Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Owned

Łączenie tłumika środkowego

Polecane posty

Witam serdecznie!

Jaki macie pomysł, na zamocowanie tłumika środkowego do kolektora wydechowego?

Chodzi mi głównie o to łączenie (Oczywiście, bez tej nowodospawanej końcówki):

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Pomiędzy oboma elementami, mam luz na około 3-4mm i jak mam na biegu jałowym to obie końcówki się o siebie obijają. Co polecacie z tym zrobić?

Wyciąć całe mocowanie i włożyć jedną rurę w drugą i zacisnąć mocno okrągłą obejmą? czy może jakoś to da się jeszcze uszczelnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sa 2 rozwiazania:

1. Mniej polecane - wyciac obie kryzy laczace i wspawac tzw siatke.

2. Bardziej polecane przeze mnie - naprawic pokazane na zdjeciu polaczenie tzw przegubowe - tj. 2 kryzy skrecane na 2 sruby ze sprezynami dociskowymi. Pomiedzy te 2 kryzy wklada sie uszczelke druciana (taki okragly pierscien o grubosci okolo 1 cm). Mozna zakupic na Allegro zestawy naprawcze - kupuje sie 2 kryzy z koncowkami rurek, sruby, sprezyny i uszczelke. Ja widzialem to za cos okolo 90zl... Musisz tylko zadzwonic i zapytac o srednice zew rurek, aby pasowaly w twoj wydech na wcisk. Potem to sie obspawuje dookola...

Dlaczego napisalem o przewadze polaczenia 2 nad 1? Dlatego, ze w swojej VA z automatem mialem takie zlacza 2 - jedno nad tylna belka i jedno tak jak u Ciebie - za silnikiem. Poniewaz wymienialem tlumik srodkowy, kupilem dostepny tlumik od auta z manualna skrzynia i wyrzucilem lacze przegubowe nad tylna belka. Cale wibracje od silnika przenosilo juz tylko skorodowane przednie zlacze przegubowe, ktore po ok 200km tez peklo. "Fachman" od tlumikow wspawal mi siatke. Auto ucichlo, ale stojac na "D" trzymane hamulcem wpadalo w takie wibracje, ze szkoda gadac... :-(

Teraz mam druga Vectre w skrzyni manualnej i tez jest tam wspawana siatka - rowniez wibruje wiecej niz powinna.

Wniosek wyciagam z tego taki - widocznie po cos fabryka to zlacze elastyczne zaprojektowala i powinno ono byc w wydechu Viki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie uszczelkę drucianą wymieniałem już trzy razy. I też miałem luzy. Co powodowało że było słychać brzęczenie. Takie g**no robią. Ale dzisiaj wymieniałem dwa tłumiki i przy tym właśnie połączeniu kolektora z katalizatorem zrobiłem tak. Aby ponownie nie kupować uszczelki to między śrubę a sprężynę dociskową wsadziłem nakrętkę o większej średnicy aby zadziałała jak podkładka. Dokręciłem śruby na maksa. I jak to się mówi mam teraz święty spokój. W tym przypadku świętą ciszę. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×