Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bbxb

Kontrolka trakcji i ESP raz świeci raz nie - reszta OK

62 posts in this topic

Witajcie,

mam VC Z19DTH z 2006 roku i co drugie albo trzecie odpalenia auta zapala mi się i nie gaśnie kontrolka od ESP i trakcji albo jeszcze od czegoś innego [żółty trójkąt z poślizgiem].

Jak wyłączę auto i włączę to kontrolka gaśnie, znowu ze trzy odpalenia i znaowu wyskakuje na desce.

Oprócz tej kontroli wszystko działa i jeździ super. Komp żadnych błędów nie pokazuje.

Co jej jest?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czym szczytujesz błędy opcomem, techem czy jeszcze innym?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spadek napięcia normalne też tak miałem przed wymianą aku to był pierwszy objaw przed tym jak pół roku później auto nie odpaliło !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

opcom jakiś chinol.

czyli kolego co było uszkodzone u Ciebie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

też bym stawiał na aku bo mam podobnie a ewentualne błędy to za niskie napięcie, w przyszłym miesiącu wymienie aku i wtedy będę mógł to potwierdzić na 100% alechyba nie będę musiał skoro mój przedmówca mówi że już to przerabiał

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie niestety ostatnio swieci sie kontrolka trakcji samochod ze sladami.Odpale przekrece kierownice i kontrolka sie swieci.Aku nowy wiec odpada narazie nie mam jak zczytac ten blad

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być wiele możliwości bez kodu błędu będzie ciężko coś ustalić, może to być coś z cimem albo z czujnikiem od esp albo przetarty kabel lub urwany można by tak wymieniać i wszystko sprawdzać. proponuje zebyś podpioł auto pod kompa i po podaniu błedu będzi można ustalić co jest przyczyną?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to nic nie było uszkodzone ale już od lata miałem co jakiś czas zapaloną kontrolkę ESP po odpaleniu ! Problem znikł jak zimą wymieniłem aku !

A jak ESP świeci i po ponownym odpaleniu ale odczekaj chwilę by się doładował to zostaje tylko sprawdzenie kodu błędu !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Redsik zczytaj błąd - prawdopodobnie będzie to U243 - błąd położenia czujnika kąta skrętu czyli w trzech literach CIM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może na początek podłączyć aku pod prostownik na całą noc i wtedy rano zobaczyć?

Bo u mnie się kontrolka zapala od razu po uruchomieniu auta, nie ruszam kierownicą ani niczym....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też się czasami zapala ale potem gaśnie sama z siebie. W zimę jak miałem problemy z aku i podłączałem OP-com to zawsze w module ABC/TC był błąd zbyt niskiego napięcia(wina aku) Wczoraj pod swojego OP-COMa podłączałem dwie vectry i w trakcie diagnostyki samochodu na każdej z nich zapaliła się ta właśnie kontrolka od ABS/tc przyczyną był brak odczytu z jakiegoś tam wałka co było powodowane przez to że diagnostyka była wykonana na postoju

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli to raczej nic poważnego?

Można z tym jeździć?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Przerabiałem taki błąd 2 tygodnie temu, niestety w moim przypadku była to piasta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> a dokładniej czujnik prędkości obrotowej koła. Myślałem że to wtyczki coś nie łączą ale po zdjęciu piasty już wszystko było wiadomo. Co prawda piasta jeszcze się nadawała ale czujnik na piaście był do wywalenia a z racji tego że czujnika nie idzie kupić osobno to piasta została wymieniona i od tamtej pory nie mam błędów TC/ABS. Także warto sprawdzić piastę do świętego spokoju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Czy można z tym jeździć? Zależy jak jeździsz, świecące kontrolki ABS i TC informują że system jest niesprawny/wyłączony a Vectra to nie maluch który przy poślizgu obróci się dwa razy i pojedzie dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Barracuda
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie dzisiaj po zapaleniu sie kontrolki trakcji pierwszy raz zapalila sie kontrolka wspomagania na wyswietlaczu wiec chyba sprawa sie rozwiazala.Trzeba bedzie poszukac dobrego szpeca od Cima

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie od jakiegoś czasu czuję takie jakby "pływanie samochodu"

Bardzo dużo jeżdzę po dołach i remontowanych dziurawych drogach [jak wszyscy ale ja w szczególności].

Na tę noc podłączyłem aku pod prostownik, jutro dam znać czy coś z tego wyszło.

Pzdr.

Całą noc aku był pod prostownikiem ale problem <b>nie</b> ustąpił :-(

Zauważyłem, że kontrolka nie zapala się na postoju tylko jak już jadę samochodem.... o co mu chodzi?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Cholercia też mam taki dziwny problem z tym ESP. Auteczko jeździło i paliło bez zrzutu. Nawet gdy były te mrozy odpaliło na -22 stopnie. Słychać było, że lekko siadł ale cyknął za pierwszym razem.

Pierwszy raz pojawiło mi sie to w styczniu nagle zapaliło sie kontrolka ESP i auto zgasło... zdziwiony odpaliłe raz jeszcze... jade ... i znowu to samo. Pomknąłem więc do servisu, a tam:

BŁĘDY KOMUNIKACYJNE Z MODUŁEM SILNIKA (SZYNA CAN)/DO SPRAWDZENIA INSTALACJA W/G KODÓW BŁĘDÓW/BŁĄD W ABS/TC/ESP

-

U2105

Gość powiedział, że przy skręcaniu auto sie przechyla i wtedy gdzieś rozłącza.

Zaproponowali przegląd kabli po kolei... na piechote, nie zgodziłem się bo byłem w trasie.

Od tamtej pory do dziś był spokój. Raz jak w garaży przy gazowałem to wraz z kontrolką ESP zapaliło sie ładowanie, ale po nocy... luz.

Dzisiaj odpaliłem... cofam.. auto gaśnie.. zapala sie wcześniej kontrolka ESP i ładowanie...

Co to??? Czy faktycznie pora wymienić aku? Powiem szczerze, że pali pięknie... nawet jak postoi ze dwa dni na dworku, ale.... ?

Poratujcie koledzy dobrą radą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Jeśli przygazowałeś i zapaliła się kontrolka ładowania to może w układ poszło za wysokie napięcie. Sprawdź miernikiem na akumulatorze czy jak przygazowujesz to nie masz napięcia powyżej 16-17 volt. Oznaczało by to uszkodzony mostek diodowy w alternatorze.

Edited by zubi71
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skalibruj sobie może kąt skrętu, może kontrolka zniknie....

Dzisiaj tak miałem jak skalibrowałem (op-com'em) kąt skrętu( w Cimie) nie zauważając, że kierownica nie była ustawiona do jazdy na wprost. Ponowna kalibracja konta skrętu rozwiązała problem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprobuje ale nie wiem czy pomoze ostatnio zaswiecila sie kontrola od wspomagania

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez mam problem z TC/ABS tyle ze jak gwałtownie zahamuje to zaświeca sie kontrolki i jak energiczniej rusze(oczywiscie czasami), wczesniej sporadycznie teraz prawie za kazdym razem w czasie jazdy.

pomaga zgaszenie samochodu i odpalenie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

i Kolego DarekRzeszów nic z tym nie robisz?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w przyszlym tygodniu mam zamiar cos na to popatrzec, narazie nie przeszkadza to w jezdzie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Witam, mam ten sam problem co kolega, dziewczyna wjechała w dziurę przy predkości około20km/h zaświeciła sie kotrolka od kontroli trakcji auto jej wyhamowało i zgasło po czym odpaliła pojawił sie checkengine, ktory po chwili zgasł a bład kontroli trakcji nie do wykasowania i brzmi tak jak i kolegi brak komunikacji z modułem ochronnym silnika czy jakoś tak.. auto zaprowadziłem dziś do mechanika zczytał bład i jutro bedzie działał dalej a jak sadzicie co to może byc ??

Edited by wrocik
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego powyżej być może u Ciebie to tylko brak styku albo jakaś kosta się wypięla od uderzenie w dziurę....

Pewnie zwykly przeglad instalacji elektrycznej moze rozwiazac sprawe bo u mnie kontrolka pojawila sie samoistnie a nie od uderzenia w cos....

Daj znac co powiedzial mechanik.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie na postoju idzie wykasować błędy ale kiedy sie ruszy pojawia sie na nowo kontrolka i bład do tego doszło jeszcze jakieś "za duży kąt położenia czy coś takiego" instalacja jest ok jutro postaram sie umówić na zbieżność może to coś pomoże a jak nie to normalnie czarna magia ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.