo ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie vc ma tendencje do zawijania tyłkiem gdy się lubi szybciej w zakrętach pojechać, zapewne przy którymś elemencie zawieszenia nie do końca sprawnym efekt ten jest większy. Nie przejedziesz się inną VC to się nie dowiesz czy jest ok czy nie, ja jeździłem wieloma i podobnie prowadziły się wszystkie, sportowe auta to nie są, więc gdy się przegnie tyłem zamiata, tym bardziej, że rozłożenie masy jest dalekie od ideału (choć na profilu 35 i zawieszeniu sport można sobie pozwolić na więcej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje sobie sprawe, ze VC to nie bolid ale kiedy Golfem 3 pokonuje zakrety 80km/h a VC przy 60km/h nie daje rady to chyba cos jest nie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

trudno mi sobie to wyobrazić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powim wam tak, nie wiem jak te samochody są konstruowane w dzisiejszych czasach ale to co niby nie ma wpływu na coś to jednak ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Miałem Lagune 2 jak było sucho było oki a jak popadało to tył po prostym myszkował jak diabli 60 km/h nie wiecej, zbieżność ok, żadnych luzów, opony ok. Pożniej wyczytałem na forum żeby zmienic z przodu amory (myśle sobie co ma piernik do wiatraka, ale nie było już pomysłów) i jak ręką odjął. Ale najpierw przyjrzał bym sie bardzo dokładnie bananą z tyłu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapomnialem dodac, ze porownuje prowadzenie na zwyklych zakretach a nie na jakis ciasnych serpentynach;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to z Twoim samochodem naprawdę musi coś być nie tak, ja swoim w łuk wchodzę spokojnie przy prędkości 120 km/h i raczej o szybszym jeżdżeniu w zakrętach to myślałem o takiej prędkości a nie o 60km/h. Powyżej 120 km/h na wiadukcie z dolinki służewieckiej na czerniakowską zarzuca mi d*pę i idę bokiem ... inna sprawa że mam z tego frajdę więc jak sam jadę to czasem sobie na to pozwolę. Jak jadę z żoną i dzieckiem to te 60 km/h uważam za prędkość przy której stwierdzam że musiało by być lodowisko na zakręcie by coś się stało.

Dodam że miałem amortyzatory wymieniane na nowe przy przebiegu 135 tysiecy.

Aktualnie samochód ma 195 tys.

Edited by verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego Kamil

jak jesteś z Kutna to zapraszam na przejażdżkę moim dla porównania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bardzo chętnie skorzystam z zaproszenia. Przejedziesz się też moim i sam zobaczysz jak pokonuje zakręty... Być może wszystko jest ok a ja zbyt wiele wymagam od Vectry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Odezwę się później na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na zakrętach nie czuję żeby uciekała bokiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie siedza jeszcze amorki Sachs od nowosci i w zakrety wchodze okolo 110 km/h, ale wymienilem drazki kierownicze,koncowki ,gumy stabilizatora przod i tyl,banany i drazki stabilizatora przod i tyl i nie mam problemow a opony 215/55R16.Nie ma zadnego problemu z myszkowaniem po drodze.Na liczniku prawie 160tys.

A i zbieznosc przodu i tylu trzeba zrobic!

Edited by Sambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wymieniłem górne wahacze poprzeczne z tyłu tzw. banany. W aucie siedziały oryginalne GM, prawdopodobnie nie wymieniane od nowości, tzw. wzmocnione z małymi tulejkami. Wizualnie nie miały żadnych oznak zużycia, podczas szarpania kołem nie stwierdziłem także żadnych luzów i na szarpakach też nic nie wykryli. Po wymianie już podczas wyjeżdżania z garażu stwierdziłem, że tył jest sztywniejszy ale myślę sobie - autosugestia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziś po przejechaniu 20km trasą, którą pokonuje codziennie mogę stwierdzić, że auto faktycznie ma sztywniejszy tył, dużo lepiej trzyma się w zakrętach i nawet podczas jazdy po prostej jest bardziej stabilne. Za parę dni jak zrobię więcej km dam znać czy rozwiązałem ostatecznie problem z trzymaniem w zakrętach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dlatego jak jechałeś moim a ja Twoim nie czułem za dużej różnicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

też mnie czka wymiana bananów ale u mnie czuć jak sie szarpie koło i na szarpakach też diagnosta stwierdził luzy

u mnie na nie równościach ( małych koleinach) czuć jak pływa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hehe, pewnie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poza tym jeździliśmy po mieście i za bardzo nie było jak sprawdzić tego trzymania. Po wymianie mogę powiedzieć, że głównie zmieniło sie prowadzenie z większymi prędkościami - nie pływa podczas jazdy po prostej oraz można wchodzić w zakręty z bardziej wychyloną wskazówką km/h

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli masz wczuwalme luzy na kołach to nie ma co czekać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak byś zabierał się za to sam to służę pomocą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

P.S. Jechałeś może ostatną tą drogą na Łęczycę z dwoma ostrymi łukami o której rozmawialiśmy podczas spotkania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...