Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gherart

VB 1.6 101KM 98r. - bierze sporo oleju. Pomocy!

Recommended Posts

Witam, jak temacie. zakupilem 4 miesiace temu ladna vectre b w kombi, 98 rok z silnikiem 1.6 101km, samochod naprawde zadbany, z niemiec od 2 wlasciciela, wizualnie bardzo mi sie podoba, technicznie tez nigdy nie było z nim problemow, przejechane ma 120tys, takze samochod jak na ten rok jest naprawde zachowany (bez korozji, kiera jak nowa, etc), problem polega jednak na tym, ze co około 1000KM trzeba dolewac po 3-4 litry oleju, byłem z tym u mechanika i powiedział mi bez ogledzin, ze jedyne co moge zrobic to kupic nowy silnik i zrobic przekladke, i ze to koszt ok 2tys z robocizną. Olej to pol syntetyk Platinum. Mam tez wrazenie, ze silnik nie ma pełnej mocy jak na 100km, przy 110km/h przy 2,5tys obrotow na 5 biegu samochod praktycznie sie juz nie zbiera, czy to normalne w tych wersjach silnikowych? Prosze o porady co moge zrobic w takiej sytuacji, czy naprawde jedynna opcja to przekładka lub kompletny remont i czy to wiąże sie z az tak duzymi kosztami? Naprawde zalezy mi na aucie i nie chciałbym sie go pozbywac. Ewentualnie prosiłbym o namiary na kogoś z dolnegośląska kto mógłby mi pomoc. a moze warto zakupic 2.0 136KM i przelozyc? i jakie koszta sie z tym wiązą? Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam,

Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam że czeka Ciebie remont najlepiej kapitalka koszt koło 2000tys ja osobiście wolał bym zrobic taki remont niz kupować inny silnik tak to będziesz wiedział juz co masz a co kupisz to jest też loteria

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4 litry na 1000km??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

To praktycznie pożera cały olej z miski bo tam wchodzi 3,5l oleju.

Śmiem wątpić że to ma tylko 120kkm nalatane.

Co do wymiany czy też remontu silnika.

Lepiej zrobić remont - jak ogarnie to kumaty i uczciwy mechanik to będziesz miał prawie nówkę silnik, tym bardziej że koszt remontu jak i wstawienie drugiego silnika jest porównywalny - wg.twojego mechanika.

Jeśli chodzi o jazdę i przyspieszenie.

No niestety, X16XEL nie jest demonem przyspieszenia ani szybkości.

Przy takiej sytuacji jak opisujesz powyżej to redukcja na 4 i gaz. Wtedy auto pojedzie.

Generalnie żeby tym silnikiem jeździć dynamicznie czy też wyprzedzać na trasie to trzeba go wysoko kręcić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MarMen1983

Miałem podobny problem z olejem, tylko u mnie dodatkowo nie było kompresji na 3cim tłoku. Okazało sie, że wypaliło w nim dziure wielkości 2-groszówki. Też mi proponowali przeszczep silnika, ale wolałem zrobić kape. Przynajmniej wiem,że jeszcze na nim troche KM zrobie. A kupisz inny i nigdy nic nie wiadomo, do silnika nie zajrzysz. Co do oleju, to zalałem mineralnym, silnik ma już pare lat i wydaje mi sie, że półsyntetyk mógłby mu zaszkodzić.

Podsumowując... polecam remont i przy okazji wymiane rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Uzasadnij swoją wypowiedź - fakt jest taki że właśnie olejem mineralnym mu szkodzisz a półsyntetyk byłby jak najbardziej ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oplowskie liniki 16 zaworowe nie lubia mineralów,bardziesz zaszkodzisz niz pomozesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszę Ci jak to wygląda cenowo do silnika Opel 1.6 16V a mianowicie :

Głowica silnika : Remont kapitalny : komplet uszczelek i śrub : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

zawory : 580 zł

prowadnice : 200 zł

Blok silnika : : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

tłoki : 720 zł

pierścienie : 240 zł

panewki główne : 180 zł

panewki korb. : 102 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 400 zł

szlif bloku : 300 zł

szlif wału : 300 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

SUMA : 6200

Głowica silnika : Mały remont komplet uszczelek : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

Blok silnika : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

pierścienie : 240 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 550 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

Suma : : 3968 zł

Puenta jest taka : " Remont jest droższy niż kupno używanego silnika, ale przywraca mu sprawność na wiele lat "

Źródło : gazeta Motor.

Skopiowałem swój poprzedni tekst, który był w innym dziale. Ceny są warszawskie oczywiście wink.gif A tak na przyszłość to następnym razem trochę poszukaj, a nie czekaj na gotowe wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doliczyłbym do tego wszystkiego szlif bloku + nowe tłoki i pierścienie... Sama regeneracja głowicy z wymianą uszczelniaczy zaworów i kompletnie wszystkich uszczelek na niewiele się zda. W tych silnikach lubi się robić owal w cylindrach. Bawiłem się nie raz z takim problemem i łącznie koszty zamykały się w 1500zł (jak mechanik uczciwy). A silnik 2.0 136 KM ma tą samą wadę (też lubi olej), więc ja bym wolał zrobić remont. Zresztą jeden bardzo doświadczony pan mechanik z wrocka, który zajmuje się szlifem i tulejowaniem bloku na pewno potwierdzi moje słowa...

...a przebieg wątpliwy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też kiedyś miałem problem z olejem w 1.6 i powiem Wam że u mnie problem tkwił w uszczelniaczach zaworowych ale oczywiście zrobiłem prawie kompletny remont i wkońcu mam święty spokój z olejem.

Dolewałem jakieś 4l oleju na 2 tygodnie:-) teraz od zakończenia remontu (od września) dolałem może 3 setki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Wymieniłem uszczelniacze zaworów, pierścienie i panewki. Oczywiście głowica splanowana, wszystkie potrzebne uszczelki.

Cała ta zabawa kosztowała mnie 860 zł, tylko że wszystko zrobiłem sam, wszystko robiłem u siebie na kanale i hehe wkońcu nie śni mi się już olej po nocach.

Według mnie kupno innego silnika to dość ryzykowne zagranie bo który handlarz da ci gwarancje że akurat ten silnik nie bierze oleju??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanko a nie jest tak ze po remoncie nie powinien brac wogole oleju?;>, a kolega pisze ze bierze po remoncie 3 setki?

Ja u siebie nie robilem remontu mam na stukane ponad 266 tys i lyka 1 litr na 10 tys. Dla mnie bylo bo to nie opacalen robic remont:p

Ale jak lyka koledze 4 liry na 1000 km to wiecej lyknie oleju jak pb:D

Mam znajmomego ma 1.6 lyka mu 5 litrow na 10 tys i tez nie rozumiem czemu nie robi remontu, na olej nie zarobi...:0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mógłby nie brać w ogóle oleju ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przecież to jest normalne i olej musi brać nawet silnik po remocnie. Kolega pisze, że od września dolał 3 setki askąd wiesz ile km zrobił ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Może 10 tys. ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem skąd wziąłeś te ceny??? ja w warszawie zrobiłem kapitalny remont silnika góra i dół za 600pln + 500 za robociznę. miałem wymieniane dwa tłoki, planowaną głowicę i gniazda zaworów. wszystko zależy od stanu silnika który sprawdzisz po rozebraniu. Osobiście doradzam ci remont bo wiesz co masz zrobione a jak będziesz kupował 2 to nie wiadomo co trafisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja juz 3 rok rok leje mineralny i nic sie nie dzieje... co rok znajomy mechanik robi mi kompresje ,przeglad i tez mówi ze nic sie nie dzieje.....silnik zdrowy..... A rocznie robie ok 35000km wiec mało nie jezdze

Oleju nic nie bierze....nic nie tlucze.....

Edited by octave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko do czasu,ja w poprzednim oplu,zanim sie wyleczylem z mineralnego,to juz bylo za pozno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy silnik łyknie olej, nie ma czegoś takiego że silnik nie bierze nic oleju.

Dużo też zależy od stylu jazdy, wiadomo że jak będzie się piłowało auto na każdym biegu do fulla obrotów, to musi wciągnąć olej.

Kolego SPAWACZ jakby mój silnik wcześniej brał tyle oleju co Twój to wiadomo że nie opłaca się robić remontu, ale mój wciągał jak szalony 4l tak na 2 tygodnie nie było tygodnia żebym nie dolał, aż wstyd było

jezdzić bo zasłona dymna była za mną cały czas

Edited by przemjak1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego "Winiak 61" źródło jest podane - więc cofnij się i zobacz skąd te ceny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wiem, że cena jest nie z tej ziemi ale gazeta "Motor" jest w miarę wiarygodna - moim zdaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( szczególnie jeśli chodzi, co do spalania aut w teście, a to co podaje producent

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem ze po remoncie lejesz syntetyka?;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zgadza sie

tak jest w 1,8

w 2,0 już ciut gorzej

a niestety w 1,6 w 99% przypadkach tak dużego spalania oleju są przegrzane i/lub zapieczone nagarem pierścienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu w wszyscy lejecie polsentetyka po remontach? ludzie bez remontow z przebiegami po 300 tys. smigaja na 5w/40(jeszcze nie remontowanymi) a ludzie po remontach na 10w/40?;o

Ostanio kolega mnie wysmial ze chce zalac 5w/40 mowi ze wtedy to dopiero bede robi remont;0

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co w tym dziwnego?? Fabryka to lała do nowych silników więc dlaczego tego nie lać po remoncie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo syntetyk jest lepszy ? i po remoncie silnik na takim oleju dłużej będzie "jak nowy" ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niby tak ale to wcale nie znaczy że półsyntetyk jest zły. Z drugiej strony ilu użytkowników tyle opinii i każdy ma swoją rację. Poza tym wiesz dobrze Hapko że problemem w większości przypadków nie jest sam olej tylko jego regularność wymiany a to jest nagminnie nieprzestrzegane w większości przypadków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Haha 14-letnie Ople bez korozji i to jeszcze wersja przedliftowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro dolewa tyle oleju to lepiej zrobic remont silnika a nie sprzedawac. I co kupi drugi samochod i bedzie pompowal kase w inny? A tak to wiec co ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi palił nawet i litr oleju na 100km i wolałem zrobic remont silnika niż kupować nowy czy też jak kolega powiedział go sprzedać. Czy Ty bys chciał taki samochód kupić!? Mi po remoncie oleju nie wzięło nic(nie zauważalne na bagnecie), przejechałem 2000km, zalany pólsyntetyk mobila. dodam, że na początku robiłem tylko głowcie bo mechanik stwierdził, że pierścienie są ok, niestety głupi posłuchałem choc chciałem robic też pierścienie. Pożniej sie okazało, że ciśnienie poszło w dól i pierścienie zaczęły puszczać i drugi raz ściągana głowica, na szczęście okazało się też, że kilka uszczelniaczy na ssących puściło i regenerowali głowcię na gwarancji więc poniosłem tylko koszt wymiany pierścini. Ale jak juz robicie głowice to róbcie i pierścienie bo koszt niewiele sie zwiększy a pierścienie i tak puszcza, prędzej czy póżniej.

Moja viki jest z rocznika 97 i jakoś korozji nie mam! Oprócz tego, że poprzedni właściciel wsadził na tył za duże koła i trochę wygięło nadkole na samym dole, przy drzwiach i tam widać troszkę rdzy ale tylko dlatego, żę było mechaniczne uszkodzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...