Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

T34

skacząca temperatura

Recommended Posts

od prawie dwoch miesiecy mamprblem z szybko rosnaca temperatura siilnika. Problem pojawia sie, gdy gwaltownie przyspieszam lub jade z duza predkoscia. Co ciekawe, po zdjeciu nogi z gazu temperaura opada, ale przy ponownym dodaniu gazu temperatura znowu dochodzi do czerwonego pola...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź temperaturę opcomem albo w menu ukrytym i raczej wymień termostat.

Co z rozrządem (pompa wody ) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piotrek sprawdzilem ze znajomym temperature podczas jazdy na opcomie. Niestety potwierdzil, ze wskazania temperatury sa prawdziwe. Auto ma teraz 180k km, rozrzad z pompa byl wymieniany przy 138k, a termostat przy ok 150k. Mozliwe , ze juz padly, czy szukac innej przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie gwałtowne skoki temperatury przy dużym obciążeniu silnika mogą wskazywac na uszkodzenie głowicy/uszczelki pod głowicą.

NIe ubywa/przybywa Ci płynu chłodzącego, olej czysty?

Termostat raczej odpada, bo silnik szybko by sie ugotował mając non stop zamknięty obieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej jest czysty. Co do plynu to w zimie pojawila sie kontrolka, ze jest malo plynu, wiec dolalem. Ale byla to pierwsza dolewka od 3 lat- myslalem, ze po prostu podczas zimy/czestego webasto/jazdy w ekstremalnych warunkach atmosferycznych - plyn sie zuzyl. Od czasu jak dolalem jakies 2-3 miesiace temu plynu nic nie ubylo.

i jeszcze raz to samo. Rano przejechalem ok 15km i temperatura przekroczyla 100 jak wjechalem na stacje benzynowa. Najlepsze jest to, ze jak zatankowalem i wyruszylem w dalsza droge ok 15 km temp byla w normie do 90 stopni... wtf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... sprawdź chłodnicę cieczy czy jest równomiernie nagrzana.

Nie jest wykluczone, że się zamuliła, przepływ jest zablokowany.

W ostateczności, jeśli pompa, termostat są ok to wyjmij chłodnicę, przepłucz ją albo wymień (chodzi o wnętrze).

Inna sprawa, może te kapilarki chłodnicy są zawalone błotem z zewnątrz ? Wtedy można ją porządnie spłukać wodą...

To wygląda tak jakby chłodnica podczas pracy silnika nie nadążała z wymianą ciepła właśnie...

Wiatrak włącza się prawidłowo ??

Może warto wymienić sam czujnik temp. cieczy z termostatu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy w silniku 1.9 DTH ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ja mam na odwrót. Jak jade to mam cały czas 85 stopni jak pod górę albo powyżej 160km/h to około 90. Ale jak stanę na 5 minut przy temperaturze na dworze około 7 stopni, temp silnika szybko spada nawet do 70, a przy dłuższym postoju około 30 min nawet poniżej 50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo diesel na wolnych obrotach sam się chłodzi...

u mnie też są skoki - jak dostanie ostro w gaz, to mam około 90 stopni, latem, przy włączonej klimie jest ok 85, a zimą na ogrzewaniu ok 80 lub czasami nawet deczko poniżej...wiadomo - dokładnie można sprawdzić w ukrytm menu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wITAM NIEZGODZE SIE MANM SILNIKCO PRAWDA 3.0 ALE TEZ MI TRZYMA KOLO 85 STOPNI ale jak chwilke na swiatlach postoje to juz jest 90 i nie wiecej jak jade zawsze ma 85 taki urok tych termostatow, ale jesli spadaja ponizej 80 to termostat 100 % do wymiany!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, temperatura robocza w 1.9 DTH to ok 85 st. C. Zimą nieco mniej, ale poniżej 80 st. C to już sygnał by zaintereswać się problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam podobny problem mianowicie kiedy jade spokojnie 100 km w trasie jest wszystko ok temp 85-90 st kiedy przycisne go dosyc ostro temperatura w ukrytym menu 95.Kiedy zwolnie temperatura spada do 90st.Czy jest jakis problem czy tak ma byc??Termostat ma jakies 2 lata cos okolo 60 tys km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest podobny problem. Jak masz 95 to się nie zagłębiaj bo powymieniasz pół auta na darmo. Nie na darmo czerwone kreski narysowali powyżej 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok jesli tak mowisz to sie troche uspokoilem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam problem z wentylatora chłodnicy przy 95 C nie włącza się .

Gdy podłączyłem op-com'eta to wszystkie wentylatory chodziły prawidłowo ( na teście ) .

Co mogło strzelić ????

Za odp. dziękuje

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator załącza się przy 98 stopniach (w menu ukrytym).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak

ale jak włączę klimę to powinny się kręcić wszystkie a nie kręci się żaden ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinny się kręcić wszystkie. Przy włączonej klimie ,na postoju ten od klimy włącza się cyklicznie na kilkanaście sekund

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc. Pisze bo mam problem z temperatura w aucie gdy go kupilem bylo ok po jakims miesiacu jadac w niedaleka trase rozpedzam sie 110km/h a tu nagle temepratura rosnie na zegarach ponad 100 stopni pokazuje to ja zaczalem zwalniac i hamowac na pobocze i tu nagle patrze a temperatura spada az do 80 i jechalem dalej i byo w normie 85stopni. po 2 dniach znowu wyruszam czyli dzis z rana jade ta sama trasa a tu znowu ponad 100 stopni zwolnilem i opadlo jak i w zegarach jak i w BC przygladalem sie tu i tu. a nie dawno stalem czekalem na kolege patrze a tu znowu rosnie otworzylem maske i patrze ze wiatrak od strony pasazera chodzi i zmienial bieg bo juz bylo 105 stopni ale na zegarach pokazywalo mniej co mam na zdjeciach. dodam ze schlodzilo troche do ale nadal bylo duzo i dopiero jak ruszylem kawalek powoli nagle spadla temperatura az do 77 stopni. jakw bc jak i na zegarach. czy to wina pompy? czy termostatu? a moze czujnik? tez zauwazylem ze jak juz ta temperatura wieksza ma to ogrzewania nie mam w aucie chlodne leci ale jak rusze zaraz to juz mam gorace. zdjecia ponizej. Prosze o pomoc.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Karolsvb

Share this post


Link to post
Share on other sites

dth ja bym obstawiał pompę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identyczne objawy pompa wody do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to jak jest chlodniejszy czyli np ma te 70 stopni co leci cieple jak jade i stoje i caly czas mam cieple dopoki wskazowka nie wskoczy tak jakby do otwarcia termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Żadna pompa, wyciągnąłem nową( po 7 tyś km ) i wsadziłem nową, termostat wymieniony z nowego na nowy, chłodniczka pociekała to też wymieniłem i tyłek.

W momencie kiedy temperatura wzrasta powyżej 90 stopni i da się dla autka w pędzel na chwilę to ciepło leci i opada temperatura, potem chwilę stoji na 85- 90 i zaczyna lecieć zimne powietrze z nawiewów.

Ale jak zaś podskoczy do 100 st i ponad, gwałtownie da się gazu i kawałem pojedzie się na wyższych obrotach to zaś spada temperatura i leci gorąco i tak w kółko.

Karol twierdzi że jak temperaturę pokazuje komp powyżej 100 st to po wyłączeniu silnika dla bezpieczeństwa, dotykając chłodnicy jest zimna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, bo masz powietrze w układzie, robi się bąbel powietrza pod termostatem, jak przygazujesz, bombel sie przesuwa, termostat otwiera - temp spada, termostat się zamyka, bo temp spadła, powietrze znowu się zbiera pod termostatem itd.

Jeżeli masz jakąś nieszczelność w układzie, dostaje ci sie powietrze i bomble sie zbierają....termostat powinien mieć odpowietrznik, a te w oplach nie mają i d***, bo są one w poziomie i bombel całkiem może przysłonić termostat.

O taką teorię wysuwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...