Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

SnD

Chwilowe braki mocy na wolnych obrotach, szarpanie, teraz już nie odpala

Recommended Posts

Hej,

Witam gościnnie kolegów z VKP. Mam nadzieję że mnie nie wyrzucicie a pomożecie (w końcu samochody prawie takie same)

Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Astra H, 2005 rok, Z19DTH, 100k km przejechane.

Ostatnimi czasy mój silnik jakby stracił trochę mocy, jest mniej elastyczny w zakresie obrotów 1000-2000. Od czasu do czasu traci moc. Objawia się to tym, że ruszając (z gazem w podłodze) od 1000 do 2500-3000 obrotów prawie nie ruszam, wkręca się bardzo wolno w tym zakresie. Trzymając gaz do oporu nagle cudownie się ożywia, i już w normalnym tempie dojdzie do końca obrotomierza. Czasami samochód się przy okazji jakby dławił. Zdarza się to tak raz na 2-3 dni, przez chwilę (tzn do czasu aż go "nie przedmucham" czyli jedno ruszenie spod świateł). po czym jeździ normalnie. mam tak od 2 tygodni.

Na OP-COMie miałem tylko jeden błąd.

P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego. (08) - Obecny

Wziałem się za podstawowe jak dla mnie rzeczy, bo i tak wiosna przyszła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po każdym z poniższych podpunktów testowałem autko, ale jak widać rezultaty byly tylko chwilowe:

  • W ostatni weekend wymieniłem wszystkie filtry, oleje. Po tych zabiegach się nic nie poprawiło.
  • EGR wyczyściłem. Było trochę lepiej przez chwilę, ale okazało się że jednak niewiele to dało, problemy dalej występowały.
  • Przepustnica też została wyczyszczona, aczkolwiek nie była ona zbytnio zabrudzona, chodziła lekko.
  • Użyłem preparatu Wynn's EGR 3 - DIESEL. Po tym zabiegu było najlepiej, ale tylko przez chwię.

W środę dodatkowo pojawił się kluczyk i błąd, który po 2 odpaleniach silnika zniknał:

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego

Dzisiaj rano chciałem pojechać do pracy, jednak samochód zadławił się na amen

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Potem już go nie odpaliłem. Zachowuje się tak jak na filmie, dodatkowo zostawiając za sobą wielką chmurę dymu

(to brzęczenie to tylko wibracje w telefonie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Zakupiłem dzisiaj zaślepkę do EGR, zamotowałem ale i to nie pomogło. Zarówno jak EGR był podpięty jak i nie.

Odłączenie przepływomierza też nic nie zmienia.

Tamtego błędu P0400 (08) nie pokazuje. Dodatkowo jak zaślepiłem EGR, i odpiąłem mu wtyczkę to tylko pokazał się:

P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego

(04) - Obecny

Zrzut silnika przed uruchomieniem

Please login or register to see this code.

Zrzut silnika zaraz po uruchomieniu, a przed zgaszeniem:

Please login or register to see this code.

Jesteście mi w stanie jakoś pomóc, nakierować gdzie jeszcze mogę szukać problemu, co sprawdzić?

Weekend przede mną, i chcialbym to wyeliminować jak się uda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wszystko co powyżej też relacjonowałem na forum AKP:

Please login or register to see this link.

Edited by SnD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny taki sam temat. Szukajka się kłania!!! Sprawdz część elektroniczną (przepustnica) -luty, Egr czyściłeś elektro magnes, Kostka 3 wtysku, klapy wirowe- listwa,Dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typowa usterka, elektromagnes sobie stoi i robi cuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,

zacznij od tego co najłatwiej/najtaniej wyeliminować - EGR.

Odkręć EGR na wejściu do przepustnicy, wyjmij uszczelkę. Na podstawie uszczelki zrób z puszki aluminiowej(po piwie/pepsi) zaślepkę i wstaw ją w miejsce uszczelki. Jeśli auto zabangla - wiesz że EGR uwalony.

P.S. nie jeździj zbyt długo z puszką w dolocie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> drgania spowodują jej przetarcie na styku z egr\kolektorem.

Ja mam w ten sposób zatkany egr od ponad roku (zaślepkę zrobiłem z blachy) również w astrze z19dth - same zalety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

omega7, zakupiłem już docelową zaślepkę, i nawet jak ją założyłem, to autko "nie wstało" dopiero po przeczyszczenia elektrycznej części EGR odżyło, założyłem go znowu zostawiająć zaślepionego. Mam nadzieję, że nie będe miał powtórki z rozrywki w najbliższym czasie.

Dzięki Wam za nakierowanie na tę część EGR, i za porady które znalazłem jak go przeczyścić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ten gościnny temat można zamknąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by SnD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, nie czytasz tego co piszę. Nigdzie nie mówiłem o tej g#$nej blaszce z dziurami która jedynie poprawia wymieszanie powietrza. Sugeruję zaślepienie egr na amen a w przyszłości wyprogramowanie. Jeżdżę już tak od roku, nawet klapki wirowe zaczęły działać jak dawniej. Odpuść czyszczenie, szkoda czasu, prądu, kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...