Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ania_m

Błąd P0087

48 posts in this topic

Posted (edited)

Witam Wszystkich. Zaczynam moją przygodę z Oplem i pozwoliłam sobie założyć pierwszego posta. Kilka dni temu kupiłam od znajomoge Opla Signum z silnikiem 1,9 CDTI o mocy 150 KM. W tym autku byłam zakochana od kiedy on je kupił i od dawna namawiałam go żeby mi go sprzedał i w końcu się udało. To za jego namową zalogowałam się na Waszym forum, bo mówił mi, że można tu znaleźć wiele ciekawych rzeczy i zawsze ktoś w czymś pomoże. Mój Signum jest z 2004 r. i ma wszystko: piękną brązową skórę, podgrzewane fotele, nawet lodówkę i wiele innych rzeczy, które kobiety juz aż tak bardzo nie interesują

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zanim go kupiłam znajomy powiedział mi o wszystkich mankamentach jakie dręczyły ostatnimi czasy mojego opla, później pojechaliśmy do mechanika i elektryka. Autko zostało całe obejżane i przświetlone. Wiem, że ma nieszczęsny DPF, który co kilkaset kilometrów się wypala, wiem że ma wymieniony kolektor ssący i częściowo zaślepiony EGR, wiem, że miał naprawianą przepustnicę, wiem że ma 70 tys. km więcej przebiegu niż wskazuje czyli nie 150 tys.km, a 220 tys. km. Kumputer pokazał też jeden błąd - jak w temacie P0087 czyli zbyt niskie ciśnienie listwy. Znajomy, od którego kupiłam samochód powiedział mi, że objawia się to tym, że auto czasmi gaśnie, czasami często, a czasami wcale. Powiedzcie mi od czego zacząć walkę z tym błędem? Filtr paliwa? Czujnik ciśnienia? Pompa paliwa? Tego posta oczywiście pomagał pisać mój mąż - ja aż taka mądra nie jestem. Pozdrawiam.

Edited by ania_m
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyżby to te signum?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Tak to ten. Wydaje mi się, że popróbuję pozbyć się tego błędu, bo autko jest naprawdę ładne i chodzi jak brzytwa (póki co przejechałam nim 80 km i ani razu nie zgasło).

Edited by ania_m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Diagnostyka w skrócie

  • Mechaniczna usterka w sekcji niskiego ciśnienia
    lub
  • Usterka mechaniczna w obszarze układu wysokiego ciśnienia
  • Sprawdź następujące mechaniczne źródła usterek:
    Sito w zbiorniku paliwa
    Zawór nadmiarowy ciśnieniowy w zbiorniku paliwa
    Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej niskociśnieniowej jest za niskie
    Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej wysokociśnieniowej jest za niskie

lub

  • Uszkodzone części składowe:
    element składowy rozpoznany jako uszkodzony
    lub
    Y154 Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa
    lub
    Y161 Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa

Sama nie sprawdzisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na listwie(w środku) jest/nie ma/powinno być sitko - może być przytkane.

Pora zabrać Signum do warsztatu na sprawdzenie instalacji paliwa niskiego i wysokiego ciśnienia.

Edited by Robinek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzmi kosmicznie, ale dzięki. Wiem, że bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie. A znacie jakiegoś dobrego mechanika na Śląsku?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Uszkodzona pompa paliwa w zbiorniku paliwa

lub zatkane sitko owej pompy

lub

Uszkodzona pompa Common Rail

lub

uszkodzone zawory sterujące ciśnieniem na listwie

lub czeski błąd np w zbiorniku paliwa uszkodzony wężyk doprowadzający paliwo do układu, albo luźno dokręcona opaska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i takie cuda były

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powodzenia

Edited by Robinek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne jest to, że podobno samochód potrafi tydzień jeździć bez zarzutów, a jednego dnia zgasnąć 5 razy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki urok tej usterki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jakby się to COŚ popsuło na 100% to nie było by tego tematu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No zobaczymy co z tego będzie, a w zasadzie nie co tylko ile... ile mnie to szarpnie po kieszeni? Nie ma co gadać, trzeba jechać do kogoś, kto się na tym zna i zobaczy. Tylko znając nasze, polskie realnia, to co by to nie było, to i tak okaże się, że będzie to ta najdroższa ewentualność. A powiedzcie mi jeszcze, czy jak taki mechanik porozkręca co trzeba, zobaczy i popróbuje, to od razu będzie wiedział, co jest przyczyną? Może warto zacząć od sprawdzenia/wymiany filtra paliwa? Słaszałam, że te diesle powinny mieć dobry filtry, a tu nie wiem jaki był zakładany - wiem tylko, że wszystkie filtry były wymianiane w czerwcu 2011 r. - od tego czasu autko przejechało 10 tys. km.

Z mechanikiem (podobno mega mózgiem od opli) jestem umówiona na koniec kwietnia. Ale powiedzcie mi jeszcze jedno... od czasu kiedy błąd P0087 został skasowany, to samochodzik jeździ jak żyletka. W weekend przejechałam kilka tras - łącznie jakieś 150 km i ani razu nie zgasł. Czy jest możliwe żeby sam się naprawił?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ania_m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A widziałaś żeby komuś odrosła ręka ?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok - czyli czekam na koniec kwietnia i wizytę u mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Jeszcze się nad tą usterką trochę zastanawiałam. Po skasowaniu błędu przez 3 tygodnie samochodzik jeździł idealnie. Wczoraj raz zdarzyło mu się zgasnąć, więc pewnie znowu się zacznie? Ale reasumując, czy skoro samochód po skasowaniu błędu jeździ super, później trochę nawala, to raczej nie może to być zrypana pompa paliwa, a bardziej jakaś pierdołka, tylko jaka? Moim zdaniem (ale ja się nie znam) jeśli to byłoby coś poważnego samochód poprostu by nie jeździł. Ciekawe są te oplowskie diesle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ania_m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłam dziś u mechanika, podpiął autko do kompa i wywaliło błąd P0190 (błąd P0087 po skasowaniu jakieś 3 tygodnie temu, tym razem się nei pokazał). Co dokładnie oznacza błąd P0190? Stwierdzono, że to napewno coś z ciśnieniem paliwa. Ten warsztat nie podjął się naprawy, dostałam namiary na kogoś kto podobno lepiej się na tym zna. Co o tym sądzicie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakiś czas temu miałem klienta do wymiany kolektora, który też miał błąd dotyczący ciśnienia paliwa na listwie paliwowej, nie pamiętam już czy ten sam kod co u ciebie. Odpiąłem mu wtyczki które są po obu stronach listwy, spryskałem je środkiem do czyszczenia styków elektrycznych "kontakt" następnie przedmuchałem kompresorem. Pojechał na jazdę próbną sprawdzić czy wymiana kolektora sie powiodła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Po powrocie nie było żadnych błędów i samochód zachowywał się prawidłowo. Prosiłem go żeby dał mi znać gdyby coś złego sie działo, więcej nie zadzwonił, podejrzewam wiec że mu to pomogło.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Do G.Redman. Moje signum też miało u Ciebie wymieniany kolektor i częściowo zaśłepiany EGR, ale wtedy nie było jeszcze problemów z innymi błędami (poza DPF'em). Tyle, że ja nawet nie wiem, gdzie jest ta listwa? Bądź co bądź jutro dzwonię do tego poleconego mechanika i pewnie niebawem czeka mnie wizyta u niego. .

Edited by ania_m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Cała sprawa z błędem P0190 kręci się wokół tego czujnika.

Please login or register to see this image.

Edited by Robinek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Mam nadzieję, że te dwa błędy P0087, który miałem wcześniej i ten P0190, który pokazał się dziś są ze sobą powiązane.

A powiedzcie mi jeszcze, czy: "listwa (szyna) paliwowa" i "listwa wtryskiwaczy" to jest ta sama listwa?

Edited by ania_m
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym mechanikiem, który pracuje u ktoregoś z dealerów opla, a w domu sobie dorabia, umówiłam się na przyszły tydzień. Mam mu zostawić samochód na kilka dni żeby zobaczył co i jak. Czy to bezpieczne? Pewnie będę musiała zostawić autko razem z papierami.

Do mechanika jade jutro, mam nadzieję, że coś zaradzi, bo autko coraz częściej się buntuje. W niedzielę zgasło raz, za to wczoraj wchodzę do garażu, próbuję odpalić i nic... udało się po 15 minutach może za 20 razem. Później podczas jazdy na trasie kilku kilometrów zgasło 3 razy. Mam nadzieję, że uda mi się dojechać jutro do tego warsztatu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli mechanik będzie miał łatwiejsze zadanie bo usterka występuje coraz częściej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej żeby usterka od razu unieruchomiła samochód, byłoby po temacie ale kto czy ania_m wtedy by kupiła auto - bo poprzedni właściciel sprzedał bo mu gasło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzedni właściciel to mój sąsiad i dobry kumpel. Nie tyle go sprzedał bo mu gasł, ale zmienił pracę, do której ma przysłowiowy rzut beretem (10 minut pieszo), a wcześniej dojeżdżał 25 km w każdą stronę. Mam nadzieję, że jeszcze do jutra samochodzik jakoś tam będzie jeździł i że dojadę do mechanika (około 30 km). Robinek - gdyby usterka od razu go unieruchomiła to byłaby "kaplica" - brak możliwośc dojazdu do warsztatu, odpukać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale od razu byłby naprawiony, i bez niespodzianek na trasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód od wczoraj stoi w warsztacie, teraz tylko zostaje czekać na wieści.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.