Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rgrosiak

DEMONTAŻ/WYMIANA POMPY WTRYSKOWEJ VP-44 X/Y20 Y22DTH

Recommended Posts

Koledzy,

szukam i szukam ale nie ma albo ja ślepy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

No musze naprawić jednak tą głupią pompę ale moje finanse są tak słabe że chciałbym ją wyjąć samemu. Znalazłem dosyć niezły tutotrial na opel24 ale sa tam nieścisłości. Może jednak jestem za dużym laikiem, ale może pomożecie opisać jak się do tego zabrać ?

Tutaj jest link do opisu

Please login or register to see this link.

A moje pytania brzmią

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Widzę na zdjęciu że zdjęta jest łapa silnika, czy zanim ją odkręcę musze coś podłozyć pod silnik ?

2. Czy tą pokrywe rozrządu trzeba zdjąć ? No nie mogę się dopatrzeć kwasny.gif

3. Czy żeby ustawić pierwszy tłokw GPZ to trzeba zdejmować pokrywe zaworów żeby to naocznie sprawdzić czy jest inny sposób ?

Pozdrawiam i licze na wyrozumiałość, czytam tego posta już setny raz i jakoś nie mam pewności kwasny.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

TEMAT PODPINAM ABY ZNÓW GDZIEŚ SIĘ NIE ZAWIERUSZYŁ.



Zauważyłem że dość często były zapytanie o właśnie tą czynność

Porada nie jest moją własnością , tylko kolegi siwy_ziom siwy_ziom z forum zaprzyjaźnionego VU
Administracja VU wyraziła zgodę na zamieszczenie tej porady na naszym forum


Demontaż pompy VP-44 :

Zaczynamy od odłączenia akumulatora. Na zdjęciach kolorem czerwonym zaznaczona są elementy, które trzeba wymontować, a zielonym śruby do odkręcenia. Na zdjęciach nie widać wszystkich elementów do odkręcenia, ja wykręcałem wszystko to co mi przeszkadzało.
Niezbędne narzędzia do demontażu:

Klucze płaskie, nasadowe zwykłe, torx zwykłe i nasadowe, śrubokręt płaski i krzyżak oraz klucz dynamometryczny. Dodatkowo trzeba zaopatrzyć się w przyrządy blokujące rozrząd. Na allegro można je dostać, ale nie są tanie. Ja swoje sam zrobiłem. Trzpień blokujący pompę można zastąpić np. wiertłem o średnicy 6 mm.

Please login or register to see this link.



Należy kupić nowe uszczelki do kolektorów dolotowych 2 szt. i pod pokrywę zaworów oraz silikon wysokotemperaturowy.
Na samym początku musimy odkręcić filtr powietrza, rurę od turbiny, kolektory dolotowe, przewody przelewowe i paliwowe, prawe koło.

Please login or register to see this link.


Na zdjęciach widać które śruby należy wykręcić, aby wyjąć kolektory dolotowe.

Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.



Następnym krokiem jest wyjęcie paska klinowego oraz poluzowanie łapy od poduszki silnika- niezbędne to jest do wykręcenia napinacza łańcucha rozrządu. Pamiętamy o „podniesieniu” silnika przed odkręceniem łapy poduszki.
Wykręcamy osłonę, aby dostać się do kół rozrządu. Po odkręceniu śrub może nie chcieć zejść. Jest przyklejona, trzeba ja podważyć nożykiem. Bez obaw, ona jest metalowa, więc nie pęknie.

Please login or register to see this link.



Kiedy mamy je na wierzchu, musimy ustawić rozrząd. Do tego będzie potrzebny klucz nasadowy 24 i kręcimy kołem zamachowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Please login or register to see this link.



Muszą pokryć się znaki jak na zdjęciu.

Please login or register to see this link.



Następnie bierzemy trzpień(wiertło) i wkładamy go w pompę. Na zębatce jest pokazane(wytłoczony trójkącik który wskazuje dziurę...) gdzie mamy go włożyć. Otwór ten jest centralnie w górnej części zębatki.

Please login or register to see this link.



Trzpień przechodzi przez wszystkie zębatki i dochodzi do pompy. Trzeba uważać, aby nie wypadł. Jeśli to się stanie to ostrożnie go włożyć z powrotem. Ta czynność ma na celu zablokowanie pompy i tymczasowe unieruchomienie rozrządu. Trzpień może nie chcieć wejść, wtedy trzeba lekko poruszać kołem zamachowym.

Please login or register to see this link.



Potem rozkręcamy pokrywę zaworów i wykręcamy pompę vacu. W jej miejsce wkładamy blokadę wałka rozrządu.

Please login or register to see this link.



Na dole silnika mamy czujnik położenia wału korbowego. W jego miejsce wkładamy metalowy trzpień. Może ciężko wejść, więc lekko ruszamy kołem zamachowym.

Please login or register to see this link.



Następnie bierzemy się za wykręcenie napinacza łańcucha rozrządu. Trzeba odkręcić łapę poduszki oraz poluzować śruby w silniku aby dostać się do śruby napinacza.

Please login or register to see this link.



Musi odkręcić zębatkę przy wałku. Ma to na celu poluzowanie łańcucha do następnych kroków demontażu. Przed wykręceniem jej należy zaznaczyć markerem jej położenie. Machamy krechę na zębatce i na wałku. Odkręcamy pierwsza zębatkę.

Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.



Wyciągamy zębatkę na zewnątrz, trochę trzeba po siłować się, ale wyjdzie. Po tym bierzemy się za drugą. Ona zostaje na wałku pompy,(tylko odkręcamy) nie zdejmujemy jej z łańcucha, sama zsunie się z walka wraz z wyciągnięciem pompy. Do odkręcenia jej musimy mieć nasadowego wydłużonego torxa E10. Na zdjęciu widać samą zębatkę, pompa już wyjęta.

Please login or register to see this link.



Po tym odkręcamy śruby mocujące pompę oraz odłączamy kostkę od sterownika, ruszając ja lekko powinna wyjść bez problemu. Śruby znajdują się zaraz przy niej ( 2 szt.)

Please login or register to see this link.



Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...