Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest tomek1503

Szumiąca skrzynia biegów

Recommended Posts

Guest tomek1503

Witam.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem. Podczas jazdy, przy zmianie obojętnie na który bieg ze skrzyni zaczyna się wydobywać dziwny dźwięk. Coś jakby takie szumienie, lub buczenie. Nie wiem dokładnie co to jest, ale z biegiem czasu zaczęło się to nasilać coraz głośniej. W dodatku od paru dni zauważyłem dziwny dźwięk. Najlepiej słychac go przy przednim prawym kole. Gdy rozpędziłem Victorię, puściłem na luz i kiedy samochód się toczył dźwięk wydawał się jakby coś było w kole, i razem z traceniem prędkości ustawał. Wyglądało to na takie coś jakby bylo coś przyczepione lub zawadzało przy kole, ale patrzyłem wszystko wydaję się być w porządku, opona też nie ma zadnego wybrzuszenia ani nic. Moja Vectra 1,6 16V 97r. Bardzo bym prosił o jakąś poradę co to możę być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze to napisz w VA i w 10 innych miejscach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obstawiam raczej łożysko w kole, skoro to słychac z prawego koła i "na luzie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cichnie może przy wcisnieciu sprzegła i nasila sie przy hamowaniu silnikiem lub przed wrzuceniem biegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomek1503

Dan_LDZ Jeśli mówisz o skrzyni to nie do końca. Jadąc cały czas na obojętnie którym wrzuconym biegu, cały czas z niej wydobywa sie dziwny szum taki.

Edited by tomek1503

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze to układ różnicowy ? miałem taki objaw w renówce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kubaA

jak buczy to na bank łożysko,też tak miałem,wraz z wzrastaniem prędkości było głośniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeździłem tak z tym to półośka niewytrzymała i pękła....piasta do wymiany również .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomek1503

Panowie jednak to jest skrzynia biegów. Moglibyście naprostować gdzie znajduję się ten korek żeby sprawdzić stan poziomu oleju w skrzyni ? Albo jakąś fotke tego podesłać.. Trochę się załamałem, Vectra nie nadaje się do jazdy.. A z kołem jednak wszystko w porządku, to szumienie i szuranie nasiliło się i słychac je najdokładniej w środku właśnie ze skrzyni...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręć koło od strony kierowcy.Potem wypoziomój auto i na wysokośći półosi jest śruba na klucz 13 chyba tak z prawej strony.Innej śruby chyba o tym rozmiarze nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomek1503

No więc tak. Zrobiłem tak jak poradził OMG. Olej jest, żadnych ubytków. Więc kwestia oleju wyjaśniona. Ale, natomiast na uniesionym samochodzie, wrzucałem kolejno biegi i puszczałem sprzęgło samo. Tarcie niemiłosierne. Razem z ojcem doszliśmy że może to być łożysko oporowe przy sprzęgle, lecz jednak jeszcze wolę się upewnić zanim odda się Viki do mechanika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

może ktoś prześle fotkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz jeszcze sprawdzic stan zebatek w dyfrze, u mnie po rozdeklowaniu dyfra okazalo sie ze niektore wierzchołki koła zebatego (tego głownego duzego) sa ukruszone (na dnie dekla byly kawałki tych zebów tez) i slychac bylo taki dziwny dzwiek ze skrzyni jakby 'buczenie' z tym ze nie byl on głosny az tak bo w sumie ubytki duze nie byly ale jednak slychac bylo wydobywajacy sie dzwiek przy zazębianiu sie zębatek.

EDIT: Licz sie z tym ze olej w przekładni bedzie albo do zmiany albo naszykuj jakis pojemnik CZYSTY żeby móc ponowie zalac ten ktory ci sie wyleje po odkreceniu dekielka (jeżeli nie dawno zmieniales).

Można by tez pokusic sie o nowa uszczelke ale stara napewno jest w nienaruszonym stanie (przynajmniej u mnie tak bylo)

EDIT2: Fotke korka kontrolnego zrobie ale bedzie dopiero wieczorem.

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki olej proponujecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam lałem orginalny GM do skrzyń, koszt 33 zł za 1litr (mam blisko sklep ale nie należy do najtańszych).

Korek kontrolny/odpowietrzajacy znajdziemy poniżej (dużo niżej) zbiorniczka z plynem hamulcowym, na obudowie skrzyni (sroba z plastikowym czarnym kapturkiem).

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Warto też sie wyposażyc w jakis lejek badz duza strzykawke z wezykiem do wlania oleju do skrzyni. Niby można wojowac i probowac wlac olej prosto z butli ale trzeba pamietac ze otwor jest mały, a sam olej gesty i trzeba dac mu czas żeby wpłynął do środka. Przy napełnianiu strzykawka idzie szybciej ale tez nie przeginac!

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Photo by Mleczak (upierał sie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy przy odkręceniu śruby olek sie wyleje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli był go nadmiar to tak, jeżeli natomiast jest jego odpowiedni poziom to nie.

Ogólnie oleju nalewa się tyle aż zacznie się wylewać przez ten korek wyrównawczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dokładnie ile wchodzi oleju do skrzyni ? OMG pisał o odkręceniu śruby przy półosi (rozumiem ze ta służy do spuszczenia oleju), a górna śruba do wlewania bo innej możliwości chyba nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wrzucał ktoś z Was Ceramizer tak jak pisze DAM_LDZ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

śruba przy półosi to jest kontrolka stanu oleju.Nie ma w tej skrzyni śruby spustowej.Jak chcesz wywalić cały olej to odkręć dekiel i na to nowa uszczelka.Gdzieś był temat o skrzyniach i ile oleju tam śię wlewa.

o 1.6 do skrzyni F15 lub F17 jest to 1,9l-jak się mylę to mnie poprawcie.

Producent nie przewidział chyba wymiany oleju w skrzyni ale na forum są osoby,które to robiły i zauwarzyły poprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zalałem ceramizerem i hmy nic to nie dało. Moim zdaniem zbędny wydatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak sprawdzic jaką mam skrzynie gdzie mogę to odczytać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to źle rozumiem ? ile te skrzynie wytrzymują ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co gdybac ile skrzynie wytrzymuja.Tylko klucz, kilka srub i bedzie wszystko wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja kupiłem 2L i tyle mi weszło (z tym ze robilem to wieczorem i to dosc szybko wiec ze 100ml mogło sie do skrzyni wcalen nie dostac tylko sie gdzies wylac przy szybkim nalewaniu) ksiazkowo wchodzi 1,9 Litra, my w skrzyniach F18 nie mamy k.spustowego, na dole skrzyni jest taki dekielek i nalezy go odkrecic zeby zlac olej.

Skrzynie F18 możesz poznac po tym ze nie ma linek tylko wybierak (metalowa rurka z prostokatnym przegubem/łacznikiem, wchodzi do skrzyni biegow, napewno sie zorientujesz).

Pozatym ja nie wlewalem do skrzyni zadnego ceramizera ani tak nie pisałem. Do skrzyni sie nie oplaca, nie ma tam takich temperatur wysokich zeby mogla sie strasznie zuzyc (chyba ze naprawde cisniesz viki na torze czy gdzies gdzie skrzynia nie ma chwili wytchnienia), a mechanizmu różnicowego i tak nie uchronisz przed uszkodzeniem przez wlanie ceramizera, jesli ruszasz z piskiem opon, nagle puszczajac sprzegło (w F18 rożnicowki mamy słaaaabe)

OFFtop: Lał ktos ceramizera do slinika i czy byla poprawa czy bez zmnian?

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej jezdze spokojnie.Kurka mialem wcześniej Lagune i sprzedałem bo mi poszedł układ różnicowy , mam nadzieje ze teraz to sie nie powtórzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> A czy w silnikach 2.0 16V też jest ta skrzynia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...