Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
DarekRzeszow

Syczenie

Recommended Posts

Mam pytanie czy ktos sie spotkał z czyms takim podczas gdy dodaje gazu po zmianie biegu samochod wydaje odgłos "syczenia"

dzwiek podobny do tego ktory wytwarza blow-off

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam - pieresze co mi na mysl przychodzi to posprawdzaj węże od turbiny czy co nie puszcza lub nie pękł , powinien wywalac błedy z doładowaniem lub różnica cisnień .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I znalazłeś Kolego przyczynę tego syczenia? Pytam gdyż ostanio u mnie też zacząłem coś takiego słyszeć.

Pozdrawiam,

CubeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz lacznik elastyczny, bo u mnie tak bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem ten sam problem, świst i trochę mniej mocy przy wciskaniu pedała do dechy, okazało się ze przewód plastkowy z intercoolera do kolektora bym dziurawy przy laczeniu go z wezem, wymienilem na nowy problem znikl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde u mnie tez zaczela turbinka syczec glosniej, bylem u mechanika i stwierdzil ze turbina siada:/ zagladalem pod samochod i ta zlaczka elastyczna wyglada na ok. Macie moze jeszcze jakies pomysly co to moze byc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem dokładnie taki sam problem jakiś rok temu i również zaglądałem pod samochód i macałem te przewody... nic nie znalazłem... Też pojawiały się opinie, że to turbo i będą spore koszty - skończyło się na wymianie przewodu od chłodnicy intercoolera do kolektora ssącego. Najlepiej zdemontować każdy z 4 przewodów i organoleptycznie zweryfikować czy któryś nie jest walnięty.

Pamiętaj, że na początku możesz mieć małe syczenie od małej dziurki, której możesz nie wyczuć, bo np. może być przy opasce zaciskowej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dzieki za odp. jade zaraz do mechanika i posprawdzam te przewody i napisze co i jak

Wlasnie wrocilem od 2 mechanikow i twierdza ze to turbina siada ale sam nie wiem, przewodow nie sprawdzali wiec tego nie wykluczam. Dodam jeszcze ze chyba olej ubywa w silniku, ale auto nie kopci i wydaje mi sie ze mocy tez nie stracil, tylko ten glosniejszy swist :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh....

No to powinieneś poczytać na forum jakie są objawy padającego turbo...

:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź chłodnice powietrza jeśli jest dziurawa to przy dodawaniu gazu może syczeć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czy to syczenie narasta wraz ze wzrostem obrotów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprostu turbina glosniej syczy, jak nacisne mocniej pedal gazu to wtedy, a tak przy 2 tys. jakby spokojniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz jak wyżej koledzy pisali czy nie masz nieszczelności

i sprawdź turbinę jak wygląda wirnik czy niema luzów i czy łopatki są ok

bo być może mechanicy mają racje

Edited by omega1217

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbine sprawdzalem jest leciutki luz wzdluz, w gore i w dol nie ma, jak sie obraca wirnikiem to tak jakby w 1 punkcie troszke ciezej sie krecil, no nic musze ta szczelnosc jeszcze posprawdzac zeby miec pewnosc, dzieki za odpowiedzi ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli auto Ci nie kopci na czarno to raczej przewody od IC szczelne. Charakterystyczne syczenie może wystąpić również przy pęknięciu któregoś z przewodów podciśnieniowych. Ja ostatnio przy niewielkiej dziurce w plastikowym przewodziku straciłem moc silnika i zawór od turbo prawie nie reagował, a co najdziwniejsze jest to że przeważnie każdy mechanik mówił mi że taki świst i dźwięk jest od pękniętego łącznika elastycznego w układzie wydechowym. Wymieniłem przewodzik i po problemie. Silniki DTI mają to do siebie że czasami wszystkie racjonalne wyjaśnienia problemu tracą swoją moc, ale może to jest ich urok.

Edited by krasy191

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

e tam

wystarczy dobrze poszukać i problem wyjaśni się sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem to samo.. przy zmianie biegów przy odpuszczeniu z obrotów zawsze słychać było sykniecie (najbardziej słyszalne przy zmianie z 1 na 2) ostatnio podokręcałem wszystkie opaski przy wężach począwszy od turbiny przez IC do kolektora.. i co? cisza. Sykanie zanikło i auto o niebo lepiej sie zbiera.. Jeżeli macie podobnie to sto procent problem z nieszczelnościa w układzie dolotowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam dokladnie takie obajwy ze po odpuszczeniu pedalu gazu jest sykniecie. Mogłbys na jakims rysunku pokazac gdzie w jakich okolicach dokrecac poniewaz jestem laikiem jezeli chodzi o mechanike a chcialbym sobie to sam zrobic

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na dole intercoolera masz po 2 opaski na kolanku z prawej i z lewej w sumie 4. Dokładnie są zlokalizowane za halogenami, napewno wypatrzysz. reszta połączeń masz pod osłoną na wężach od turbiny do IC i z IC do kolektora. Uważaj żebyś nie przesadził z dokręcaniem. Nie koniecznie musisz mieść nieszczelność na opaskach, także się nie sugeruj moim przypadkiem mi akurat pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...