Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rostek

Problem z klimatronic w VC- Przekaznik ukl. klimatyzacji, przerwany obwód:(

26 posts in this topic

Witam. Zarówno Op-com jak i tech2 wyświetla mi taki błąd:

P1530 - Przekaznik ukl. klimatyzacji, przerwany obwód

(04) - Obecny

W którymś temacie wyczytałem, że za klime odpowiada:

- bezpiecznik pod maską: F4- 10A ( na zdjęciu zaznaczony żółtym kółkiem),

- przekaźniki pod maską: R1 i R4 (na zdjęciu zaznaczone czerwonymi strzałkami),

- bezpiecznik w skrzynce koło kierownicy: F25 (na drugim zdjęciu zaznaczony czerwonym kółkiem lub o 1 miejsce niżej),

- przekaźnik w skrzynce koło kierownicy (za bezpiecznikami: K3 (nie znalazłem go ani miejsca na niego).

U siebie mam tylko ten bezpiecznik zaznaczony żółtym kólkiem, a te miejsca zaznaczone na czerwono są puste. Czy w tych miejscach powinno coś być? Miał ktoś podobny problem? Jak go rozwiązać?

Zdjęcie nr 1:

Please login or register to see this link.

Zdjęcie nr 2:

Please login or register to see this link.

Moje auto to VC przed lift z silnikiem Y22DTR

P.S. Sorki za jakoś zdjęc- robione telefonem.

ma ktoś gts'a przedlifta z klimatronic żeby w ogóle sprawdzić czy w zaznaczonych przeze mnie na czerwono miejscach są przekaźniki i bezpieczniki?

PILNE

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przkaźnik masz ten mały obok strzałek, sprawdź bezpiecznik który go zasila F4 i ewentualnie podmień przekaźnik

Zrób test przrekaźnika, op com chba to robi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówisz o tym czarnym?

ostatnio wynalazłem coś takiego:

Please login or register to see this link.

czy oby napewno u mnie niczego nie brakuje?

Pomoze mi z tym ktos?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam

Mam podobny problem - nie załącza się sprężarka klimatyzacji.

Za jej włączenie odpowiada przekaźnik ten mały czarny - oznaczony na schematach K8_X125 (w "Sam Naprawiam" nr 13).

Jeśli masz miernik, wyciągnij przekaźnik i pomierz (przy włączonym silniku i załączonej klimatyzacji):

na styku 86: 14V - powinno być

na styku 30: 14V - powinno być

Po załączonej klimatyzacji przekaźnik zwiera styk 30 do 87.

U mnie nie załącza się przekaźnik, więc sprężarka nie startuje.

Jeśli zewrzesz styki 30 i 87 i sprężarka zastartuje to jest problem w zasilaniu/sterowaniu.

Sprawdź jeszcze przekaźnik.

Ja próbuje na razie połączyć się OPCOM'em.

Pojechałem sprawdzić klimę.

W ogóle nie było czynnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> I żadnego śladu po wycieku (w zeszłym roku wymieniałem czynnik z barwnikiem).

Po napełnieniu sprężarka startuje.

Zobaczę po miesiącu, czy ubędzie czynnika w układzie.

Edited by marikkk
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czynnik mam. nie mam miernika wiec chyba pojade do sklepu dam ze 30 pln za ten przekaznik i bede wiedzial czy to jego wina. jak nie to go oddam spowrotem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tylnej centralce REC po drugiej stronie bezpieczników znajdziesz taki przekaźnik, podmień sobie na próbę.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

ok. a ten tylny za co jest odpowiedzialny?

Edited by Rostek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

W tym temacie masz całą rozpiskę przekaźników:

Please login or register to see this link.

i zależy który podmienisz...

A sprawdzenie, czy sprężarka zastartuje można zrobić bez miernika.

Po prostu jakimś kabelkiem zewrzyj styki 30 i 87 na chwilę.

Edited by marikkk
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

mozesz wytlumaczyc jak dla debila, ktore to dokladnie sa? sa jakos oznaczone? bo chwilowo jestem bez auta

Edited by Rostek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

S7Bo3.jpg

Teraz chyba czaisz co i jak

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopaki za pomoc.

no i znowu problem. przekaznik dziala ale pali mi bezpiecznik F4 a jak zaloze mocniejszy to dymi sie z przodu przy chlodnicy. Nie wiem czy to ze spreżarki. Mial ktos z was taki przypadek?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdź dokładnie co dymi i usuń zwarcie, skor z chłodnicy to pewnie coś nie tak z sterowaniem wentylatorami?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjrzyj się sprężarce

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salvado ma rację bo bezpiecznik steruje tylko sprzęgłem sprężarki klimy tak więc sprężarka do remontu (chyba że masz zwarcie na kablu co idzie do sprężarki wypnij wtyczkę od sprężarki i wyjdzie czy zwarcie czy sprężarka padła)

Please login or register to see this image.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chyba będę musiał się wybrać z tym do mechanika, ile może kosztować naprawa sprężarki jeśli jest walnięta?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i diagnoza została postawiona. Padł elektormagnes, który załącza spreżarkę. Koszt naprawy ok 300 zł

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie skończyło się na wymianie skraplacza klimatyzacji.

Całkowity koszt: skraplacz + napełnienie + robocizna = 750 zł.

Po wyjęciu skraplacza były 3 dziury. Mechanik powiedział, że po każdym sezonie zimowym delikatnie karcherem umyć skraplacz - sól na polskich drogach działa bardzo szybko, a i u umiejscowienie jego nie jest szczęśliwe.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a u mnie sprzęgło (cewka) sprężarki klimatyzacji była do wymiany i teraz zamarznąć można

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy jak sprawdzić wentylator od chłodnicy klimatyzacji po wymianie czujnika ciśnienia okazało się , że walnięty jest wentylator. Taka diagnoza mechanika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W opcomie widziałem "testy wentylatorów" od 1 do bodajże 4.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie mam szukac testów wentylatorów od klimy w op-comie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Od klimy są te same co w silniku (w silniku test elementów wykonawczych)

chyba że ci chodzi o nawiewy w samochodzie

Edited by xpirat
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobiłem test wentylatorów w silniku działa 2 i 3 a klimatyzacji wentylatory nie załączają się w ogóle to padnięty wentylator klimy?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Nie wiem jak astra ale w vektrze są tylko wentylatory silnika i on chłodzi wszystkie chłodnice

czaśnij moze foto tego wynalazku bo pierwsze słyszę o osobnym wentylatorze

Edited by xpirat
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Panowi mam pytanko klima nabita załącza się w tym temacie raczej ok ale nie załącza się wentylator od klimy (stojąc na wprost samochodu ten po prawej). Zapewne tak jak i w astrze powinien się załączyć także gdzie szukać problemu?

Edited by marek1185
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.